Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Een topic in een gepast forumonderdeel voor het showen/bekritiseren van partyfoto's lijkt mij géén slecht idee!
Want daar is dit forumonderdeel niet echt geschikt voor denk ik.
Een topic in een gepast forumonderdeel voor het showen/bekritiseren van partyfoto's lijkt mij géén slecht idee!
Want daar is dit forumonderdeel niet echt geschikt voor denk ik.
Tuurlijk is dat geen slecht idee. Maar qua tips en trics kan je dingen veel beter uitleggen aan de hand van voorbeelden.
@ bart: Ik mis ook wat de sfeer in je foto's. Maar je laat er zoveel zien...
Kies uit die hele reeks eens je drie beste foto's, en sta er eens zo lang mogelijk bij stil waarom dat je drie beste foto's zijn. Kijk naar de instellingen van die foto's. Wat hebben ze gemeen? Dat is dan een goede basis om sowieso mee verder gaan.
Kies ook wat foto's van jezelf waar je je helemaal niet in kan vinden. Waarom niet? Probeer dat in de toekomst zo lang mogelijk te vermijden, en de trucs helemaal onder de knie te krijgen die je wel beheert.
Volgens mij flits je veel te hard, en flits je zo de kleur en sfeer naar de verdoemenis. Relax met dat ding
@ bart: Ik mis ook wat de sfeer in je foto's. Maar je laat er zoveel zien...
Aan de dj zal het niet gelegen hebben
Wat je een beetje mist in wel het licht ja. Dit kun je veranderen door je sluitertijd wat langer te maken of op een hogere iso te werken.
Je flits mag soms ook wel wat zachter staan.
Eigenlijk is het bij partyfotografie ook vrij belangrijk hoe je je compositie maakt.
De bedoeling is om zoveel mogelijk licht te vange, die doe je best door lampen (scanner, spots, lazers, ....) in je foto te trekken. Dit is natuurlijk niet zo makkelijk want niemand wil lang wachten op de foto en het moet allemaal snel gaan. Maar probeer in het vervolg eens te letten op de lichten, kijk ook wat ze doen en speel daarop in.
En vooral die dj vaak in beeld brengen haha
accu's opgeladen
6gb geheugen beschikbaar
batterijen voor flits helemaal opgeladen
Sigma 18-50 2.8 & Canon 50 1.8 nog eens helemaal proper gemaakt
en samen met body, flits, geheugen & omnibounce in me Lowepro rugzakje gestoken
Vergeet niet heeeeel vaak je instellingen te dubbelchecken ;-)
Iets wat wel eens kan gebeuren is dat je AF afspringt omdat je neckstrap tegen het draaiknopje komt (gisteren nog een paar keer aan de hand gehad). Kijk die dus vaak na, ook je sluitertijden in de gaten houden !
Comment