Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Ik heb toch nog wat problemen met de belichting van de flits op de mensen
    Soms is de foto donker, en dan is hij bij de volgende overbelicht! terwijl ik niet echt iets aan de instellingen verander
    En echt scherp (op groter formaat) krijg ik ze ook niet!
    www.VIMO.be - Flickr

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      [QUOTE=Movider;1758906]Ik heb toch nog wat problemen met de belichting van de flits op de mensen
      Soms is de foto donker, en dan is hij bij de volgende overbelicht! terwijl ik niet echt iets aan de instellingen verander
      /QUOTE]

      Kan aan je lichtmeting liggen he, je zou toch best je licht meten (centrum gewogen) op de gezichten van de partygangers. Sportmeting zou ik afraden omdat je moeilijk ECHT precies kan werken op zo'n momenten. En matrix gaat uiteraard vooral reageren op de "extreme" omgeving.

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        [quote=Joris818;1758918]
        Oorspronkelijk geplaatst door Movider Bekijk bericht
        Ik heb toch nog wat problemen met de belichting van de flits op de mensen
        Soms is de foto donker, en dan is hij bij de volgende overbelicht! terwijl ik niet echt iets aan de instellingen verander
        /QUOTE]

        Kan aan je lichtmeting liggen he, je zou toch best je licht meten (centrum gewogen) op de gezichten van de partygangers. Sportmeting zou ik afraden omdat je moeilijk ECHT precies kan werken op zo'n momenten. En matrix gaat uiteraard vooral reageren op de "extreme" omgeving.
        Ik werk al altijd op matrix en moet zeggen dat ik zelden problemen heb !
        Vroeger had ik met spot wel eens dat ik tussen de mensen mikte (als ze met 2 staan of zo) en dan liep het wel verkeerd af soms.

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Het hangt van camera tot camera af... Ikzelf ben begonnen met een 400D en werk nu met een 40D, ze reageren totaal anders. Ook mijn 430EX reageert anders op deze twee toestellen en mijn 580EX reageert ook anders

          Spotmeting zou ik zeker niet gaan gebruiken, best is center weighted of matrix...
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            ik gebruik de 400D en de 580EX en ik gebruik "meervoudige lichtmeting met alle AF-punten" (matrix-meting is Nikon ) en dat doet meestal zijn werk wel.

            Ik was toch allesinds tevreden van de resultaten...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              ik gebruik de 400D en de 580EX en ik gebruik "meervoudige lichtmeting met alle AF-punten" (matrix-meting is Nikon ) en dat doet meestal zijn werk wel.

              Ik was toch allesinds tevreden van de resultaten...
              Laten zien!

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Oorspronkelijk geplaatst door VinTie Bekijk bericht
                Laten zien!
                Lees het hele topic en je komt ze tegen.
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Oorspronkelijk geplaatst door VinTie Bekijk bericht
                  Laten zien!
                  www.photastic.be en doorklikken naar XMOS Via College
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Dit weekend was ik aanwezig op Reverze,
                    een event voor de harderestijlen van muziek in het sportpaleis,
                    hieronder wat pics.



















                    Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      knappe reeks denief

                      jij moet wat foto's in showcase posten zunne
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Inderdaad !
                        melsen.be photography
                        http://melsen.be

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Gewoon Zalige pics Denief ! (maar dat wist je al )
                          Dan doe ik ook maar es mee !
                          Ik had ook het geluk aanwezig te mogen zijn op Reverze afgelopen weekend.


















                          Last edited by littlewan; 27 februari 2008, 19:26.

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            www.photastic.be en doorklikken naar XMOS Via College
                            Merci! Ik had er over gezien... Zitten er een aantal zéér geslaagde tussen!

                            Ik zou wel proberen de ISO waarden wat omhoog te doen... Op die manier komt er wat meer sfeer in de foto's. (Niet dat ik een professional, of ervaringsdeskundige ben ofzo.)

                            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                            Lees het hele topic en je komt ze tegen.
                            Mijn excuses, ik had er dan even over gekeken... Ik volg dit topic (zéér interessant overigens) al een lange tijd!
                            Last edited by VinTie; 27 februari 2008, 21:35.

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Ik kan deze topic binnenkort ook goed gebruiken! Heb het hier eens helemaal doorgenomen maar zit wel nog met een vraag. Kan er mij iemand uitleggen wat het 1ste en 2de gordijn wil zeggen (sorry, als het een domme vraag is maar ik ben nog een leek).

                              dank je
                              E.
                              Groeten,
                              Elis

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Oorspronkelijk geplaatst door Elis Bekijk bericht
                                Ik kan deze topic binnenkort ook goed gebruiken! Heb het hier eens helemaal doorgenomen maar zit wel nog met een vraag. Kan er mij iemand uitleggen wat het 1ste en 2de gordijn wil zeggen (sorry, als het een domme vraag is maar ik ben nog een leek).

                                dank je
                                E.
                                Bij eerste gordijn wordt er in het begin van de sluitertijd geflitst.
                                effect bij lange sluitertijd:
                                als een persoon van links naar rechts gaat, zal je links een scherp beeld hebben, en een waas naar rechts. (precies of de persoon gaat dus achteruit)

                                Bij tweede gordijn nét voor de sluiter 'dichtgaat'.
                                effect bij lange sluitertijd:
                                als een persoon van links naar rechts gaat, zal je rechts een scherp beeld hebben, en een waas van links naar rechts. Daardoor gaat de persoon op de foto precies vooruit (zoals in't echt dus).

                                Bij een korte sluitertijd heeft dit natuurlijk geen effect.

                                Flitsen op tweede gordijn zorgt er eigenlijk ook voor dat er veel omgevingslicht binnen komt, en bevriest+belicht dan op't einde uw onderwerp met een flits.

                                Groeten!

                                Comment

                                Working...
                                X