Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Partyfotografie fuif

    OK Denief, omdat jij het bent, ISO1600 mag wel...maar ik hou er niet zo van Ik ben een beetje allergisch aan ruis! Maar inderdaad, zoals altijd, knappe plaatjes. Ben ik anders gewoon van u?
    Huur mijn fotostudio
    Jan Cornelis Photography

    Comment


    • #62
      Re: Partyfotografie fuif

      Knappe foto's!

      Tof dat je uw exif gegevens wil plaatsen, komen ooit nog wel van pas
      wanneer ik mij er ook eens waag.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #63
        Re: Partyfotografie fuif

        ik zal dit weekend normaal al een kleine voorproef kunnen doen.

        we gaan op familieweekend en als de mama's en papa's () gaan slapen houden de neven en nichten feestjes met weinig licht. Dan kan ik misschien al eens proberen
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #64
          Re: Partyfotografie fuif

          Het leuke aan partyfotografie is dat je heel veel kanten uit kan.

          Denief heeft al heel mooie voorbeelden gegeven van personen/koppels in een fuifsituatie, kort in beeld gebracht, scherpe foto en goed belicht.
          => Een 50mm-lens doet hier heel mooi werk. Net niet helemaal open, niet al te hoge ISO-waarde, flitsen op je onderwerp, ...

          In prinicipe kan je dat nog wat doordrijven. Nog korter op je onderwerp gaan, heel korte sluitertijden, lens helemaal open en keihard flitsen.

          Wanneer je flits in party-mstandigheden zou IK altijd op het onderwerp flitsen. Anders ga je ofwel het licht (en de sfeer) wegflitsen, maar ook omdat je anders naast je onderwerp ook wel eens het plafond te duidelijk in beeld zou kunnen krijgen. Het plafond zou een zwart 'gat' moeten zijn, opgevuld met spots, en geen grijs vlak waar je vanalles aan ziet hangen. Ik moet wel toegeven dat ik niet zo goed met een flits kan omgaan.

          Zelfs bij weinig licht kies ik er nog het liefst voor om zonder flits te werken. Het enige wat je dan moet doen is het weinige licht dat er wel is zo goed mogelijk gebruiken. Zelfs als er maar één flauw spotje is, kan dat genoeg zijn.
          => eender wat voor lens, maar liefst en lichtsterke lens, vol open.
          => manuele belichting. Kies de laagste sluitertijd die voor jou een aanvaardbaar resultaat geeft (dat kan 1/160s zijn maar net zo goed 1/5s), een zo hoog mogelijke isowaarde (en trek je van ruis niks aan) en niet bang zijn om je foto's onder te belichten. In een situatie waar er bijna geen lict is hoef je als fotograaf immers niet te gaan doen alsof je in een mooie en perfect helder belichte situatie zit.

          foto 1
          Ik herinner me wel dat ik hier achteraf nog hevig aan heb gephotoshopt, maar niet meer hoe de originele foto was. 85mm 1.8 helemaal open, 1/5s.


          foto 2
          85mm 1.8 helemaal open, 1/125s, ISO 1600, who cares about the noise...


          foto 3
          85mm 1.8 helemaal open, 1/160mm, ISO 1600, hier heb ik geflitst maar ik weet niet meer hoe of wat.

          Comment


          • #65
            Re: Partyfotografie fuif

            Persoonlijk vind ik de foto's niet mijn ding, maar de 2e geeft wel een leuke sfeer weer... Misschien wat bijwerken, contrast, curves,...?

            Ook de ruis stoort op deze foto's, ik zou ISO800 genomen hebben maar dat is ieder zijn persoonlijke keuze!
            Huur mijn fotostudio
            Jan Cornelis Photography

            Comment


            • #66
              Re: Partyfotografie fuif

              ik heb nog een vraagje omtrent de partyfotografie...

              Is witbalans nog relevant gezien je flits en met "freaky" lichtomstandigheden zit?

              Ik zou denken van niet maar ben niet zeker... Gezien ik ook in RAW ga werken maakt het ook niet zo heel veel uit maar toch...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #67
                Re: Partyfotografie fuif

                Sommigen zetten deze op flitslicht, andere automatisch...probeer u slim te positioneren tov het aanwezige licht!
                Huur mijn fotostudio
                Jan Cornelis Photography

                Comment


                • #68
                  Re: Partyfotografie fuif

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  ik heb nog een vraagje omtrent de partyfotografie...

                  Is witbalans nog relevant gezien je flits en met "freaky" lichtomstandigheden zit?

                  Ik zou denken van niet maar ben niet zeker... Gezien ik ook in RAW ga werken maakt het ook niet zo heel veel uit maar toch...
                  Ik zou hem ook op flits zetten. De achtergrondkleuren maken toch niet zo veel uit (niemand gaat klagen als de rode spot ineens meer blauw-ig wordt).
                  Als je je witbalans op iets anders gaat zetten en dan gaat flitsen kan het zijn dat je blauwe mannetjes gaat krijgen en daar hebben de partygangers (vooral de meisjes) wel eens moeite mee

                  Comment


                  • #69
                    Re: Partyfotografie fuif

                    okido, witbalans op flits dus... bedankt voor de info
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #70
                      Re: Partyfotografie fuif

                      Als je in Raw werkt kan je achteraf de witbalans erg makkelijk aanpassen.
                      Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                      Comment


                      • #71
                        Re: Partyfotografie fuif

                        Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
                        Als je in Raw werkt kan je achteraf de witbalans erg makkelijk aanpassen.

                        Ik werd zelf ook steeds in RAW, maar ik kan me best voorstellen als je heel wat foto's hebt, dat je geen zin hebt om die allemaal te verwerken.

                        En Hswolf graag gedaan hoor

                        Comment


                        • #72
                          Re: Partyfotografie fuif

                          Dat laatste meiske heeft wel een zeer vreemde plaats een piercing zitten (en ik bedoel niet die in haar gezicht)!

                          Ik vind die foto trouwens erg goed gelukt. De sfeer opname is daar goed gelukt naar mijn mening. En in die tweede foto vind ik de ruis ook helemaal niet storend.
                          Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

                          Comment


                          • #73
                            Re: Partyfotografie fuif

                            ik ben vind ik van mezelf ook niet zo'n party-fotografie-hero, maar ik zie dat ik next time ook wel eens ISO1600 ga schieten:

                            geef gerust eens comments over volgende :
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • #74
                              Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              ik krijg wel goede moed maar moet zien dat het geen overmoed wordt

                              ik kijk hoe langer hoe meer uit naar die fuif

                              logisch nadenken is ook iets wat helpt uiteraard. Ik denk dat ik zowat elke keer op het schermpje kijk na de foto, aldanniet met inzoomen. Dan heb ik al een eerste idee of ik hem meteen weg kan gooien of bijhouden. Ik kan zo'n 500 foto's in raw opslaan op 6gb dus denk dat ik op de fuif zelf niet veel zal weggooien.
                              je haalde daar wel iets heel belangrijk aan: "logisch nadenken"

                              - in ambiance
                              - in warmte/drukte/luide muziek / vele zaken om naar te zien (;-))
                              - donkere omgeving ...

                              ... niet evident om de normale denkpistes in de fotografie te volgen ;-)

                              Dit zijn mijn laatste pogingen :


                              Punt is wel dat ik daar niet mijn duurste materiaal mee durf te nemen met al dat bier-gedoe ;-)

                              - 20D + 18-55 kitlens + 580 flitser was de config dacht ik
                              - 5D of 1D met 16-35 + flits zou wel beter zijn ... maar als ik daar een halve liter duvel over krijg...... gaat me dat wel meer zeer doen ;-))
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment


                              • #75
                                Re: Partyfotografie fuif

                                Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                                Ik werd zelf ook steeds in RAW, maar ik kan me best voorstellen als je heel wat foto's hebt, dat je geen zin hebt om die allemaal te verwerken.

                                En Hswolf graag gedaan hoor
                                Ja ik selecteer eerst en dan bewerk ik ze toch allemaal hoor...een foto nemen is één, hem afleveren is twee!
                                Huur mijn fotostudio
                                Jan Cornelis Photography

                                Comment

                                Working...
                                X