Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Wij worden inderdaad ingehuurd door de organisatoren... Zelf zit ik als vaste fotograaf in Carré dus veel tijd voor andere discotheken of evenementen zit er niet in
Mss zelf es op een discotheek afstappen.
Heb ik ook gedaan. Wie niet waagt die wint ook niet
Ik speel vooral veel met mn foto achteraf, zwart wit nightlife fotos kunnen soms echt zeer mooi uitvallen. Ik werk voor Culture Club in Gent.
enkele van mijn nightlifepictures :
Materiaal nu :
canon 5D
Canon 24-70 2.8
** maar vroeger alles met de 350D (die eigelijk heel goed zn werk deed voor nightlife, elke foto die gepost is nu is met de 350D gedaan geweest en de kitlens)
mooie foto's inderdaad! maar dan heb je toch massa nabewerking niet?
Denk wel dat je in Culture Club ook vaak het een en ander voor je lens krijgt
Oorspronkelijk geplaatst door RockshotsPhotographyBekijk bericht
Mss zelf es op een discotheek afstappen.
Heb ik ook gedaan. Wie niet waagt die wint ook niet
Ik speel vooral veel met mn foto achteraf, zwart wit nightlife fotos kunnen soms echt zeer mooi uitvallen. Ik werk voor Culture Club in Gent.
enkele van mijn nightlifepictures :
Materiaal nu :
canon 5D
Canon 24-70 2.8
** maar vroeger alles met de 350D (die eigelijk heel goed zn werk deed voor nightlife, elke foto die gepost is nu is met de 350D gedaan geweest en de kitlens)
De flits stond inderdaad ingesteld om te flitsen op eerste gordijn, omdat flitsen op tweede gordijn altijd tweemaal flasht, en bij lange sluitertijden mis je "het moment" dan.. Maar blijkbaar brengt het ook veel voordelen met zich mee.
Je flitser gaat altijd tweemaal flashen bij automatische instelling (E-TTL op Canon). Die pre-flash is nodig om het effect van de flits op het beeld in de zoeker te meten. Alleen gaat het zo snel dat je het enkel ziet bij lange sluitertijd op tweede gordijn. Flitser onderbelichten (FEC) is dan ook overbodig.
Voor partyfoto's maakt het niet zoveel uit of je op eerste of tweede gordijn flitst. Het verschil zit 'm in waar de beweging te zien is: voor of na uw bewegend onderwerp dat je bevriest. Als je dus een voorbijrijdende auto flitst (het stereotype voorbeeld), ga je op tweede gordijn een lichtsliert achter de auto plaatsen ipv ervoor, wat natuurlijker overkomt.
Maar op een feestje ga je de achtergrond oplichten met je lange sluitertijd, beweging staat niet in relatie tot je voorgrond die je inflitst.
Voor partyfoto's maakt het niet zoveel uit of je op eerste of tweede gordijn flitst. Het verschil zit 'm in waar de beweging te zien is: voor of na uw bewegend onderwerp dat je bevriest. Als je dus een voorbijrijdende auto flitst (het stereotype voorbeeld), ga je op tweede gordijn een lichtsliert achter de auto plaatsen ipv ervoor, wat natuurlijker overkomt.
ben ik het toch niet zo helemaal mee eens Dave... flitsen op het tweede gordijn zorgt er voor dat je meer sfeer in je foto's hebt (omgevingslicht wordt beter opgevangen) als je met langere sluitertijden werkt...
Omdat het op fuiven en in discotheken vaak te donker is en je met lange sluitertijden werkt, zorgt die flits op tweede gordijn dus ook dat je onderwerp bevroren wordt...
Afin, dat dacht ik toch altijd (een van de dingen die ik in deze post geleerd had )
ben ik het toch niet zo helemaal mee eens Dave... flitsen op het tweede gordijn zorgt er voor dat je meer sfeer in je foto's hebt (omgevingslicht wordt beter opgevangen) als je met langere sluitertijden werkt...
Omdat het op fuiven en in discotheken vaak te donker is en je met lange sluitertijden werkt, zorgt die flits op tweede gordijn dus ook dat je onderwerp bevroren wordt...
Afin, dat dacht ik toch altijd (een van de dingen die ik in deze post geleerd had )
Maar of je nu op eerste op tweede gordijn flitst, je sluiter blijft even lang open hoor. Alleen ga je op tweede gordijn een vertraging hebben, waardoor je "het moment mist".
Maar of je nu op eerste op tweede gordijn flitst, je sluiter blijft even lang open hoor. Alleen ga je op tweede gordijn een vertraging hebben, waardoor je "het moment mist".
Dave
da's wel waar... je sluiter blijft even lang open maar ik denk dat je minder het moment mist omdat mensen bij het flitsen denken dat de foto genomen is. Dus gaan ze "uit hun pose" en bij een lange sluitertijd kan dat dan resulteren in onscherpte.
Als je flits pas "op het einde van de foto" afgaat, blijven ze netjes poseren tot je foto effectief genomen is.
Mmm, volgens mij geeft 2e gordijn een voorflits, waardoor vele ook denken dat het al klaar is en lopen sommige ook al weg. Ik kan fout zijn hoor. Niet veel geslapen dit weekend…
da's wel waar... je sluiter blijft even lang open maar ik denk dat je minder het moment mist omdat mensen bij het flitsen denken dat de foto genomen is. Dus gaan ze "uit hun pose" en bij een lange sluitertijd kan dat dan resulteren in onscherpte.
Als je flits pas "op het einde van de foto" afgaat, blijven ze netjes poseren tot je foto effectief genomen is.
Mmm, volgens mij geeft 2e gordijn een voorflits, waardoor vele ook denken dat het al klaar is en lopen sommige ook al weg. Ik kan fout zijn hoor. Niet veel geslapen dit weekend…
Inderdaad. Zoals ik al zei, die voorflits is er altijd, maar als die samenvalt met de flits op 't eerste gordijn, heb je het moment nog te pakken.
Ik moet morgen een festuval fotograferen in de openlucht , van 18.00 - 00.00
Dit betekent dus in het licht/donker.
Waar moet ik opletten op een beetje kleur in portretten te krijgen en dat ik de dj's op het podium mooi belicht/en de crowd vanaf het podium?
Ik beschik over een Canon 40D 17-40L F4 / 28-75 F2.8 en 580 EX II
Ik moet morgen een festuval fotograferen in de openlucht , van 18.00 - 00.00
Dit betekent dus in het licht/donker.
Waar moet ik opletten op een beetje kleur in portretten te krijgen en dat ik de dj's op het podium mooi belicht/en de crowd vanaf het podium?
Ik beschik over een Canon 40D 17-40L F4 / 28-75 F2.8 en 580 EX II
Comment