Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Domme vraag waarschijnlijk maar deze zijn ook compatibel met een 50D van deze winkel?

Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Als flash trigger ja, maar niet als camera remote trigger. Daarvoor past het kabeltje niet en heb je deze versie nodig:

Comment

Mercie! Toch goed dat ik het gevraagd heb dan
        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Net canon 540EZ geprobeerd. Flitser is ok en geeft flash als ik de testknop indruk.
          Schuif ik hem op de hotshoe van de 602 receiver dan niks meer. Kan geen testflits doen met knopje.
          Receiver krijgt wel signaal van trigger (lampje) maar flash gaat niet af.
          Lijkt wel of contakten op flitsvoet niet overeenstemmen met de receiver. Of doe ik iets verkeerd?
          Wie heeft een antwoord???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baard Bekijk bericht
            Net canon 540EZ geprobeerd. Flitser is ok en geeft flash als ik de testknop indruk.
            Schuif ik hem op de hotshoe van de 602 receiver dan niks meer. Kan geen testflits doen met knopje.
            Receiver krijgt wel signaal van trigger (lampje) maar flash gaat niet af.
            Lijkt wel of contakten op flitsvoet niet overeenstemmen met de receiver. Of doe ik iets verkeerd?
            Wie heeft een antwoord???
            Heb je de flash ver genoeg op de trigger geschoven? Dat heb ik soms voor met snel te willen zijn

Comment

neen, zou moeten werken... kijk hier eens...

probeer de triggers eens met een ander flash? hopelijk is er nieks mis mee... of probeer eens met een PC kabeltje...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De testknop kan je half indrukken en volledig he... Ben je zeker dat je hem volledig hebt ingedrukt ?

Comment

@Oracle: kabeltje gaat niet. EZ's hebben geen aansluiting dus ik MOET de voet van de hotshoe gebruiken.

Trigger-receivers werken wel, lampjes branden bij testknopje indrukken op trigger.
                  Staat los van werking flash.
                  Kan gewoon geen testflash d.m.v. testknop geven met de flitser als hij op de hotshoe gemonteerd zit.

Flitser zit er helemaal tot aan de aanslag opgeschoven.

Comment

Eureka, ik heb het gevonden.
                    Had setje gekocht met 4 receivers. Ik allemaal tobben met de eerste beste receiver.Blijkt net deze niet te functioneren.
                    Conclusie: andere 3 doen het wel en ik ga aan de gang.
                    Wel jammer dat 1 het niet doet, gelukkig geen set met maar 1 receiver gekocht. Had dan tot in de eeuwigheid getobd.
                    Hopelijk blijft de rest wel goed werken.
                    Vreemde is wel dat controle lampje op receiver oplicht als ik trigger testknop indruk.

Comment

Nog een goed review. En ook bruikbaar met Elinchrom flitsers.

Comment

vandaag mn Minolta FS1100 cloon van yongnuo aangekomen

als er nog sony users zijn die met triggers willen werken is dit echt een aanrader !
                        door deze conversie naar hotshoe kun je zonder kabels de flits manueel triggeren ! wel zonder TTL !
                        is zeer stevig en mooi gebouwd en laat ook de hotshoe inklikken ( dit hebben sommige clonen niet )
                        volgens de verkoper is dit een originele cloon van de FS1100 !
                        en dit voor maar 8usd !!

verkoper is HK-Econcept

Mn triggers zullen ieder moment aankomen denk ik dus nog even afwachten

Comment

triggers vandaag binnengekomen en in samenwerking met de yongnuo YN-H3 met mijn sony werkt alles perfect buiten dat half press niet werkt om de flitsen ( SB-28 ) uit hun sleep mode te halen , maar dit kan miss opgelost worden door de flitskabel aan te sluiten op de schoen ? kga die kabel eens ergens opzoeken waar ik die kan krijgen en dan eens testen!

alles werkt buiten dit klein probleem perfect , de wake-up gebeurt dan door gewoon eens een foto te maken , dus heb je eentje waar de flitsen neit werken als ze in sleep mode zijn !

nu nog eens naar studio 73 ofzo voor statieven en plu's en dan heb'k genoeg

edit : de standby kan dus uitgeschakeld worden bij de SB-28's dus geen probleem
                          Last edited by HansP; 15 januari 2010, 09:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                            nu nog eens naar studio 73 ofzo voor statieven en plu's en dan heb'k genoeg
                            Kijk eens op ebay, kan je spotgoedkoop in hong-kong vinden (zoals d_oracle al eerder zei)
                            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                            http://foto-actiecode.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
                              Kijk eens op ebay, kan je spotgoedkoop in hong-kong vinden (zoals d_oracle al eerder zei)
                              uitgenomen de statieven... vanwege de verzendingskosten koop je die nog steeds best in belgie of nederland...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

kun je met zo'n kabel half press simuleren ??
                                ( de sony en de RF602 heeft identieke kabels , zo'n ronde met een klein pinnetje in )

Comment

Working...
                                X