Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Urbex Locaties

idd in haus de pharres stonk het zeker als je de koelkast open deed ikkie bah.

Maar helaas is deze ook afgebroken

Comment

Hallo allemaal

Ik ben ook een beginner. Toch qua foto's. Ben reeds 3 jaar bezig met urbex, maar moet zo nog een beetje mijn draai vinden.
      Gelukkige ben ik nog een piepkuiken, dus nog tijd zat. Jammer dat goeie locaties soms een iets kortere levenstermijn hebben.
      Maak je geen zorgen, ik ga niet om locaties bedelen. Ik ben een flinke meid die zelf op zoek gaat. En op internet valt al heel wat te vinden.
      Eerst nog wat ervaring opdoen voor ik de geweldige onaangeraakte locaties wil doen, want anders sta je daar met een beginnerscamera, weinig kennis van techniek en kan je niets meer vastleggen dan wat je eigen ogen zien. En we gaan allemaal graag voor dat tikkeltje meer natuurlijk.

Ik ben nog een beetje mijn weg aan het zoeken op het forum ook. Het vorige forum waar ik op zat (earthview) is een beetje non actief geworden dus werd het tijd om eens andere oorden op te zoeken. Wat ik me afvroeg, is er een urbex forum dat privé is? Of staat urbex een beetje overal rond? Kwestie van mijn weg te vinden éh.

Binnenkort ga ik enkele mooie locaties gaan shooten, dus wie weet tot ergens onderweg

Talitha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chivake Bekijk bericht
        idd in haus de pharres stonk het zeker als je de koelkast open deed ikkie bah.

Maar helaas is deze ook afgebroken
        Dank, ik schrap hem (nooit geraakt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          ik beheerde vroeger een vrij groot urbexforum...
          En op een bepaald moment had ik er gewoon genoeg van.
          Hàh, dacht ik even meteen aan de beheerder van urbex.nl
          (http://www.andrejoosse.nl/site/)

Da's wel een leuke kerel, die ik meer dan 10 jaar terug eens ontmoette op een forummeeting van een Lomo forum dat hij toen ook beheerde.
          Als je hem ooit eens tegenkomt op een locatie (want hij komt soms ook urbexen in België), doe hem de groeten van "Dikkie"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Hàh, dacht ik even meteen aan de beheerder van urbex.nl
            (http://www.andrejoosse.nl/site/)

Da's wel een leuke kerel, die ik meer dan 10 jaar terug eens ontmoette op een forummeeting van een Lomo forum dat hij toen ook beheerde.
            Als je hem ooit eens tegenkomt op een locatie (want hij komt soms ook urbexen in België), doe hem de groeten van "Dikkie"
            Toffe kerel ja, ooit een paar leuke weekendjes mee gedaan

Comment

Hey!
              Ik ben een redelijk beginnende op dit vlak, en zou graag eens met iemand meewillen naar een locatie. Ik ben nog een student en heb weinig tijd om zelf locaties te gaan zoeken.. Dus ik zoek eigenlijk iemand van de kanten van Limburg die me de kans zou willen geven zijn/haar vertrouwen te winnen zodat ik verdergeraak.. Iemand die me verder kan helpen, eventueel een algemeen bekende beginnerslocatie wilt mailen ofzo? Zou ik echt appreciëren!
              Groetjes,
              Romy

Comment

kijk, daar ga je in de fout: 'heb weinig tijd om zelf locaties te gaan zoeken'
                Je wilt dus gewoon profiteren van een ander die er wél de tijd voor neemt.

Begin zelf eens wat locaties te zoeken, het is écht niet zo moeilijk, toon dat je wat moeite wilt doen, want op deze manier ga je er niet raken.

Comment

Bij nader inzien klinkt dat inderdaad wel zo ja, daar moet ik je gelijk ingeven. Het probleem is gewoon dat ik geen auto heb, dus me altijd moet verplaatsen met het openbaar vervoer. Mijn vrienden willen wel mee naar locaties, maar niet mee voor te zoeken. Ik heb gewoonweg niet genoeg vrije tijd voor uitgebreid te zoeken, de meeste locaties zijn heeeel ver weg en de locaties die ik ken stellen niet veel voor op zich. Dus begrijp me aub niet verkeerd, ik wil niet profiteren, daarmee dat ik het ook al fijn zou vinden om gewoon eens met iemand mee te gaan voor van die persoon te leren enzo. Dus sorry dat het overkwam alsof ik wou profiteren!

Comment

sorry maar als je al geen tijd hebt om zelf naar locaties te zoeken dan denk ik ook niet dat je tijd hebt om foto's te gaan maken. ik zoek elke dag 1 u naar locaties en heb er op een maand al 30 gevonden. gewoon u allerbeste vriend google gebruiken dit in combinatie met u logisch denken en u ogen.
                    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

Comment

idd , google is je beste vriend

ik ben ook student en bij mij is het net andersom aangezien ik zelf nog niet kan rijden ben ik misschien meer een couch urbexer
                      Maar ik probeer wel zo veel mogelijk te gaan urbexen maar als het niet lukt dan zoek ik wat nieuwe locaties op
                      En heb zelf op denk een kleine 2 jaar toch al dikke 150-200 lokaties gevonden. Dus met de juiste ingesteldheid en wat moeite vind je echt genoeg lokaties
                      Behance:
                      https://www.behance.net/mamoela

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S.Romy Bekijk bericht
                        Bij nader inzien klinkt dat inderdaad wel zo ja, daar moet ik je gelijk ingeven. Het probleem is gewoon dat ik geen auto heb, dus me altijd moet verplaatsen met het openbaar vervoer. Mijn vrienden willen wel mee naar locaties, maar niet mee voor te zoeken. Ik heb gewoonweg niet genoeg vrije tijd voor uitgebreid te zoeken, de meeste locaties zijn heeeel ver weg en de locaties die ik ken stellen niet veel voor op zich. Dus begrijp me aub niet verkeerd, ik wil niet profiteren, daarmee dat ik het ook al fijn zou vinden om gewoon eens met iemand mee te gaan voor van die persoon te leren enzo. Dus sorry dat het overkwam alsof ik wou profiteren!
                        Dit soort reactie siert je.
                        Ruben kent wel echt het klappen van de zweep hoor.

Een zin als Je wilt dus gewoon profiteren van een ander die er wél de tijd voor neemt. maakt de meeste brulkikkers wakker uit hun winterslaap. Ik zou net dezelfde zin formuleren. De brulkikkers laat ik vrolijk aan hun lot over.

Maar Ruben heeft voor een 2e maal gelijk als hij suggereert dat een mooie locatie niet moet gelijk staan met een verre locatie. Ik weet niet waar je woont maar een fiets kan al wonderen doen hoor.
                        Veel succes met je eerste stappen in dit wonderlijke milieu.

Paul
                        Last edited by Guest2; 16 januari 2014, 20:01.

Comment

Ik snap wat jullie bedoelen en geef jullie ook gelijk, zal zeker blijven zoeken in de buurt!
                          Bedankt en misschien tot ooit

Comment

Ben het beperkt eens met ' zoek en je zult vinden '. Ik beoefen nu een 12 tal jaar deze tak van fotografie en hierdoor ben ik al op vele magische plaatsen geweest, heb spannende dingen meegemaakt en soms hachelijke situaties beleefd...ik ben nu een aantal weken aan het zoeken achter een locatie in Duitsland en ik heb nu zowat alle middelen die ik beschikbaar heb gebruikt en deze keer lukt het me niet. Dus ' zoek en ge zult vinden' gaat niet altijd op.
                            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                            www.ginodepreter.com

Comment

Sorry voor mijn zoveelste reactie maar ik heb een vraag over Chateau Noisy. Hoe zit het met dat kasteel? Ik bedoel, geraak je er nog binnen, zijn er werken bezig ofzo? Ik heb het adres maar heb van alle geruchten gehoord over een afbraak ofzoiets dus vraag ik het maar even aan jullie. Iemand die dat weet?
                              Groetjes!

Comment

Noisy is momenteel nog bezoekbaar, maar hou er rekening mee dat de plaatselijke boswachter staaltjes verzameld van autobanden. Afgelopen weekend stonden er een viertal auto's van urbexers telkens met één platte band.
                                http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

Comment

Working...
                                X