Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties

    Toch typisch dat een urbex-thread steeds weer ontaardt in bitsigheid en geroep en getier.

    Weet je nog, die fijne hobby, fotografie? Daar gaat het om.

    Niet dat puberale gedoe van 'ik weet wat jij niet weet' en ik heb de langste/dikste/grootste.

    Heb ook al een paar leuke dingen kunen fotograferen, waaronder een paar die vrij exclusief waren en nu al tegen de grond liggen, maar ben zeker geen urbexer. Want dat impliceert dat je de algemene attitude van dat wereldje erbij neemt. En die attitude smaakt vaak nogal zuur.

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • Re: Urbex Locaties

      Urbex is een hype en ik vind dat de foto's vaak alleen maar dienen om te bewijzen dat je er geweest bent. Met fotografie heeft het vaak weinig te maken. Mijn mening hé.

      Er worden al verlaten gebouwen gedocumenteerd sinds de fotografie bestaat, maar dit vind ik ongezien, inclusief de hierboven aangehaalde mentaliteit. Precies basejumpen, maar dan anders.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • Re: Urbex Locaties

        Oorspronkelijk geplaatst door Ava Bekijk bericht
        Mijn camera heeft geen GPS functie noch wi-fi. Dan gaat dat niet op toch?
        Zucht.....

        zonder camera met gps functie kan je niks terug vinden op basis van gps coördinaten........ tuurlijk da,..............nogmaals zucht.....
        Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

        Comment


        • Re: Urbex Locaties

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik was al bijna begonnen met antwoorden, maar ik zie dat je lijst steeds maar langer wordt....
          Beter dat ik nog wat langer wacht zeker ?
          Haha nee alles is welkom! Alle locaties reeds bezocht.. dringend op zoek naar nieuwe.

          Ik zou graag theatre bizarre willen bezoeken, maar iemand recente info over hoe binnen te geraken?
          Twee weken geleden daar geweest zat alles potdicht.

          Comment


          • Re: Urbex Locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
            Toch typisch dat een urbex-thread steeds weer ontaardt in bitsigheid en geroep en getier.

            Weet je nog, die fijne hobby, fotografie? Daar gaat het om.

            Niet dat puberale gedoe van 'ik weet wat jij niet weet' en ik heb de langste/dikste/grootste.

            Heb ook al een paar leuke dingen kunen fotograferen, waaronder een paar die vrij exclusief waren en nu al tegen de grond liggen, maar ben zeker geen urbexer. Want dat impliceert dat je de algemene attitude van dat wereldje erbij neemt. En die attitude smaakt vaak nogal zuur.

            IZ.
            klopt als een bus...
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

            Comment


            • Re: Urbex Locaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Fieke78 Bekijk bericht
              Iemand die Little Green House heeft en wilt ruilen? Heb redelijk wat locaties! PM...
              ik heb little green house staan

              Comment


              • Re: Urbex Locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                Toch typisch dat een urbex-thread steeds weer ontaardt in bitsigheid en geroep en getier.
                Weet je nog, die fijne hobby, fotografie? Daar gaat het om.
                Niet dat puberale gedoe van 'ik weet wat jij niet weet' en ik heb de langste/dikste/grootste.
                Heb ook al een paar leuke dingen kunen fotograferen, waaronder een paar die vrij exclusief waren en nu al tegen de grond liggen, maar ben zeker geen urbexer. Want dat impliceert dat je de algemene attitude van dat wereldje erbij neemt. En die attitude smaakt vaak nogal zuur.
                IZ.
                Wat brengt je dan naar dit topic, als ik vragen mag?

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Urbex is een hype en ik vind dat de foto's vaak alleen maar dienen om te bewijzen dat je er geweest bent. Met fotografie heeft het vaak weinig te maken. Mijn mening hé.
                Er worden al verlaten gebouwen gedocumenteerd sinds de fotografie bestaat, maar dit vind ik ongezien, inclusief de hierboven aangehaalde mentaliteit. Precies basejumpen, maar dan anders.
                Je hebt helemaal gelijk: urbex heeft ook weinig met fotografie te maken, dat is er pas later bij gekomen. Bij urbex draait het hoofdzakelijk om het ontdekken van het gebouw/terrein, de foto's zijn inderdaad een documentatie. Fotografen willen een gebouw op een zo perfect mogelijke manier vastleggen en het als een decor of onderwerp gebruiken. Misschien wringt daar ook juist de schoen tussen urbexers en fotografen.
                Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
                Mijn website: EOSfoto.nl

                Comment


                • Re: Urbex Locaties

                  En wat gaan de fotografen dan doen? Alles inrichten naar hun smaak. Opruimen, meubels verplaatsen,... Alles kan. Iets wat ze mooi vinden nemen ze dan maar mee om thuis op de kast te zetten. Respect: 0,0.
                  Wat doet een serieuze urbexer: komt binnen, kijkt rond en neemt eventueel wat foto's. Als hij weg gaat is alles nog zoals voorheen.
                  Waarom? Omdat hij weet dat hij in andermans eigendom is en daar dan ook met het nodige respect mee omgaat.
                  Is het dan niet normaal dat urbexers geen locaties delen? Als ze dat wel doen, staan er binnen de kortste keren ganse bussen, en wordt de locatie achtergelaten dat niemand ze nog kan herkennen.
                  Het niet willen delen heeft niet alleen te maken met respect voor een locatie, maar ook met respect voor de eigenaar.
                  Hoe zou jij als eigenaar je voelen als iedereen de locatiegegens van je leegstaande gebouw zomaar te grabbel gooit op internet? Misschien heeft de leegstand wel een reden. Je hebt geen geld om het pand te onderhouden, maar je wil natuurlijk ook niet dat het getrashed wordt, doordat het overal online te vinden is.

                  Spijtig genoeg deelt slechts een klein deel van de explorers deze mening. En dat klein deel, wel dat zijn voor mij de echte explorers.

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties

                    Explorers, urbexers, fotografen, serieuze urbexers, urbexers met en zonder respect...what's in a name.
                    Raar dat er echter nooit met één woord gerept wordt over het feit dat deze mensen zich, al dan niet door middel van braak, toegang verschaffen tot iemands eigendom, en dit zonder dat ze er ook maar enige toelating voor hebben.
                    Mocht onze woning een tijdlang leeg staan, zelfs een onbewoonde indruk geven, dan zou ik toch niet graag zien dat dit soort mensen zich toegang verschaft heeft om zogezegd alleen maar hun voetafdrukken na te laten zoals ze het soms zo mooi verwoorden.
                    En dan blijft het meestal heel stil ..... ssssttttt .

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties

                      Ik heb dan ook nooit gezegd dat urbex legaal is. Verre van zelfs, dat weet iedereen die er aan mee doet.
                      Maar, de manier waarop je het dan doet, maakt het dan wel of niet strafbaar.
                      Als je je toegang moet verschaffen doormiddel van braak, dan ben je simpelweg een inbreker, geen urbexer.
                      Wordt je bij politiecontrole gecontroleerd, en je hebt een hoop gestolen spullen bij, of inbrekersmateriaal, dan ben je een inbreker en een dief, ook weer geen urbexer.
                      Ik ben al enkele keren betrapt geweest door de politie, en heb nog nooit geen boete gekregen. Waarom niet, wel wat waarschuwingen, en de melding dat inklimming ook strafbaar is. Maar ze zullen me NOOIT betrappen met materiaal om in te breken, of iets dat ik heb meegenomen.

                      En zoals je zegt over je eigen woning: je moet als eigenaar zorgen dat je woning voldoende is afgesloten.
                      Als ik aan een locatie kom waar alle deuren en ramen stuk zijn, of open staan, dan kan ik binnen zonder braak.

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties

                        Oorspronkelijk geplaatst door EOSfoto Bekijk bericht
                        Wat brengt je dan naar dit topic, als ik vragen mag?
                        Soms staat dit topic in "Nieuwe berichten" en ben ik toch eens curieus of de sfeer al wat gebeterd is

                        Trouwens, er bestaat wel zoiets als "legaal urbexen" hoor. De drie gebouwen die ik al heb gefotografeerd heb ik gewoon effe gaan aanbellen bij de eigenaar met de vraag of ik daar mocht gaan foto's trekken en die waren steeds blij verrast.

                        Eentje wou zelfs de meeste rommel nog gaan opkuisen maar ik kon hem nog net tegenhouden

                        Achteraf heb ik heb de foto's ook toegestuurd, wat ze een mooie geste vonden.

                        IZ.
                        Last edited by Izzy HaveMercy; 25 augustus 2014, 07:09.
                        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties

                          Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                          Soms staat dit topic in "Nieuwe berichten" en ben ik toch eens curieus of de sfeer al wat gebeterd is

                          Trouwens, er bestaat wel zoiets als "legaal urbexen" hoor. De drie gebouwen die ik al heb gefotografeerd heb ik gewoon effe gaan aanbellen bij de eigenaar met de vraag of ik daar mocht gaan foto's trekken en die waren steeds blij verrast.

                          Eentje wou zelfs de meeste rommel nog gaan opkuisen maar ik kon hem nog net tegenhouden

                          Achteraf heb ik heb de foto's ook toegestuurd, wat ze een mooie geste vonden.

                          IZ.
                          Wishful thinking ...... maar wat zou je willen als je weet dat de meesten illegaal bezig zijn.
                          Illegaliteit wordt niet graag aan de grote klok gehangen, zelfs niet aan de kleine klok .

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties

                            Dat snap ik wel. Maar dat machogedrag erbij hoeft dan ook niet vind ik.

                            Soit, ieder zijn meug zoals ze zeggen!

                            IZ.
                            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties

                              Beste urbexers,

                              Ik ben wout 24 jaar oud en volg al jaren met veel liefde en passie de urbex wereld.
                              Nu ben ik wel op een aantal locaties geweest die ik langs de weg of in het bos tegen kwam.
                              Deze heb ik ook allen met locatie deze bevinden zich bijna allemaal in NL. Nu ga ik binnen kort naar belgie voor een weekend nu lijkt het mij wel gaaf om een antal locaties tezoeken. Ik ben een lief hebber van verhallen die er achter zitten en de levens verhallen die gelijk aan vliegen als je binnen komt. Voor mij is de fotografie een hobbie of ik verdien er niet mee. Na jah ik hoop op antwoord

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties

                                Ik heb trouwens adresen van locaties. Wil ook graag naar Expédition Antarctique wie wil ruilen.
                                Zeg maar waar mee kijken of ik het heb

                                Comment

                                Working...
                                X