Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties

    Iemand een idee wat de staat is van 'steenkoolmijn Beringen' en 'Carsid'?

    Mucho gracias
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

    Comment


    • Re: Urbex Locaties

      Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
      In Belgie is het best simpel hoor: een eigendom van een ander betreden zonder diens toestemming is STRAFBAAR.
      Verlaten of niet, inbreken of gewoon binnenstappen, iets meenemen of niks, het is STRAFBAAR.
      Ga je er je luchtmatras leggen en zeg je dat je er woont, ben je aan het kraken. Dat is NIET STRAFBAAR in België (alhoewel men al 10 jaar aan het proberen is om het strafbaar te maken).
      Dan kan de eigenaar enkel vragen om uitzetting, en dat is dan geen strafrechterlijke kwestie maar een civiele kwestie die valt onder het burgerrecht.

      Of je effectief vervolgd wordt onder één van deze voorganden is iets anders, dat hangt van de goedwil van de politie en/of procureur af.

      IZ.
      als kraker heb je wel wat meer nodig dan een luchtmatras hoor...

      Comment


      • Re: Urbex Locaties

        Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
        Iemand een idee wat de staat is van 'steenkoolmijn Beringen' en 'Carsid'?

        Mucho gracias
        Iemand?

        gr
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • Re: Urbex Locaties

          Ik heb zelf totaal geen ervaring in Urbex.. maar wil er eigenlijk al een aantal jaar mee beginnen, als ik al die mooie foto's zie ben ik zo onder de indruk dat ik het zeker zelf eens wil proberen. Het enige wat ik ooit gefotografeerd heb is een verlaten camping aan zee die nu afgebroken is.. ik ben ook allesbehalve een professioneel fotograaf en weet niet of ik er aanleg voor heb..
          Ik fotografeer graag en veel en ben als een klein kind zo blij als ik op z'n minst 1 mooie foto heb Een correcte lichtinval van de zon in een bos.. een kleurrijke woonboot in Amsterdam.. soms komt er wel eens een pareltje uit
          Ik wil geen locaties te weten komen maar mijn vraag hier is of er iemand het eens zou zien zitten om mij eens mee op sleeptouw te nemen. Iets bijleren van ervaren fotografen En ook zo eens prachtige foto's overhouden aan zo'n trip. Ziet iemand dit zitten?
          Ik woon in Oost-Vlaanderen, niet zo heel erg ver van een verlaten fabriek the perfect place to start? Alvast bedankt voor jullie reactie ! Groetjes E.

          Comment


          • Re: Urbex Locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
            In Belgie is het best simpel hoor: een eigendom van een ander betreden zonder diens toestemming is STRAFBAAR.
            Verlaten of niet, inbreken of gewoon binnenstappen, iets meenemen of niks, het is STRAFBAAR.
            Inderdaad! Net zoals het STRAFBAAR is om drie stappen een akker in te zetten om een foto te maken, je buiten het pad te begeven als je in het bos loopt of op straatmeubilair te gaan zitten dat daarvoor niet bedoeld is...

            Mijn eerder vermoeden over jou rol hier wordt trouwens bevestigd en ik sluit hiermee de discussie.
            Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
            Mijn website: EOSfoto.nl

            Comment


            • Re: Urbex Locaties

              Iemand die in het bezit is ban chateau verdure en chateau des faisans en wil ruilen? Graag een pm!

              Comment


              • Re: Urbex Locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door EOSfoto Bekijk bericht
                Mijn eerder vermoeden over jou rol hier wordt trouwens bevestigd en ik sluit hiermee de discussie.
                Jij hebt precies veel vermoedens over een hoop mensen hier
                Vermoed maar hoor, ik vertel enkel wat ik weet en waar andere mensen misschien een boodschap aan hebben.

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • Re: Urbex Locaties

                  Altijd plezant hier met zulke "popcorn" momentjes... Wacht ik ga men zakdoekje er ook even gaan bij halen .
                  http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties

                    Als het woordje "urbex" verschijnt wordt iedereen zo itchy en staan gelijk de stekels rechtop (heb ik de indruk).

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door whoopy Bekijk bericht
                      Als het woordje "urbex" verschijnt wordt iedereen zo itchy en staan gelijk de stekels rechtop (heb ik de indruk).
                      is niet een indruk
                      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                      www.ginodepreter.com

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties

                        Hee,

                        Sorry voor mijn slechte nederlands.

                        Ik ben hier eigenlijk net nieuw, Ik kom uit Spanje. Mijn vrouw en ik reisden naar België in oktober en Ik ben opzoek naar Urbex locaties in België. Kan iemand mij helpen?

                        Heb nog wat leuke plekjes in Spanje en Portugal. Zijn er mensen die nog wat locaties willen ruilen met mij?

                        Ik dank u allen!
                        Last edited by manu23; 26 september 2014, 16:36.

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties

                          Hey

                          Ben al sinds 2013 hier op het forum maar niet echt actief.
                          Ben ongeveer een half jaar bezig met urbex fotografie,
                          Het is echt een verslaving geworden,
                          Uren zoeken naar locaties.
                          En als nieuweling krijg je echt ook geen kadootjes.
                          En dank zij Google maps , Google Earth heb ik toch al een 10 tal locaties kunnen vinden,
                          En ben ook niet iemand die snel iets ga vragen of zagen over locatie,s.

                          Een goede tip,

                          Wie zoekt die vindt.

                          Groetjes philip

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties

                            Iemand die me een paar locaties kan geven? Liefst vervallen locaties en/of gotische sfeer.
                            Ben beginner en dus weet ik maar een paar locaties waar ik vrij intensief zoekwerk naar moest doen. (helaas sommige van die locaties werden afgeraden)

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties

                              Iemand die mij 1000euro kan geven zonder 1cent terug te willen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frankie25 Bekijk bericht
                              Iemand die me een paar locaties kan geven? Liefst vervallen locaties en/of gotische sfeer.
                              Ben beginner en dus weet ik maar een paar locaties waar ik vrij intensief zoekwerk naar moest doen. (helaas sommige van die locaties werden afgeraden)
                              http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties

                                Ik ben ook een beginner in urbex. In 3 maanden tijd heb ik 200 locaties kunnen vinden, waarvan ik er effectief ongeveer 65 bezocht heb. Je kan de foto's van deze urbextrips zien op mijn Facebookpagina met als naam Urbex Kurt.
                                Ik wil ook wel locaties ruilen.

                                Comment

                                Working...
                                X