Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties

    Musea op een urbexlijst, dat is weer iets nieuw...
    Ik weet niet wat voor een idee jij hebt over het HH1, maar het is al geruime tijd in renovatie. Het klopt inderdaad dat het voorste deel nog afgebroken moet worden.

    Waar gaat de urbexwereld eigenlijk naartoe? Sinds wanneer zijn gebouwen in renovatie of gebouwen die te koop staan urbex?
    Ok, ieder gebouw heeft een eigenaar, maar er moet ergens een lijn getrokken worden. Te koop of in renovatie? Wegblijven die handel. Dat noem ik geen urbex, dat noem ik inbraak.

    Comment


    • Re: Urbex Locaties

      Oorspronkelijk geplaatst door Bangalore Bekijk bericht
      Waar gaat de urbexwereld eigenlijk naartoe? Sinds wanneer zijn gebouwen in renovatie of gebouwen die te koop staan urbex?
      Ok, ieder gebouw heeft een eigenaar, maar er moet ergens een lijn getrokken worden. Te koop of in renovatie? Wegblijven die handel. Dat noem ik geen urbex, dat noem ik inbraak.
      Tegenwoordig spreekt men al van een potentiele urbexlocatie als men ziet dat het gras 3 weken niet is afgereden...
      http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

      Comment


      • Re: Urbex Locaties

        Hallo,
        Iemand die zin heeft om samen op pad te gaan of locaties wil delen, ben van Limburg 21jaar (student fotografie)

        Comment


        • Re: Urbex Locaties

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
          Tegenwoordig spreekt men al van een potentiele urbexlocatie als men ziet dat het gras 3 weken niet is afgereden...
          Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk allemaal. Wat een hype zeg...
          Ik fotografeer al véle jaren gebouwen of sites waarbij je je afvraagt wat er zich vroeger allemaal afspeelde, zoals oude vervallen plantages in Zuid-Amerika, oude suikerfabrieken daar die door de jungle worden overgenomen... plaatsen die een verhaal te vertellen hebben. Dat had vroeger zelfs geen naam. Urbex zoals ik het hier zie, is gefundenes Fressen, er is niks aan, er worden geen verhalen verteld. Er wordt wel veel kul verteld, met veel branie en geheimdoenerij, maar het gaat helemaal nergens over. Net als basejumping om maar iets te noemen.
          Ik vraag me zelfs af of al die urbexers zich eigenlijk wel ingraven in de geschiedenis van wat ze fotograferen. Dat is toch een minimum om een fatsoenlijke reportage te kunnen maken zou ik zo denken.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • Re: Urbex Locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk allemaal. Wat een hype zeg......
            Ik vraag me zelfs af of al die urbexers zich eigenlijk wel ingraven in de geschiedenis van wat ze fotograferen. Dat is toch een minimum om een fatsoenlijke reportage te kunnen maken zou ik zo denken.
            helemaal mee eens.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Urbex Locaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk allemaal. Wat een hype zeg...
              Ik fotografeer al véle jaren gebouwen of sites waarbij je je afvraagt wat er zich vroeger allemaal afspeelde, zoals oude vervallen plantages in Zuid-Amerika, oude suikerfabrieken daar die door de jungle worden overgenomen... plaatsen die een verhaal te vertellen hebben. Dat had vroeger zelfs geen naam. Urbex zoals ik het hier zie, is gefundenes Fressen, er is niks aan, er worden geen verhalen verteld. Er wordt wel veel kul verteld, met veel branie en geheimdoenerij, maar het gaat helemaal nergens over. Net als basejumping om maar iets te noemen.
              Ik vraag me zelfs af of al die urbexers zich eigenlijk wel ingraven in de geschiedenis van wat ze fotograferen. Dat is toch een minimum om een fatsoenlijke reportage te kunnen maken zou ik zo denken.
              Volledig akkoord met dit

              Comment


              • Re: Urbex Locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk belachelijk allemaal. Wat een hype zeg...
                Ik fotografeer al véle jaren gebouwen of sites waarbij je je afvraagt wat er zich vroeger allemaal afspeelde, zoals oude vervallen plantages in Zuid-Amerika, oude suikerfabrieken daar die door de jungle worden overgenomen... plaatsen die een verhaal te vertellen hebben. Dat had vroeger zelfs geen naam. Urbex zoals ik het hier zie, is gefundenes Fressen, er is niks aan, er worden geen verhalen verteld. Er wordt wel veel kul verteld, met veel branie en geheimdoenerij, maar het gaat helemaal nergens over. Net als basejumping om maar iets te noemen.
                Ik vraag me zelfs af of al die urbexers zich eigenlijk wel ingraven in de geschiedenis van wat ze fotograferen. Dat is toch een minimum om een fatsoenlijke reportage te kunnen maken zou ik zo denken.
                Voor een groot gedeelte mee eens, maar iemand zoals Henk Rensbergen, Paul Meanhout eva zijn toch niet de 1e de beste, toch?

                Ik zou er heel wat voor over hebben om een mooi pand, ongeacht wat, en die al jaren leeg staat, zonder dat deze zichtbaar bezocht is.

                Nog niet tegen gekomen, helaas, maar mij boeit juist wát zich daar heeft afgespeeld, waarom is dit verlaten
                Met vriendelijke groet

                Calisto

                Comment


                • Re: Urbex Locaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                  Voor een groot gedeelte mee eens Paul Meanhout zijn toch niet de 1e de beste, toch?
                  Dit is de beste grap die ik in tijden gelezen heb.

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties

                    Niet de eerste de beste? Omdat die toevallig een boek uitgeven en bekender zijn dan binnen hun eigen leefwereld? Dat bepaalt voor mij niet hun kunde hoor. Maar goed, Henk doet wel research naar wat hij fotografeert, en dat is al heel wat anders dan geheimzinnig een lijstje met verlaten gebouwen bijhouden en dan doen alsof je de koning bent en nieuwelingen zich moeten bewijzen om tot het clubje toegelaten te worden. Wat een flauwekul. Dat heeft niks meer met fotografie te maken op zich. Het lijkt wel de één of andere cultus te zijn, maar het is zo kunstmatig en nep als maar mogelijk is.

                    Het is jammer dat het niet meer online is, maar ik heb indertijd van een aantal historisch betekenisvolle plaatsen een hele reportage gemaakt, waarbij ik de geschiedenis ervan helemaal opgeschreven heb en dat dan met foto's geïllustreerd, en die foto's heb ik dan genomen vanuit dat historisch standpunt. Daar zijn maanden ingekropen om dat gedaan te krijgen, en dan zit je ook helemaal in die geschiedenis en zie je veel meer dan wat interessante verweerde vloeren of achtergelaten machines. Dat was een boek op zich, over één enkele locatie.
                    Wat ik bedoel, is dat je die vervallen gebouwen zo weer een waarde geeft. Het zijn niet zomaar foto's, maar je brengt alles als het ware weer tot leven.
                    Vanuit dat standpunt vind ik die hele hype vandaag maar niks. Waarover gaat dat nog? Niks dus. Gewoon opscheppen over waar ze allemaal wel geweest zijn en waar ze hebben kunnen binnendringen.
                    Ik ben nooit ergens geweest waar ik niet mocht komen. Desnoods onderhandelde ik wekenlang, tot het wel mocht. Uiteindelijk heb ik maar één keer een weigering gehad. Maar je moet wel geduld hebben, en als men doorkrijgt dat je echt iets wil documenteren, zonder vooroordelen, verdwijnt de weerstand vaak wel.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                    Voor een groot gedeelte mee eens, maar iemand zoals Henk Rensbergen, Paul Meanhout eva zijn toch niet de 1e de beste, toch?

                    Ik zou er heel wat voor over hebben om een mooi pand, ongeacht wat, en die al jaren leeg staat, zonder dat deze zichtbaar bezocht is.

                    Nog niet tegen gekomen, helaas, maar mij boeit juist wát zich daar heeft afgespeeld, waarom is dit verlaten
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Dit is de beste grap die ik in tijden gelezen heb.
                      idd Maenhout samen vernoemen met Henk Van Rensbergen,
                      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                      www.ginodepreter.com

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties

                        is niet in een zin te noemen nee, maar jullie kunnen allebei nog een hoop leren van Paul...
                        Sukkelaars, jullie zouden beter wat meer zijn mentaliteit delen.

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties

                          Moderator Note: Reactie verwijderd - geen persoonlijke aanvallen!
                          Last edited by Laurens; 18 juli 2014, 08:18.
                          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                          www.ginodepreter.com

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties

                            Wat een BS hier weer!
                            In al die jaren dat ik aan urbex doe, heb ik gezien hoe de boel steeds meer en meer verziekt wordt.
                            Ok, ik ben volledig akkoord met het feit dat er research moet gedaan worden naar locaties, dat de geschiedenis héél erg belangrijk en interessant is, maar is dat de hoofdzaak in urbex?
                            Nee, de hoofdzaak is RESPECT voor de locaties die je bezoek. En dat respect, dat is wat er tegenwoordig ontbreekt.
                            Iedereen wil de nieuwste locaties, en iedereen wil ze meteen bezoeken. Wat is het gevolg? Hele bussen gaan tegelijk naar dezelfde locatie.

                            En veel explorers hebben tegenwoordig geen enkel respect meer voor een locatie. Alles wordt tot op het kleinste detail in scene gezet, enkel maar om een "perfecte" foto te maken. Is dat de bedoeling? Een woning staat jaren leeg, en ineens beginnen "explorers" meubels te gaan verplaatsen, tot het dekken van een bed toe.
                            En het ergste van alles is dan nog, al wat mooi is, wordt meegepikt!
                            Sorry, maar als ik dat zie, en ik zie nadien mensen afkomen met lijstjes en vragen om te delen, dan denk ik: "f*ck you"!

                            Jullie kunnen zeggen over Maenhout wat jullie willen, maar ik heb erg veel respect voor de oude garde, die de waarden van de gevonden schatten nog weten te respecteren.

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties

                              Moderator Note: Reactie verwijderd omdat ze niet langer van toepassing is na het verwijderen van bericht #493
                              Last edited by Laurens; 18 juli 2014, 08:19.

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties

                                Beste Robin,

                                ik ben op zoek naar wat locaties in Italie (liefst een beetje de gangbare). heb veel locaties om te ruilen op dit moment een lijst van een kleine 600 locaties. Voornamelijk Belgie, Luxemburg, Duitsland (+/- 150) en Frankrijk (heb een Franse Urbex-maat).

                                Website : www.leenbuijs.nl

                                Ik hoor graag wat van je.

                                M.vr.gr.

                                Leen


                                Oorspronkelijk geplaatst door robin79 Bekijk bericht
                                Hoi,

                                wie heeft er interesse in het ruilen van locaties? Dan mag je me altijd een persoonlijk berichtje sturen. Ik heb meer dan genoeg te ruilen in België, Luxemburg, Duitsland, Noord-Frankrijk en Italië. Zoek je iets, laat het me weten!

                                Gr Robin

                                Comment

                                Working...
                                X