Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties

    antartique is passéé, zul je niet meer binnenraken. Is trouwens de moeite niet meer gezien een of ander persoon de logo's er heeft uitgezaagd.

    Comment


    • Re: Urbex Locaties

      Ik heb het gelezen op het forum en net locatie gevonden :-( Dan maar op zoek naar andere mooie locaties met een verhaal. Toch blijft het jammer dat er mensen zijn die geen
      Respect, gevoel,liefde hebben voor locaties!!! Had deze locatie graag bezocht is toch een
      Mooie historie die verloren gaat. Heeft iemand suggesties over een mooie locatie

      Comment


      • Re: Urbex Locaties

        Ik ben een recente urbexfotograaf die een 40-tal locaties in Belgie heeft bezocht de laatste 2 maanden. Van de meeste locaties heb ik net foto's gepost op FB : Urbex Kurt.
        Indien er iemand interesse heeft om iets te ruilen, samen te werken...
        Laat gerust een berichtje achter.
        Alvast bedankt.

        Comment


        • Re: Urbex Locaties

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Explorers, urbexers, fotografen, serieuze urbexers, urbexers met en zonder respect...what's in a name.
          Raar dat er echter nooit met één woord gerept wordt over het feit dat deze mensen zich, al dan niet door middel van braak, toegang verschaffen tot iemands eigendom, en dit zonder dat ze er ook maar enige toelating voor hebben.
          Mocht onze woning een tijdlang leeg staan, zelfs een onbewoonde indruk geven, dan zou ik toch niet graag zien dat dit soort mensen zich toegang verschaft heeft om zogezegd alleen maar hun voetafdrukken na te laten zoals ze het soms zo mooi verwoorden.
          En dan blijft het meestal heel stil ..... ssssttttt .
          Je lijkt wel te trollen, maar ik voel toch de behoefte om te reageren.
          Op sommige sites wordt haarfijn uitleg gegeven over urbex, daar wordt zelfs gesproken over het feit dat het niet legaal is. Met je suggestie, dat er op plaatsen ingebroken wordt door mensen die verlaten locaties fotograferen, criminaliseer je deze vorm van fotografie. Dat is prima, maar het maakt ook duidelijk dat je je positie ingenomen hebt. Ik ga geen enkele moeite doen om je te overtuigen, maar ik spreek enkel voor de mensen waarmee ik op pad ga. Die breken, verbreken of verbuigen niets. In 8 van de tien gevallen wordt een locatie betreden via een openstaande voor-, achter of zijdeur. In enkele gevallen wordt er via een raam ingeklommen maar er wordt nooit iets kapot gemaakt om binnen te komen.

          Als jij eigenaar bent van een pand of een locatie die al zo lang leeg staat kom je regelmatig naar het pand en controleer je het. Je suggereert alweer dat "Explorers, urbexers, fotografen, serieuze urbexers, urbexers met en zonder respect...what's in a name" zich toegang verschaffen. In de regel doen zij dat niet, maar zijn het zwervers, inbrekers of lokale jeugdigen die als eersten een dergelijke locatie binnen gaan. Als vervolgens weken of maanden een pand open blijft staan, lijk je er niet veel interesse voor te hebben.

          In het ergste geval maak je je daarbij inderdaad schuldig aan een strafbaar feit. In Nederland is dit een overtreding (art. 461 WvSr), net zoals bijvoorbeeld het lopen over bezaaide of bepootte grond. Het is in ieder geval geen huisvredebreuk of enig ander misdrijf: "Het plegen van huisvredebreuk (artikel 138 Wetboek van Strafrecht) is een misdrijf. Overigens is huisvredebreuk geen wettelijke term, maar het geeft wel goed weer waar het om gaat.
          Waar gaat het om bij huisvredebreuk? Hij die een woning, besloten lokaal of erf, dat bij een ander in gebruik is, wederrechtelijk binnendringt of weigert te verlaten. Daar valt ook onder iemand die dit doet door middel van braak of klimming of die gebruik maakt van valse sleutels, valse order of een vals kostuum. Als de binnendringer dan ook nog bedreigingen uit dan wordt de straf hoger
          . (Dit is niet de integrale tekst van het wetsartikel)". (Bron OM.nl)
          Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
          Mijn website: EOSfoto.nl

          Comment


          • Re: Urbex Locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door EOSfoto Bekijk bericht
            Je lijkt wel te trollen, maar ik voel toch de behoefte om te reageren.
            Op sommige sites wordt haarfijn uitleg gegeven over urbex, daar wordt zelfs gesproken over het feit dat het niet legaal is. Met je suggestie, dat er op plaatsen ingebroken wordt door mensen die verlaten locaties fotograferen, criminaliseer je deze vorm van fotografie. Dat is prima, maar het maakt ook duidelijk dat je je positie ingenomen hebt. Ik ga geen enkele moeite doen om je te overtuigen, maar ik spreek enkel voor de mensen waarmee ik op pad ga. Die breken, verbreken of verbuigen niets. In 8 van de tien gevallen wordt een locatie betreden via een openstaande voor-, achter of zijdeur. In enkele gevallen wordt er via een raam ingeklommen maar er wordt nooit iets kapot gemaakt om binnen te komen.

            Als jij eigenaar bent van een pand of een locatie die al zo lang leeg staat kom je regelmatig naar het pand en controleer je het. Je suggereert alweer dat "Explorers, urbexers, fotografen, serieuze urbexers, urbexers met en zonder respect...what's in a name" zich toegang verschaffen. In de regel doen zij dat niet, maar zijn het zwervers, inbrekers of lokale jeugdigen die als eersten een dergelijke locatie binnen gaan. Als vervolgens weken of maanden een pand open blijft staan, lijk je er niet veel interesse voor te hebben.

            In het ergste geval maak je je daarbij inderdaad schuldig aan een strafbaar feit. In Nederland is dit een overtreding (art. 461 WvSr), net zoals bijvoorbeeld het lopen over bezaaide of bepootte grond. Het is in ieder geval geen huisvredebreuk of enig ander misdrijf: "Het plegen van huisvredebreuk (artikel 138 Wetboek van Strafrecht) is een misdrijf. Overigens is huisvredebreuk geen wettelijke term, maar het geeft wel goed weer waar het om gaat.
            Waar gaat het om bij huisvredebreuk? Hij die een woning, besloten lokaal of erf, dat bij een ander in gebruik is, wederrechtelijk binnendringt of weigert te verlaten. Daar valt ook onder iemand die dit doet door middel van braak of klimming of die gebruik maakt van valse sleutels, valse order of een vals kostuum. Als de binnendringer dan ook nog bedreigingen uit dan wordt de straf hoger
            . (Dit is niet de integrale tekst van het wetsartikel)". (Bron OM.nl)
            Ik heb reeds veel andere verhalen gelezen/gehoord, maar och ja, je hebt 110 % gelijk, anders wordt het een welles nietes spelletje .

            Comment


            • Re: Urbex Locaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik heb reeds veel andere verhalen gelezen/gehoord...
              Via PM heb ik ook al veel over jou gelezen en gehoord...
              Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
              Mijn website: EOSfoto.nl

              Comment


              • Re: Urbex Locaties

                Oorspronkelijk geplaatst door EOSfoto Bekijk bericht
                Via PM heb ik ook al veel over jou gelezen en gehoord...
                Ik heb niet geschreven dat ik over JOU andere verhalen heb gelezen dacht ik.
                Maar het is geen enkel probleem hoor, het achter-de-rug-gedoe interesseert me toch niet, en zegt meer over die mensen dan over mij.
                En wie zegt dat je de waarheid schrijft ?
                Ik kan evengoed schrijven "Ik hoor niks dan slecht over jou via PM" ..... en dan ?

                Comment


                • Re: Urbex Locaties

                  Beste Bouk,

                  Inderdaad afgehaakt i.v.m. aanmelding op een ander forum.
                  Nog steeds actief alleen niet hier.
                  Achteraf is het toch een kansloze missie, ik lees keer op keer de zelfde berichten met als intro "ik ben nieuw hier, blablabla" daar ga ik niet in mee.
                  Iedereen Succes & maak er wat moois van.

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties

                    Iemand die ET (no) phone home heeft en wilt ruilen? Heb redelijk wat locaties. PM me

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties

                      IS er iemand die mij aan wat mooie kerken/kapellen kan helpen. Het zal aan mijn zoekkunsten liggen of aan mijn slechte beheersing van de Franse taal, maar na avonden zoeken heb ik ze niet gevonden. Het gaat om deze locaties:
                      - Eglise du solitaire
                      - Blue Christ Church
                      - Chapel des Anciens
                      - Chapel de la Meuse

                      Ik heb behoorlijk wat andere locaties om te ruilen, please help me out?!
                      Last edited by monsterdennis76; 2 september 2014, 20:24.

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik heb niet geschreven dat ik over JOU andere verhalen heb gelezen dacht ik.
                        Maar het is geen enkel probleem hoor, het achter-de-rug-gedoe interesseert me toch niet, en zegt meer over die mensen dan over mij.
                        En wie zegt dat je de waarheid schrijft ?
                        Ik kan evengoed schrijven "Ik hoor niks dan slecht over jou via PM" ..... en dan ?
                        Je hebt dus ervaren welke waarde een verhaal van horen zeggen of lezen heeft... (Ik heb immers niets over jou gelezen en gehoord)
                        Er worden heel wat verhalen verteld of liever nog: over anderen verteld.
                        Helaas heerst er ook in dit wereldje een hoop haat en nijd. Over het hoe en waarom kan ik alleen maar gissen, maar het is wel een feit dat sommigen de sfeer behoorlijk weten te verzieken...

                        Eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik zeker niet voor iedereen mijn handen in het vuur durf te steken en ik er ook van overtuigd ben dat er zogenaamde urbexers zijn die de regel van niets anders achterlaten dan voetstappen niet naleven.
                        Om daarmee echter de hele hobby te criminaliseren ga je, in mijn ogen, wel heel erg ver. Zoals ik al eerder schreef maken urbexers zich in sommige gevallen inderdaad schuldig aan een strafbaar feit, maar er zijn bijvoorbeeld ook genoeg natuurfotografen die over een hekwerk stappen of zich buiten gebaande paden begeven en zich daarmee schuldig maken aan een strafbaar feit.
                        Er zijn inderdaad wel eens mensen geweest die problemen met politie en justitie hebben gehad, maar tot een veroordeling is het, voor zover ik weet nog nooit gekomen. De meeste handhavers (die deze hobby nog niet kennen) kijken je eerst vreemd aan als je verteld wat je aan het doen was, maar worden vaak enthousiast als je wat meer tekst en uitleg geeft. Iedereen die bekend is met dit fenomeen en die je ervan weet te overtuigen dat je niet met braak naar binnen bent gekomen, zal inzien dat "het oogmerk" waarmee de verdachte is binnen gegaan, niet strafbaar is. Omdat op urbexlocaties niemand meer woont of niet meer in gebruik zijn, is het vervolgen op grond van huis- of lokaalvredebreuk ook al niet echt mogelijk en blijft er "Verboden toegang" over. Mocht ik daarvoor ooit een boete krijgen, dan is het gewoon niet anders dan fair om deze te betalen want het hoort erbij, net zoals je als persfotograaf soms de snelheidslimieten aan je laars moet lappen en daarvoor een boete krijgt.
                        Dit is beredeneerd aan de hand van NL wetgeving en jurisprudentie. In België zal dat niet zo heel veel anders zijn en het zal in ieder geval niet snel een misdrijf zijn dat het rechtvaardigt om op grond van art. 126.. WvSv gegevens te vorderen van een houder van een website of accountgegevens, hetgeen het dus praktisch heel erg last maakt om de houder van een website of account vast te stellen (als je een goede hoster hebt).
                        Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
                        Mijn website: EOSfoto.nl

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties

                          In Belgie is het best simpel hoor: een eigendom van een ander betreden zonder diens toestemming is STRAFBAAR.
                          Verlaten of niet, inbreken of gewoon binnenstappen, iets meenemen of niks, het is STRAFBAAR.
                          Ga je er je luchtmatras leggen en zeg je dat je er woont, ben je aan het kraken. Dat is NIET STRAFBAAR in België (alhoewel men al 10 jaar aan het proberen is om het strafbaar te maken).
                          Dan kan de eigenaar enkel vragen om uitzetting, en dat is dan geen strafrechterlijke kwestie maar een civiele kwestie die valt onder het burgerrecht.

                          Of je effectief vervolgd wordt onder één van deze voorganden is iets anders, dat hangt van de goedwil van de politie en/of procureur af.

                          IZ.
                          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties

                            Wat Izzy zegt klopt, maar je moet het wel wat nuanceren. Andermans eigendom betreden is strafbaar, maar enkel wanneer de eigenaar van het gebouw klacht indient.
                            Ze kunnen je niet vervolgen op eigen houtje.

                            Dit is enkel van toepassing op privé eigendom, als je op staatseigendom om militair domein gepakt wordt, dan ligt de situatie weer helemaal anders.

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties

                              A ja, als je op het terrein komt en de eigenaar vindt dat niet erg, ja, dan gebeurt er niks uiteraard.
                              Maar dat weet je nooit op voorhand, of je moest de mens goed kennen

                              IZ.
                              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                              Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties

                                Gelukkig heeft de politie meestal niet veel zin om de eigenaar te zoeken

                                Comment

                                Working...
                                X