Re: Waarom RAW? Daarom!
DR betekent heel simpel de afstand tussen lichtste en donkerste element, de grootste afstand heb je tussen volledig zwart en volledig wit,je hebt daar niet veel bittekes voor nodig omdat te beschrijven.
je verwart gewoon DR met tonaliteit, het is te zeggen het aantal tinten tussen lichtste en donkerste element dat kan worden weergegeven,
hoe groter het aantal bits, hoe groter de tonaliteit !
schrijf dat DR optimalisatie zich baseert op black box oplossing, gewoon een chip die geleverd wordt door 3th party fabrikant. Staat hier in deze thread uitvoerig beschreven moet maar eens kijken.
Mogelijk gebeurt dat ook voor HDR en multiframe noise reductie weet niet of fabrikanten dat aankopen.
als je meer wil weten over HDR (via blending) raad ik je aan dit eens te lezen
is volgens mij de enigste methode die in camera HDR evenaart.
Oorspronkelijk geplaatst door ShaoLynx
Bekijk bericht
je verwart gewoon DR met tonaliteit, het is te zeggen het aantal tinten tussen lichtste en donkerste element dat kan worden weergegeven,
hoe groter het aantal bits, hoe groter de tonaliteit !
schrijf dat DR optimalisatie zich baseert op black box oplossing, gewoon een chip die geleverd wordt door 3th party fabrikant. Staat hier in deze thread uitvoerig beschreven moet maar eens kijken.
Mogelijk gebeurt dat ook voor HDR en multiframe noise reductie weet niet of fabrikanten dat aankopen.
als je meer wil weten over HDR (via blending) raad ik je aan dit eens te lezen
is volgens mij de enigste methode die in camera HDR evenaart.
Comment