Dankjewel voor de leuke reakties!
Als ik een tweede foto uit deze reeks "Elements" voorstellen?
Met een woordje uitleg:
Bij de reeks elements zijn de modellen in de studio gefotografeerd met dit eindresultaat als doel. Dus ja, ze hebben wat water te verduren gekregen.
Betreft de sterrenachtergrond: deze is gemaakt met het filter ruis in combinatie met "level" aanpassingen. De 3 sterren zijn gemaakt via een penseel. En de nevel is erin geschilderd. Bij deze reeks lagen heb ik vooral "lineair dodge" gebruikt om alles mooi te blenden.
Het filter "lensflare" is echt een not-done filter... behalve bij sterren (allé, dat vind ik er toch van. Dus bij deze. Om de lensflares goed te kunnen positioneren heb ik er een aparte zwarte laag voor gemaakt, en ze nadien geplaatst op de sterren zelf.
De voorgrond is een stockphoto. Deze bestaat uit drie lagen: één basislaag, één "drama"-laag (dodge laag) en 1 laag om de beam wat te laten uitkomen.
Het model zelf is geselecteerd uit een studio foto. Het water heb ik apart geselecteerd via de "kanalen"-selectie methode met dodge & burn. (Ik geloof dat Rupselkopke hier een goeie tutorial over geschreven heeft)
De schaduwen op het model en de dropshadow heb ik zelf geschilderd.
De aarde zelf is een stockfoto (duh! ) Waar ik een ontploffing en een "waterval" op gecreëerd heb. De gebruikte technieken: overvloeilagen, liquify tool en inschilderen.
Hier nog eens eentje van mij uit de "Who We Are" reeks. "The Elements"
Heb al een tweetal foto's hiervan in een ander forum-segment staan. Deze behandeling van de foto hoort hier wel thuis, denk ik?
Gebruikte technieken:
1) Voor de persoon zelf: dodge & burn techniek via laagdekking (vivid light & overlay)
2) Belichting op de persoon is hoofdzakelijk studiobelichting, maar de reflecties van de vlammen zijn: inschilderen + gaussian blur + soft light laag
3) De vlammen zijn gemaakt met de "different cloud"-techniek. Om deze vlammen in te passen gebruik ik de "lineair dodge"-laagdekking.
4) De achtergrond bestaat uit 3 delen:
- Het bovenste in de achtergrond is begonnen als een radiaal verloop (wit/zwart) + een 3 tal filters + kleurenbalanstoepassing + filter wolken
- De onderste is ongeveer dezelfde, uitgezonderd het filter wolken. Deze is toegepast met het filter "polar coordinates".
- De grid is zelf gemaakt door een toepassing op pixelniveau op te slaan als een pattern.
De bolletjes zijn twee lagen: ene laag met de liquify tool, andere laag met laagstijl "bevel and emboss".
Alles is gemaakt met eigen materiaal en technieken. Uitgezonderd het doodshoofd en de pinup girl. Rechtenvrije stock.
Ik maak gebruik van veel laagmaskers
echt knap gedaan, proficiat
Last edited by LesC; 1 november 2011, 09:30.
Reden: Foto uit de quote gehaald, geen herhaling
Hier nog eens eentje van mij uit de "Who We Are" reeks. "The Elements"
Heb al een tweetal foto's hiervan in een ander forum-segment staan. Deze behandeling van de foto hoort hier wel thuis, denk ik?
Gebruikte technieken:
1) Voor de persoon zelf: dodge & burn techniek via laagdekking (vivid light & overlay)
2) Belichting op de persoon is hoofdzakelijk studiobelichting, maar de reflecties van de vlammen zijn: inschilderen + gaussian blur + soft light laag
3) De vlammen zijn gemaakt met de "different cloud"-techniek. Om deze vlammen in te passen gebruik ik de "lineair dodge"-laagdekking.
4) De achtergrond bestaat uit 3 delen:
- Het bovenste in de achtergrond is begonnen als een radiaal verloop (wit/zwart) + een 3 tal filters + kleurenbalanstoepassing + filter wolken
- De onderste is ongeveer dezelfde, uitgezonderd het filter wolken. Deze is toegepast met het filter "polar coordinates".
- De grid is zelf gemaakt door een toepassing op pixelniveau op te slaan als een pattern.
De bolletjes zijn twee lagen: ene laag met de liquify tool, andere laag met laagstijl "bevel and emboss".
Alles is gemaakt met eigen materiaal en technieken. Uitgezonderd het doodshoofd en de pinup girl. Rechtenvrije stock.
bij deze heb ik niet zoveel werk gehad.
Enigste wat ik gedaan heb is alles weggomen wat niet nodig is en alles op zijn plaats zetten. Daarna bewerk ik verder met photoscape
1) Da's aan de TS zelf om te oordelen, net zoals dat nu reeds het geval is in "showcase-beoordeling-beginnershoek". Ik denk echt wel dat de mensen voor zichzelf kunnen uitmaken waar hun kunde al thuishoort.
2) Het is geen tutorial die je erbij moet plaatsen, een beknopte omschrijving van de gebruikte technieken, filters, laag-gebruik,... Net zoals tcf hierboven net getoond heeft.
Volledig mee eens. Ik heb ook enkele plaatjes die ik graag zou laten zien maar niet bij deze extreme CS-topic. En daarom plaats ik ze dan hier ook niet.
Leave a comment: