Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke van de 3 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke van de 3 ?

dus als ik het goed begrijp,is de Tamron 18-200 scherper dan de twee kitlenzen van de nikon d50.
    Misschien dat ik dan ook beter kan overstappen op de Tamron 18-200.
    ruud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney
      Waarom niet:

Toch een D50 met
      18-200 (sigma/tamron maakt niet zo veel uit, heb zelf de sigma en bevalt prima)
      en een
      nikkor 50mm 1.8

Deze combinatie kost ongeveer evenveel als de kitlens en een 18-200 objectief, maar wel meer mogelijkheden.
      Lichtsterk en scherper op 50mm, kan je binnen goed mee uit de voeten en een vrij handig zoombereik op de 18-200 voor meerdere doeleinden.

Als je dat doet, neem er dan een 50mm 1.8 bij, kost nog geen 100 euri en je hebt er heeeel veel plezier van.
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

Comment

Die kost 139€bij topfoto als ik me niet vergis.

Comment

Kijk eens bij cameranu
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney
            Kijk eens bij cameranu
            Inderdaad

Ik zag daar ook de nieuwe VR staan. Ze hebben daar een nederlands model en een internationaal model. Weet iemand wat het verschil is (buiten het prijsverschil)?

En stond die VR lens daar eerst niet een PAK goedkoper dan wat hij nu staat?

Hoe komt dat ze de 50mm goedkoper kunnen leveren dan top-foto, maar de 18-200 niet? Of gaat die bij top-foto nog duurder worden?? Bestel ik em dan niet beter nu al?

Comment

@facehugger mail verzonden
              thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
                Inderdaad

Ik zag daar ook de nieuwe VR staan. Ze hebben daar een nederlands model en een internationaal model. Weet iemand wat het verschil is (buiten het prijsverschil)?

En stond die VR lens daar eerst niet een PAK goedkoper dan wat hij nu staat?

Hoe komt dat ze de 50mm goedkoper kunnen leveren dan top-foto, maar de 18-200 niet? Of gaat die bij top-foto nog duurder worden?? Bestel ik em dan niet beter nu al?

Verschil is de garantie...
                Óf via inca of via hen.
                Ikzelf ben niet zo huiverig om de garantie via die mensen te laten lopen aangezien er bijvoorbeeld bij mijn int. d50 een garantiekaart zat van de Beukelaer.
                Een hoop ouwe zooi
                www.rbfoto.nl

Comment

En het goedkope model is dus via hen? Het dure model is via de invoerder?

Hoe zit dat met matriaal dat je bij top-foto koopt?

Comment

Vaak is via internetshops de grijze markt wat aangeboden wordt.
                    Dus niet via de landelijke importeur maar via andere landen...
                    Bij Nikon is het in Nederland dus niet mogelijk om bij inca b.v. garantie te claimen als het produkt niet via hen is geïmporteerd, dan moet je bij je eigen leverancier aankloppen. Ik heb er geen moeite mee als dat via bijv. cameranu.nl loopt aangezien zij gewoon een vakhandel zijn, maar dan inkoopt via een andere markt dan via de importeur.
                    Een hoop ouwe zooi
                    www.rbfoto.nl

Comment

Aangezien zo op top-foto de duitse cash back actie kunnen aanbieden lijkt het mij dat die via de duitse importeur gaat, nee?
                      Ik snap nog altijd niet goed vanwaar die grote prijsverschillen. In nederland is het nog goedkoper dan in Belgie, waar alles blijkbaar superduur is. Ook PC's enzo... 'k Snap maar niet hoe dit komt...

Comment

Ik heb net een mail ontvangen van cameranu.nl met het antwoord op
                        het verschil tussen nederlandse en intern. versie :

"De Int. versie importeren wij zelf, de Ned. versie kopen wij bij INCA.
                        Garantie verloopt in beide gevallen het eerste jaar via INCA."

Vandaag bestel ik bij hen, als ik weet welke tas ik moet kopen.
                        (zie hier)
                        *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Hallo

Als het om scherpe contrastrijke fotos gaat dan zit je echt niet goed in het zoom segment van de markt maar ben je veel beter af met een prime objectief.
                          Een zoom lens is gemakkelijk dat wel maar als je echt goede fotos wil koop dan liever een objectief met vaste brandpuntsafstand en een hoge lichtstrekte.
                          Persoonlijk vind ik een zoom objectief ook niet zo goed voor het gemak moet je wel veel inboeten aan kwaliteit.
                          Nog een bedenking ... als het de bedoeling is om een objectief altijd op het toestel te laten zitten waarom kopen de mensen dan een DSLR je kan evengoed iets kopen met een vast zoom objectief in dit marktsegment zijn er ook heel goede toestellen op de markt.
                          Mijn zoom objectief gebruik ik voor vakantie en familie plaatjes in andere gevallen als de kwaliteit echt goed moet zijn zal ik terugvallen op een primelens.

Groetjes
                          Spogy
                          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Waarom bestel je niet in Duitsland? daar loopt een cash back actie waardoor je 100€ terugkrijgt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                              Hallo

Als het om scherpe contrastrijke fotos gaat dan zit je echt niet goed in het zoom segment van de markt maar ben je veel beter af met een prime objectief.
                              Een zoom lens is gemakkelijk dat wel maar als je echt goede fotos wil koop dan liever een objectief met vaste brandpuntsafstand en een hoge lichtstrekte.
                              Persoonlijk vind ik een zoom objectief ook niet zo goed voor het gemak moet je wel veel inboeten aan kwaliteit.
                              Nog een bedenking ... als het de bedoeling is om een objectief altijd op het toestel te laten zitten waarom kopen de mensen dan een DSLR je kan evengoed iets kopen met een vast zoom objectief in dit marktsegment zijn er ook heel goede toestellen op de markt.
                              Mijn zoom objectief gebruik ik voor vakantie en familie plaatjes in andere gevallen als de kwaliteit echt goed moet zijn zal ik terugvallen op een primelens.

Groetjes
                              Spogy
                              Kwaliteit is relatief he. Ik mag hopen dat de foto's met een Nikon 18-200 VR lens en een D50 toch nog een stuk beter zijn dan mijn huidige 3 jaar oudes sony DSC-P9.
                              Ik schaf ook niet 1 objectief aan maar 2 (50mm/1.8). En ik ben van plan om 'later' nóg objectieven te kopen. Maar als je kan beginnen met 2 objectieven waarvan er 1 lichtsterk is en het ander een zeer groot zoombereik heeft, dan is dat dat toch al mooi, niet? Had ik een ezeltje dat geld kakte... dan had het een heel ander verhaal geweest. Maar een D50 plus 2 lezen kost al snel meer dan een dikke maandloon. En ik ben nog student

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger
                                A zoo ...

Ik zou dan waarschijnlijk hetvolgende aankopen :

- Nikon D50 body zwart
                                - Nikor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G
                                - batterij nikon EN-EL3A
                                - Sandisk SD Ultra II 1GB
                                - Nikon CF-d50 tAS

voor een totaalbedrag van 1453.85 euro.

Goed voor een beginner ?

Nu nog mijn Canon S60 (met garantie) verkopen ...
                                Zou je niet beter een 2Gb kaart nemen ipv een extra batterij ?
                                (die gaat echt héél lang mee - opslag anderzijds heb je altijd tekort)
                                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                                X