Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen SIGMA lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen SIGMA lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
    Maar als iemand mij vraagt om te kiezen tussen de 70-200 van Sigma en de 70-200 VR van Nikon, dan...
    ... zend ik 'em zeker door naar jou !

Groetjes, Kariboe
    Heel vriendelijk Koenraad maar echt niet nodig. Ik heb immers mijn 70-200VR twee weken geleden verkocht daar ik ze nauwelijks gebruikte vanwege het hoge gewicht (ik doe veel dagwandelingen).Ik gebruik nu de lichtere 70-210 F4 en de 180 F2.8 in de plaats.

Zoals je zegt hou ik wel van de Nikkors al zit er ook rommel tussen net als bij elke fabrikant.Als je ziet dat bijv. nu op de D200 elke Nikonlens vanaf ongeveer 1980 gaat werken (en wat een parels daar tussen zitten qua bouwkwaliteit en optiek zowel AF als MF) dan ben ik erg content een "Nikonian" te zijn.Nikon zorgt voor een prima op elkaar afgestemd geheel dat goed doordacht is.Ik hoef ook geen nieuw model camera om de 6 maanden (al moet ik toegeven dat ze nu met de vervanging van de D100 wel erg lang gewacht hebben).

Dat die EX-reeks prima is geloof ik best hoor.Maar ieder kiest naargelang zijn eigen goesting en portefeuille en moet voor zichzelf de vraag beantwoorden of het het prijsverschil wel waard is.Maar dan maar gaan beweren dat de Nikkors door Sigma en co gebouwd worden (meestal door Otto Knap en aanhang )gaat me een stapke te ver al is het best plezant het te lezen.Maar dan reageer ik al eens graag.Ieder dierke z'n plezierke zeker?Het is bijna Kerst dus ik "beloof" beterschap en wat meer zelfcontrole
    Danny's Photosite

Comment

Ja Roadie, 100 % akkoord...
      Maar verdikkemes, die verdomde prijzen van Nikon hé.
      Ik ben nu aan 't uitkijken naar een flinke tele (300 à 400 mm). Alles wat binnen die marge lichtsterk is, is naar prijs toe moeilijk te verantwoorden voor een amateurfotograaf gelijk ik...
      In dat bereik heeft Canon betere keuzes (lees 'betaalbaarder') voor de amateur ?!?

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
      Maar dan maar gaan beweren dat de Nikkors door Sigma en co gebouwd worden (meestal door Otto Knap en aanhang )gaat me een stapke te ver al is het best plezant het te lezen.
      Tja, die "gepeperde" uitspraken van Otto heb ik ondertussen ook al leren relativeren...

En dat van die zelfcontrole ?!? Laat maar, 't is de moeite niet om d'er met Nieuwjaar aan te beginnen
      Groetjes, Koen
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Toch een negatief nootje:
        Er zijn zeker wel goede Sigma lenzen, en de ex reeks is zeker wel daarbij;-), maar er zijn toch ook serieuze probleemlenzen bij. De alomgeprezen bgma bijvoorbeeld, heeft spontaan de gewoonte om uit elkaar te vallen, zijn maar een paar schroefjes, maar toch. En niet bij eentje gezien. Ik wil dit niet minimaliseren voor een lens van 1000€
        De 24-70 2.8 ex is ronduit slecht, ik dacht dat het een exemplarisch probleem was, maar nu ben ik er weer een tegenkomen. En nu op een minolta vatting.
        Dan die uitspraak van Otto , dat gaat natuurlijk over de 80-400 , dat is inderdaad een lens die zowel onder Sigma als onder Nikon label verkocht word. Al zegt dat nog niets van wie ze maakt, en of ze zelfs 100% identiek zijn. Wie weet worden ze bij Nikon gebouwd
        Dan over die uitspraak van de winkelier. Geloof maar dat het niet enkel op de verkoopsprijs gebaseerd is (duurdere verkooprijzen betekenen niet meer automatisch winst) . Ik heb nog al gereputeerde fotozaken weten zeggen, dat ze liever eigen A-merken verkopen, dan Sigma, ze hebben er gewoon minder problemen mee.
        Loopt hier iemand rond met een dure sigma prime voor Nikon, die nu niet meer blijkt te werken op zijn digitaal, en niks aan te doen, sigma kan die lens niet rechippen. waardeloos dus.
        Volgens mij zijn er dus wel absoluut goede ex lenzen (ze worden hier al opgesomt, de ex reeks, enkele primes en macros) Maar, verschil is er toch wel.

Comment

Aangezien de meesten de Bigma toch in het meest extreme gebruiken, liefst zo 300-500mm, waarom dan niet een Sigma 170-500mm DG gebruiken is in iedergeval lichter en de AF is sneller.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Kan me niet voorstellen dat nikon z'n lenzen door sigma laat maken of andersom. Wel ooit gelezen dat bepaalde (goedkopere) lenzen erg veel op een Tamron model leken. Ik geloof dat het om een 70-300 ging ofzo.
            Mocht het toch zo zijn dat sigma lenzen voor nikon maakt dan ben ik bang dat we binnenkort bij nikon ook een prijsverhoging krijgen vanwege een nieuwe coating...

@ Otto: Je bent de eerste die de 170-500 sneller vind dan de bigma... Maar misschien heb je wel gelijk...

groetjes Edwin
            Mijn Foto's

Comment

Zoals jullie wel weten gebruik ik heel veel de Sigma 180mm macro. Dat is momenteel mijn enige Sigma. Toch heb ik deze zomer verschillende keren de lens moeten openen om de interne schroefjes steeds weer vast te zetten want na een paar dagen gebruik kwam er heel veel speling op de lens te zitten. De laatste keer heb ik de vijsjes in een beetje van die speciale blauwe borgvloeistog gedopt. Sindsdien geen speling meer. Ik kan mij wel voorstellen dat andere mensen dat op zijn minst vervelend zouden vinden. Trouwens, vroeger heb ik al eens een Sigma 24-50 zoom lens gehad die op diezelfde plaats gewoon in twee gebroken is. Ik heb de stukken nog liggen.

Aan de andere kant heb ik natuurlijk ook veel problemen gehad met mijn Canon 100-400L lens, dus ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                Aangezien de meesten de Bigma toch in het meest extreme gebruiken, liefst zo 300-500mm, waarom dan niet een Sigma 170-500mm DG gebruiken is in iedergeval lichter en de AF is sneller.
                Verrassende uitspraak!
                De Bigma heeft wél HSM, de 170-500 niet,... en desondanks toch snellere AF, begrijpe wie kan...
                En hoe zit het met de algemene scherpte ts. deze twee lenzen? Van de 170-500 heb ik tot op heden niet bijster veel positiefs gelezen...

Comment

Die verkoper zal misschien ni genoeg verdienen op een sigma lens !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    In dat bereik heeft Canon betere keuzes (lees 'betaalbaarder') voor de amateur ?!?
                    Ja,dat is ook zo.Nikon brengt in die range de laatste tijd blijkbaar enkel vernieuwing in z'n erg dure lenzen zoals bijv. de 200-400 VR wat wel een topper is maar voor die prijs mag dat ook wel en zulke lenzen zijn inderdaad niet echt weggelegd voor de amateurkes.Buiten de 80-400 heb je momenteel niet echt een betaalbaar alternatief en moet je dus wel naar Sigma.

Zelfde voor de primes.Ik gebruik de AFS 300/4 om meer bereik te hebben maar deze lens is ook de enige "betaalbare" want vanaf 400mm stijgen de prijzen bij Nikon ook naar fabelachtige hoogten.

Switchen naar Canon hé Koen
                    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                      Kan me niet voorstellen dat nikon z'n lenzen door sigma laat maken of andersom. Wel ooit gelezen dat bepaalde (goedkopere) lenzen erg veel op een Tamron model leken. Ik geloof dat het om een 70-300 ging ofzo.
                      Onder andere de 70-300mm bedoelde ik toen ik het had over de goedkope instaplenzen die Nikon waarschijnlijk door een andere fabrikant laat bouwen.Ik wil op niemands tenen trappen maar kijk hier maar in de koopjeshoek en dan zie je dat ze om de haverklap te koop staan.Echt representatief voor een degelijke en optisch goede Nikonlens kan je ze niet noemen maar dat hoeft ook niet voor zulke lenzen;ze zijn goedkoop,hebben een groot bereik en worden verkocht met geweldige aantallen.Verleidelijk voor vaak beginnende gebruikers en ook voor Nikon al dan niet in samenwerking om er nog wat meer aan te verdienen.Als je dan dat bereik wil koop dan de oudere AF 75-300mm van Nikon:gebouwd voor de eeuwigheid uit metaal en glas en optisch goed tot zo'n 230mm.Beter dan de plastic 70-300 varianten al beschikken deze laatsten dan weer wel over ED-glas.
                      Danny's Photosite

Comment

Geen problemen met mijn Sigma 70-200 2.8 (heb hem tweedehands gekocht, een half jaar geleden)!
                        Canon 70D
                        En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

Comment

Ik wil jullie nog eens massal bedanken voor de snelle recties,ik ben overtuigd en de lens is ondertussen besteld,ik ben in blijde verwachting,grtz Glenn
                          Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Misschien maakt Sigma wel lenzen voor Nikon, maar dan zeker niet voor Canon, anders zouden ze niet zo vaak Canon-mount lenzen moeten rechippen.
                            Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

Working...
                            X