Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon prime 400mm F5/6 L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon prime 400mm F5/6 L

Hallo iedereen,

Khad een vraag inverband met de vaste canon 400mm F5/6 L. Kben namelijk van plan deze te kopen in een paar maanden. Heb nu momenteel een Sigma 50-500mm waarmee ik zeer blij ben behalve van de bouwkwaliteit... (lock systeem heefd aan de onderkant van men lens een diepe schreef van +- 3 cm gemaakt, en nu kan ik mijn lens niet meer tot 50mm geraken, blokkeerd er juist voor...). Kzal mijn lens waarschijnlijk weer opzenden de komende weken voor hermaak. Nu heb ik gezien dat wanneer ik fotos trek ik meestal aan de 400-500mm (kzoom graag in ) . Op veel andere forums heb ik gelezen dat de canon 400m F5/6 L uitstekent scherp is en zelf met een teleconventor van 1,4 derop (560mm ). Mijn vraag is nu welke teleconvertor de beste zijn en ook wat is de "pin tape" methode? Heb ook gelezen dat de tarmon deze niet nodig heefd en zo AF kan doen zonder die pin tape methode.
    Graag jullie mening en ervaring met deze lens

greetz Michael

Re: Canon prime 400mm F5/6 L

Hi,

400 mm 5.6 is messcherp.
    Zie besprekingen Fred Miranda, enz...

Converter: moeilijker te gebruiken omdat je 1 tot 2 stops verliest. Je moet dan echt al ideale lichtomstandigheden hebben. Maar Canon converter geeft wel zeer goede resultaten.

Afplakken contacten voor AF. Zie vroegere posts, verwijzen naar site met fotos hoe dat moet. Heeft wel wat hunting voor gevolg, vooral bij niet ideaal licht.

DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik heb getwijfeld tussen de 400mm en de 300mm met IS en dit waren mijn bevindingen. De EF300 mm L F4 IS, werkt wel perfect met de canon-converter 1.4. Zo heb je een 300mm f4 met image-stabelizer en met de converter een 420 mm f5.6 met behoud van autofocus en IS. Heb heel wat reviews gelezen op deze site en ik moet zeggen dat er alleen maar tevreden gebruiker te vinden zijn van deze combinatie. Met de cashbackactie die momenteel nog loopt blijf je ongeveer in dezelfde prijsklasse als de 400mm f5.6 Hopelijk heb je hier wat aan.
      Grtz Fatje

- EOS + EF -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fightertown
        Hallo iedereen,

Khad een vraag inverband met de vaste canon 400mm F5/6 L. Kben namelijk van plan deze te kopen in een paar maanden. Heb nu momenteel een Sigma 50-500mm waarmee ik zeer blij ben behalve van de bouwkwaliteit... (lock systeem heefd aan de onderkant van men lens een diepe schreef van +- 3 cm gemaakt, en nu kan ik mijn lens niet meer tot 50mm geraken, blokkeerd er juist voor...). Kzal mijn lens waarschijnlijk weer opzenden de komende weken voor hermaak. Nu heb ik gezien dat wanneer ik fotos trek ik meestal aan de 400-500mm (kzoom graag in ) . Op veel andere forums heb ik gelezen dat de canon 400m F5/6 L uitstekent scherp is en zelf met een teleconventor van 1,4 derop (560mm ). Mijn vraag is nu welke teleconvertor de beste zijn en ook wat is de "pin tape" methode? Heb ook gelezen dat de tarmon deze niet nodig heefd en zo AF kan doen zonder die pin tape methode.
        Graag jullie mening en ervaring met deze lens

greetz Michael
        Je zal geen spijt krijgen, een fijne snelle lens. Ik heb eerst ook de 50-500 gehad en deze verkocht en toen de 400 L 5.6 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. de 50-500 is ook geen echte 500 dus het verschil is minimaal.
        En in de natuur gebruik je altijd de volle lengte dus dat is geen enkel probleem. De 400 is een stuk lichter. Ik heb hem nog niet met de tc gebruikt dus daar kan ik niets over zeggen, maar wil het nog wel eens een keertje gaan proberen.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Bedank voor jullie reactie gasten!
          Ik zal mijn 50-500mm toch ook bijhouden wanneer ik mijn 400mm f5/6 L zal kopen, kwestie van een zoom te hebben en deze heefd wel een grote breik van 50 to 500mm dus wel gemakelijk . De vatse 400mm is zo te zien een sublieme lens, vooral zeer scherp naar het schijnt, alleen spijtig dat deze geen IS heefd, maarja kan de prijs niet tegen spreken vind ik...

groeten Michael

Comment

Ik heb zowel een 300mmIS als een 400 mm.Hangt er vanaf wat je fotografeert.Voor rally geef ik de voorkeur aan 300mm.200 mm wordt wat kort met de huidige veiligheidsmaatregelen,vnl EK,provinciaal gaat het nog.Voor verder afgelegen onderwerpen,(zoals jij blijkbaar fotografeert,gezien de gebruikte brandpunt) is een 400 mm wel een goede lens,niet te zwaar.
            Met extender 1.4 canon zeer behoorlijk.Maar begin dan wel aan een monopod te denken.5.6 is niet super lichtsterk.Afplakken is een mogelijkheid en een mooi tijdverdrijf.Stel liever manueel scherp,want de autofocus doet het er lang over.Actiefoto's zitten er dan toch niet meer in,dus dan liever manueel.Is sneller en laat geen vervelende kleefsporen na op je contacten,die nadien dan weeral miserie kunnen geven.

Comment

Als je veel uit de hand fotografeerd zou ik toch zeker een IS overwegen. Fotografeer je vanop statief is dit niet zo belangrijk.

Heb zelf voor de 300 F4 IS gekozen, en geen seconde spijt van gehad (we lsteedsin combi met een 1.4 TC)
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik fotografeer nu al een tijdje met de 400 mm 5.6 en ik ben er enorm tevreden over.
                Ik gebruik de lens enkel voor vogelfotografie dat was ook de reden waarom ik de 400mm koos ipv de 300mm met een 1,4 TC. Op de 400mm kan je nog een 1,4 TC plaatsen zodat je op 560 mm uitkomt, wat voor vogelfotografie eigenlijk nog steeds te weinig is
                Door contact pins af te plakken werk je autofocus nog steeds en bij goed licht presteert deze nog uitstekend.

De lens heeft geen IS, maar dit vind ik niet echt een enorm nadeel. Omdat de lens lichtsterk is, heb je meestal mooie sluitertijden waardoor je zelfs zonder IS, perfect uit de hand kunt fotograferen.

Als ik dan toch één nadeel moet noemen. Ze stelt pas scherp vanaf 3,5m. Als er dan eens een vogeltje dicht zit, is dit soms wel een nadeel. Gelukkig valt dit zelden voor.

Een echte toplens als je't mij vraagt! Waar je zeker tevreden zal mee zijn.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Omdat de lens lichtsterk is
                  we praten hier dan toch over F8 ... das niet echt lichtsterk imho
                  --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                    we praten hier dan toch over F8 ... das niet echt lichtsterk imho
                    Hij heeft het zonder extender denk ik, dan is 5.6 toch wel behoorlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Hij heeft het zonder extender denk ik, dan is 5.6 toch wel behoorlijk.
                      dan heb ik een 420 F5.6 IS (met 300mm met extender dus).
                      --

Comment

Working...
                      X