Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen SIGMA lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen SIGMA lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
    In ieder geval is de service naverkoop bij Sigma perfect.
    Heb nochtans niet zo'n goede ervaring met Sigma service na verkoop (+/- 8 jaar geleden) . Da's een reden waarom ik het bij het eigen merk houd. Andere reden is dat je toekomstig misschien moet laten 'rechippen' of dat dit soms zelfs niet meer gaat. Ben daarentegen wel overtuigd dat Sigma EX reeks kwalitatief veel interessants te bieden heeft.

Hiermee bedoel ik niet dat Canon Service beter is : kan me daar niet over uitspreken, want daar heb ik nog nooit beroep op moeten doen.

Nadeel van Canon is natuurlijk dat de prijzen soms aanzienlijk verschillen tov Sigma equivalenten.

Kan me mbt het topic wel voorstellen dat de betreffende verkoper liever een duurder modelleke over de toonbank laat gaan... Of dat ook zijn bedoeling was?
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Dat denk ik ook want hij stelde de canon voor van meer dan 2000euro voor de tamron van 1400euro,maar dat is voor mij net iets te hoog gegrepen(ben pas 5 maand bezig met fotografie,grtz Glenn
      Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Dure Tamron precies maar ik prefereer zeker geen Tamron 70-200 boven een Sigma hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
          Dure Tamron precies maar ik prefereer zeker geen Tamron 70-200 boven een Sigma hoor
          Geef mij maar mijn Sigma 70-200 2.8 EX en voor 1400€ koopt ge nog een stevige macrolens erbij, ook EX
          fotosite

Comment

Toch eens leuk om weer verkopersfabeltjes te lezen.

Ik heb zelf een Sigma 70-200 F/2.8 EX en die heeft al wat meegemaakt: in de grond terechtgekomen tijdens het omhoog klauteren in een bos, de zonnekap is toen in de aarde blijven steken met objectief en camera er bovenop. Ook heeft die al opwaaiend zand en waterdruppels aan de kust getrotseerd, terugslaande takken te verduren gekregen, en heeft zelfs stampen gehad van crowdsurfers op een popconcert.

En dat werkt nog. Het enige dat er over te zeggen valt, is dat de zwarte afwerkingslaag wel eens durft los te komen, vooral dan van de statiefgondel, maar dat is echt het enige.

Natuurlijk zullen de duurdere Canon- en Nikkor-equivalenten wel nóg beter zijn, maar de vraag is of dat het waard is om er zoveel extra eurootjes aan uit te geven.

seppuku.

Comment

Ik ben het volledig met u eens!grtz Glenn
              Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

1: Ik ben van Knokke!
                2: Waarom denk je dat wij bij konijneberg, corne, & consoorten kopen? Niet alleen voor de prijs hoor! Maar voor de kennis, de stock, camera & lenzen testen, enz . . . Als je in België iets wil kopen, hebben ze het nooit op stock, de kennis is meestal , en van die betweters zoals bij Leurs, die kunnen wij missen ! ! !
                3: Wisten jullie dat Sigma (trouwens Tamron ook), zelf lenzen maken voor derden ('k zal geen namen noemen), zoals bv de CF-kaarten van canon & Nikon ook door Sandisk gemaakt worden, gewoon een andere sticker op.
                En waarom laten derden hun lenzen maken door Sigma, omdat dat een fabriek is, die niets anders doet dan lenzen maken, research, en om de kosten te drukken.
                4: Prettig weekend aan iedereen! ! !
                Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Dat is duidelijke verstaanbare taal!,zo zou het trouwens overal moeten zijn,maar ja in de fotowinkels promoten ze maar juist hun eigen materiaal waar ze het meeste winst op hebben en als je hen iets vraagt slagen ze er nog bij de meesten in hun onzin te doen geloven en zo maken ze de Belgische markt kapot!Ze zijn niet goe bezig e!grtz GLENN(En ik zou iedereen nog eens willen bedanken omdat jullie zo massaal en vlug op mijn vraag hebben willen reageren)

Comment

Wisten jullie dat Sigma (trouwens Tamron ook), zelf lenzen maken voor derden ('k zal geen namen noemen), zoals bv de CF-kaarten van canon & Nikon ook door Sandisk gemaakt worden, gewoon een andere sticker op.
                    En waarom laten derden hun lenzen maken door Sigma, omdat dat een fabriek is, die niets anders doet dan lenzen maken, research, en om de kosten te drukken.

Dat Sigma,Tamron... lenzen maken voor Nikon is algemeen geweten.Je moet er dan wel bij vertellen dat het gaat over de goedkopere instaplenzen.Of geloof je nu echt dat ze bij Sigma de 70-200VR F2.8,de 28-75 F2.8,de 35-70 F2.8,de 17-55 F2.8,de 60mm macro,de 200mm macro,180mm F2.8...en al die vele andere geweldige en zelfs legendarische Nikkors maken?Nikon hoeft niks meer te bewijzen hoor als het gaat over het maken van erg degelijke lenzen.Een Nikon koop je voor vele en vele jaren.

Ik heb me enkele weken geleden een bijna 20 jaar oude Nikon 70-210 F4 gekocht en die werkt als een juweeltje.Over hoeveel Sigmalenzen kan je dat na 20 jaar nog zeggen?Hun EX-serie is nu eindelijk beter afgewerkt maar dat werd ook tijd!

Denk je dat Nikon en Canon geen fabrieken hebben die niks anders doen dan lenzen maken of dat ze niet voldoende budget hebben om zelf hun research te doen?Het is nu wel bijna Sinterklaas maar ....
                    Last edited by roadrunner; 3 december 2005, 10:30.
                    Danny's Photosite

Comment

Het zou idd. interessant zijn te weten wie nu welke lenzen effectief produceert (of laat produceren onder OEM contract).
                      Kan me voorstellen dat Canon, Nikon,... en OEM's daar niet mee te koop lopen, maar mss. zijn er lezers die hier of daar inside informatie hierover hebben of links in die richting?....
                      Ben wél benieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                        Het zou idd. interessant zijn te weten wie nu welke lenzen effectief produceert (of laat produceren onder OEM contract).
                        Kan me voorstellen dat Canon, Nikon,... en OEM's daar niet mee te koop lopen, maar mss. zijn er lezers die hier of daar inside informatie hierover hebben of links in die richting?....
                        Ben wél benieuwd

Het maakt eigenlijk niet uit wie wat voor wie maakt. Zolang de kwaliteitscontroles maar goed zijn en de produkten dus goed afgewerkt én optisch goed zijn ben ik een tevreden gebruiker.
                        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                          Het maakt eigenlijk niet uit wie wat voor wie maakt. ...
                          Sommigen ... willen het mss. niet weten...????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                            Sommigen ... willen het mss. niet weten...????
                            Daarnet lensreviews aan 't doorlezen op http://www.camerahobby.com/ en kwam ik bij de bespreking van de Tamron 20-40mm te lezen dat de auteur vermoedt dat Nikon bij Tamron de "barrels" koopt van bepaalde lenzen zoals de 70-300mm,de 24-120mm en de 28-200mm maar dat ie er zeker van is dat er eigen Nikonglas inzit (quote:Nikon lenses could be built by other manufacturers such as Tamron and Tokina but my testing of the Nikon lenses indicate a consistent family look") terwijl Tamron waarschijnlijk Hoyaglas gebruikt waar de auteur een mindere dunk van heeft.Maar zeker is ie er ook niet van...Kort gezegd:velen praten en raden ernaar,maar niemand die blijkbaar echt zeker is.
                            Last edited by roadrunner; 3 december 2005, 19:12.
                            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                              Kort gezegd:velen praten en raden ernaar,maar niemand die blijkbaar echt zeker is.
                              Hehe, inderdeed, daarom zeg ik altijd - laat het objectief voor zichzelf spreken. Kijk naar zijn geleverde prestaties, één review is niet relevant, maar als vele reviews hetzelfde (of ongevéér hetzelfde) beweren, dan zal er wel iets van aan zijn zeker...

Roadrunner, ik weet dat je een fervent (en dat is zacht uitgerdukt ) Nikon'lover' bent, maar de EX-reeks is een zeer kwalitatieve reeks met o.a. de 70-200, de 180 macro en de 120-300 als algemeen aanvaardde toplenzen... Ik durf die stuk voor stuk aanraden aan ieder die het wil horen...

Maar als iemand mij vraagt om te kiezen tussen de 70-200 van Sigma en de 70-200 VR van Nikon, dan...
                              ... zend ik 'em zeker door naar jou !

Groetjes, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                                ...., maar de EX-reeks is een zeer kwalitatieve reeks met o.a. de 70-200, de 180 macro en de 120-300 als algemeen aanvaardde toplenzen... Ik durf die stuk voor stuk aanraden aan ieder die het wil horen...
                                ...
                                Doe er dan ineens ook maar de 50-500 (Bigma) en de 150mm f2.8 Macro bij...

Comment

Working...
                                X