Hallo,ik ben net in Knokke in een fotowinkel binnengestapt om een sigmalens te kopen namelijk de 70/200 f2.8,maar de verkoper zei tegen mij dat de SIGMAlenzen niet goed waren van bouwkwaliteit,namelijk dat ze na een jaar intens gebruik zijdelingse speling zouden vertonen,de degelijkheid van SIGMA zou volgens LEURS in Knokke de wensen overlaten!Ik moet wel zeggen dat het probleem zou dateren van een jaar of 2/3 geleden volgens de verkoper en zowel op de goedkopere als op de dure lenzen van SIGMA,heeft hier iemand ervaring mee of is het probleem al opgelost door SIGMA? alvast bedankt grtz GLENN
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Problemen SIGMA lenzen?
Collapse
X
-
Problemen SIGMA lenzen?
Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.netLabels: Geen
-
-
Re: Problemen SIGMA lenzen?
Dit is in mijn ogen kant en klare onzin. Lees er reviews op na en ze zijn het alle over één ding eens : de stevige en solide bouw van de Sigma lenzen, en dan zeker van de EX lenzen. Speling waar ? Op de mount ? Je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken hoe je lenzen van anderhalve en twee kilo op een body van 800 gram gaat behandelen.
Ik vrees dat dit een handelaar is die liever een duurdere lens verkoopt met het oog op zijn winstmarge.
Niemand gaat discuteren over het onbetwistbaar verschil in doorverkoopwaarde van de Canon L en de Nikkor lenzen tov Sigma lenzen. Het kwaliteitsverschil tss beide groepen is afhankelijk van lens tot lens, op sommige modellen is dat er zeker, op andere is dat zeer twijfelachtig en verantwoordt het het voor mij niet het soms enorme prijsverschil.
BTW ik zou het ook nooit in mijn hoofd halen een lens te gaan kopen in een winkel in Knokke of all places
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottierHallo,ik ben net in Knokke in een fotowinkel binnengestapt om een sigmalens te kopen namelijk de 70/200 f2.8,maar de verkoper zei tegen mij dat de SIGMAlenzen niet goed waren van bouwkwaliteit,namelijk dat ze na een jaar intens gebruik zijdelingse speling zouden vertonen,de degelijkheid van SIGMA zou volgens LEURS in Knokke de wensen overlaten!Ik moet wel zeggen dat het probleem zou dateren van een jaar of 2/3 geleden volgens de verkoper en zowel op de goedkopere als op de dure lenzen van SIGMA,heeft hier iemand ervaring mee of is het probleem al opgelost door SIGMA? alvast bedankt grtz GLENN
Wat een dikke leugen, mmm en wat stelde hij zelf voor? Een 70-200 van canon aan 2000 euro zeker
Geloof dat maar niet, ik heb al enkele jaren een 70-200 sigma en das een zeer stevige lens. De bouw kwaliteit is beter dan mijn canon 17-40 L maar maybe een ietse slechter dan de 70-200 canon L. De EX lenzen van sigma zijn goed gebouwd, maak je maar geen zorgenLast edited by Drill; 2 december 2005, 11:23.Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...
Comment
-
Die zijdelingse speling had ik ook op mijn 50-500.
Het is de buitenkant van de lens die loskomt, op de binnekant (lenzen) zat geen speling op.
ook niet op de lensmount, maar achter de statiefmount (op 1/3 van de lens).
Als de lens op de camera zat kon ik de voorkant een halve cm bewegen.
Ik heb de lens opengevezen en binnenin waren een paar schroefjes losgekomen (door de enorme krachten die de lens ondergaat tijdens intensief gebruik)
Ik heb die schroefjes terug vanstgevezen en de lens is terug zo stabiel als vroeger.
Het hele gewicht van de lens wordt gedragen door 4 kleine schroefjes van een paar mm groot.Last edited by zunoel; 2 december 2005, 11:34.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
-
Er wordt blijkbaar nogal wat onzin verkocht in sommige Belgische fotowinkels de laatste tijd...
Ondeskundigheid proberen te verbergen achter spectaculaire uitspraken ???
In elk geval er is voor nogal wat Sigma-objectieven (vooral de goedkopere) een kwalitatief beter (maar ook duurder) objectief te vinden bij Nikon of Canon. Maar de iets duurdere EX Sigma-objectieven (70-200 2,8 zeker inbegrepen) staan qua optiek en constructie bijzonder hoog aangeschreven...
Een winkel van een bedenkelijk niveau...
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobioeioei als dat zo is heeft de helft van dit forum slechte investeringen gedaan. waarschijnlijk heeft die man een fabricagefout veralgemeend naar het volledige sigma gamma, of verdient hij meer aan canon/nikon
kzou er niet te veel van geloven..
Mijn 18-50 f2,8 EX DC zou dan al heel wat speling moeten vertonen, en mijn 70-200 f2,8 EX zou dan binnenkort ook al niet goed meer zijn.
Het zijn gewoon weer verkoopspraatjes van iemand die er niet veel van kent.
Bij sommige (online) verkopers krijg je op de Sigma EX-reeks zelfs drie jaar garantie, Canon geeft op de dure "L" lenzen maar gewoon de wettelijke twee jaar.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Vraag eens aan diene verkoper of hij Sigma lenzen op voorraad heeft, ik denk het niet. Maar hij zal wel "toevallig" iets anders in zijn zaak hebben wat een heel goed alternatief zal zijn voor jouw keus.
Ik zou zo'n zaak in het vervolg links laten liggen.Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !
Comment
-
Ik heb tien jaar geleden mijn eerste Sigmalens gekocht, en die doet het nog altijd prima, ondanks stevig gebruik. Ik heb er nu ook weer twee besteld, en ik ben er zeker van dat die het ook weer goed gaan doen. Ze kunnen de vergelijking met Canon gerust doorstaan. Ik hoef mijn foto's niet op muurformaat te printen, en ik ben geen pro, dus het enorme prijsverschil valt in mijn geval totaal niet te verantwoorden.______
www.vue.photo
Comment
-
Mijn ondervindingen waren niet zo goed als de posters hierboven.
Ik heb halfweg de jaren 90 2 Sigma lenzen (voor Minolta) gehad: een 28-70/2.8 AF en een Sigma 70-210/2.8 AF.
Na een aantal maanden bladderde de verf af, was de scherpstelring veel te los geworden en was te veel spel tussen de cameravatting en de lens. Bovendien was de 28-70 precies minder scherp geworden. Ik heb beide lenzen verkocht. Van mijn vroegere 400/5.6Apo was ik wel tevreden. Deze lens heeft mij nooit ontgoocheld.
Toen ik de overstap maakte in 1997 naar Nikon heb ik nooit meer een Sigma gekocht. Ik heb dan ook geen slechte ervaringen met Nikon gehad.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
-
Bedankt mannen ik wou gewoon eens polsen bij echte Sigmagebruikers die ervaring hebben met dat soort lenzen,nu ben ik gerustgesteld en ik ga hem direct bestellen,maar niet bij FOTO LEURS in Knokke wees daar maar zeker van!grtz GlennCanon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net
Comment
-
Weer een zoveelste geval van een onbekwame verkoper() die zich op dergelijke misleidende manier probeert interessant te maken om zijn eigen gebrek aan vakbekwaamheid en praktijkkennis te verbergen
Het moet hier echter geen prozaïsch welles-nietes spelletje worden. Ook op dit forum vind je voor- en tegenstanders. Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken wàt "kwaliteit" is en hoeveel je er wil aan besteden. Het is niet omdat je €2.000 in je zak hebt, dat je persé die lens van €1.999 moèt kopen hé...Ga gewoon naar een winkel of vraag een collega om eens een Sigma lens te mogen checken irl. Vooral de Sigma EX series moeten in constructie en beeldkwaliteit niet onderdoen voor de Nikon/Canon homologen.
Advies: nooit meer in die winkel binnenstappen, tenzij nog éénmaal ... om hem je (elders gekochte) Sigma EX te laten bewonderen!
Comment
-
Zal ik zeker doen,dat lijk me de beste oplossing om hem te confronteren met de werkelijkheid!Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net
Comment
-
Waarschijnlijk weet de bewuste verkoper nog niet dat een heleboel Nikon lenzen door Sigma worden gemaakt. In ieder geval is de service naverkoop bij Sigma perfect. Zelfs met lenzen welke buiten garantie zijn worden zonder problemen gratis gerepareerd indien het terug te voeren is op fabricagefouten.
Waarschijnlijk de nieuwste verkoopstrategie om klanten andere lenzen aan te smeren.Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen
Comment
Comment