Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 lenzen - ongeveer zelfde functie???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4 lenzen - ongeveer zelfde functie???

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
    Wat zijn de nadelen?
    - zoomcreep als je verticaal naar boven of beneden fotografeert.
    Ik ben niet 100 percent zeker wat je met die zoomcreep bedoelt maar als je wil zeggen dat je lens uit zichzelf uitschuift of inschuift bij omhoog of omlaag fotograferen heb je een lens gekocht waar spijtig genoeg slijtage op zit!

Mijn exemplaar heeft dit niet en de verkoper heeft me op dit mogelijke euvel gewezen voor ik ze kocht (een eerlijke verkoper dus!).Hij heeft ze namelijk in volledig uitgetrokken stand op tafel gezet en erop gewezen dat ze NIET mag zakken wat mijn exemplaar ook helemaal niet deed.Mogelijke kopers moeten hier dus best op letten.

De schuifzoom vind ik best handig en ben je dadelijk gewoon.Ik heb de lens gekocht daar ik vroeger m'n 24-85mm nauwelijks of niet gebruikte en het zonde vond zoveel geld te geven aan een 28-70mm die ik dan toch nauwelijks zou gebruiken.Maar de 35-70mm bevalt me zo goed dat ik ze toch wel erg veel gebruik al is het maar om de prachtige bokeh die deze lens geeft en de scherpte die nauwelijks onderdoet voor m'n 70-200VR.Zit nu wel met een gat naar m'n 12-24mm toe maar dat stoort niet echt.

Een aanrader en echt een toplens met prokwaliteit.
    (Op Nikonians staat er een lijstje (Nikkorlenzen) met zulke golden oldies van zeer goede kwaliteit die je nu voor een "prikje" kan kopen)
    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
      Ik ben niet 100 percent zeker wat je met die zoomcreep bedoelt maar als je wil zeggen dat je lens uit zichzelf uitschuift of inschuift bij omhoog of omlaag fotograferen heb je een lens gekocht waar spijtig genoeg slijtage op zit!

Mijn exemplaar heeft dit niet en de verkoper heeft me op dit mogelijke euvel gewezen voor ik ze kocht (een eerlijke verkoper dus!).Hij heeft ze namelijk in volledig uitgetrokken stand op tafel gezet en erop gewezen dat ze NIET mag zakken wat mijn exemplaar ook helemaal niet deed.Mogelijke kopers moeten hier dus best op letten.

De schuifzoom vind ik best handig en ben je dadelijk gewoon.Ik heb de lens gekocht daar ik vroeger m'n 24-85mm nauwelijks of niet gebruikte en het zonde vond zoveel geld te geven aan een 28-70mm die ik dan toch nauwelijks zou gebruiken.Maar de 35-70mm bevalt me zo goed dat ik ze toch wel erg veel gebruik al is het maar om de prachtige bokeh die deze lens geeft en de scherpte die nauwelijks onderdoet voor m'n 70-200VR.Zit nu wel met een gat naar m'n 12-24mm toe maar dat stoort niet echt.

Een aanrader en echt een toplens met prokwaliteit.
      (Op Nikonians staat er een lijstje (Nikkorlenzen) met zulke golden oldies van zeer goede kwaliteit die je nu voor een "prikje" kan kopen)
      Die zoomcreep treedt inderdaad op door slijtage (of een vatting die een beetje losser is komen te zitten).
      Nu, dat fenomeen zal toch vroeg of laat de kop steken met die lens... Ik maak me daar niet veel zorgen, verticaal fotografeer ik bijna nooit....
      Bij ons is het dan ook een gewone AF (geen AF-D), die is al een beetje ouder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
        Al bij al is 1000€ een smak geld. Heb ondertussen al tal van foto's bekeken van de Tamron op Pbase. Ze zijn inderdaad schitterend. Wat mij opvalt is dat de meeste genomen zijn met Canon's. Ik vind echter geen voorbeelden van deze lens met een Nikon D70, hetgeen ik graag eens zou bekijken. Kan iemand mij soms een site aanduiden waar deze wel te vinden zijn, of een paar voorbeelden hiervan posten.
        Dank bij voorbaat.

Groetjes,
        Pol.

Ik zie dat Pol reeds een 17-55 in huisheeft ... overlapt de 28/70 dan niet te veel? is het nog interessant om analoog uitgedrukt 135 >> 25,5-82,5 en een 42-105 te hebben? dat ligt niet zover uit elkaar wat tele betreft, en ik persoonlijk heb meer aandacht voor groothoek bereik in de standaard zooms. Met een 42 mm kom je al snel een beetje te kort.

Zelf overweeg ik mijn 24/85 AFS en 18/35 te vervangen door een 17-55, vinden jullie dit een goeie keuze?
        een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

In jou geval, als je niet zozeer nood hebt aan het langere gedeelte, is dit een goeie keuze denk ik. De 17-55 is een perfecte, snelle en contrastrijke lens.
          In mijn geval zou ik naast de 17-55 nog wel de 28-70 2.8 erbij willen. De 70mm(105) geeft mij meer portretmogelijkheden. Moest de de AF van de 35-70 intern bewegen, dan ging ik voor deze omdat die volgens de commentaren minstens even goed of zelfs beter is dan de 28-70. Bij gebruik van een polafilter geeft dit immers enig probleem.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik hen geen nikkon maar een canon 20D. Ikzelf heb een tamron en ben er zeer tevreden over. Op Dpreview.com in de canon slr lens forums word er hierover veel gepraat. De concensus lijkt erop dat de "nieuwe" serienummer 400x Sigma 24-70 EX DG Macro zeeer dicht aanleunt bij de canon 24-70L. Van dichtbij gevolgd door de tamron. Een zekere Fstopjojo (een gebruiker van dat forum) heeft de moeite gedaan om deze lenzen tegen elkaar te testen en die sigma is echt bere goed (hsm, build en optisch zeer goed vooral op 24mm 2.8). De tamron is zeker niet zo slecht van build als hier door sommigen word beweerd. Die is niet van metaal maar van polycarbonaat gemaakt. En dat is een van de sterkste kunststoffen die er zijn. De tamron heeft geen usm/hsm or whatever maar is niet luidruchtig en wel snel qua autofocus. De tamron heeft wel het voordeel heel licht en compact te zijn. Zowieso zijn dit allen heel goede lenzen en het zal toch vooral de gebruiker zijn die het verschil zal maken.
            Last edited by Drill; 13 mei 2005, 14:27.
            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
              . De tamron is zeker niet zo slecht van build als hier door sommigen word beweerd. Die is niet van metaal maar van polycarbonaat gemaakt. En dat is een van de sterkste kunststoffen die er zijn.
              heb zo een licht vermoeden dat ik diegene ben dat de build van de tamron niet zo goed is. ik bedoel hier niet mee dat die slecht is hé, enkel dat er en verschil is tussen zijn buid en die van de nikkor 28-70.

het oorspronkelijke onderwerp van deze tread was waar om de nikkor 1000 euro meer koste. en bij mij opsomming wou ik enkel verduidelijken waar de verschillen zaten.

als je daar last van hebt of niet, dat is een persoonlijke reden.
              waarom kopen mensen een d2x en andere een d70. beide trekken foto's en op 10*15 ga je het verschil niet zien. maar toch zijn ze anders he

Comment

Jongens,

1000 euro is wel de moeite
                maar ik heb de D70 met de Tamron
                ge zijt welkom om ze eens te komen testen
                ik vind het een prima lens
                mekaar helpen, daar gaat het bij BD toch om
                regio Overijse.
                grtz
                D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                en ewa flitsspeelgoed

Comment

Francis, veel plezier met je 28-70

Gr kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                    Francis, veel plezier met je 28-70

Gr kees
                    Bedankt Kees, tjonge tjonge, ik zal hem vast en zeker gebruiken op de VZW BD dag op 28 mei
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                      ... maar niet bij focussen .

"The lens extends when zoomed (from around 92mm long at 28mm to around 129mm long at 75mm), but does not change length on focusing (it's internal focus - IF) and the front of the barrel does not rotate when the lens is zoomed or focused."

EDIT : Oeps... was een reply op de laatste message van vorige pagina. Ik dacht dat er niks meer volgde, maar merk nu dat hierboven nog eea staat.
                      Last edited by DigiCam; 22 mei 2006, 12:35.
                      DigiCam

Comment

Heeft iemand de Tamron 28-75 al geprobeerd op een D50?

Ik heb zelf al 3 verschillende van deze lens geprobeerd en telkens is er een probleem met de autofocus.

Comment

voorbeelden met een D100 of D200 heb ik zat .. maar niet van een D70 met de tamron 28-75 f2,8

de twee extremen:
                          D100 28mm f2,8

D100 75mm f2,8

en ergens tussen de extremen in
                          D100 62mm f5,6
                          Last edited by Visio; 22 mei 2006, 23:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                            Heeft iemand de Tamron 28-75 al geprobeerd op een D50?
                            Ik heb zelf al 3 verschillende van deze lens geprobeerd en telkens is er een probleem met de autofocus.
                            Staat 80% van de tijd op mijn D50. Zoals eerder gemeld: geen focusproblemen. Prima combinatie.

Gr's, Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                              Staat 80% van de tijd op mijn D50. Zoals eerder gemeld: geen focusproblemen. Prima combinatie.
                              Zou het kunnen dat dit aan mijn D50 ligt? Met de Nikkor 18-200 en kitlens heb ik geen problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                                Zou het kunnen dat dit aan mijn D50 ligt? Met de Nikkor 18-200 en kitlens heb ik geen problemen.
                                Zou kunnen. Ik heb in een ander topic gelezen dat je dit probleem met een andere, nieuwe Tamron 28-75 ook had. Kans is dus vrij groot dat het iets met je body te maken heeft. Wel merkwaardig dat je met de Nikkors geen probleem hebt.

Gr's, Wim

Comment

Working...
                                X