Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 lenzen - ongeveer zelfde functie???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 4 lenzen - ongeveer zelfde functie???

Mijn kennis reikt nog niet ver genoeg om zomaar tot aankoop over te gaan zonder informatie van de ervaren gebruikers hier online. Ik heb ongelofelijke reviews gelezen over de Nikkor 28/70, maar ben evenzeer geschrokken van de prijs, dus ben ik op zoek gegaan naar lenzen waarvan ik dacht dat ze ongeveer dezelfde functie hebben....ik kan natuurlijk ook TOTAAL verkeerd zijn en hopeloos de mist in gaan met mijn vergelijking hier.....dus je weet het he...don't shoot the messenger
    Is de Nikkor inderdaad ZOVEEL beter dat het prijsverschil verantwoord is of betaal je inderdaad hier ook een beetje de naam?

TAMRON SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF).

PRIJS : €389
    SIGMA 24-70 mm F2,8 EX DG DF ASFERISCH.

PRIJS : €429
    TOKINA AF 28-70 f/2.8

PRIJS : €463
    NIKON : NIKKOR AFS 28-70 f/2.8D

PRIJS : €1390 ( even slikken )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: 4 lenzen - ongeveer zelfde functie???

Mijn keuze zou gaan tussen de goedkoopste en de duurste... De sigma en de Tokina vallen er voor mij vantussen... De Nikon is supergoed, maar als je even naar je budget kijkt, dan zou ik zeker de Tamron overwegen... Dezelfde keuze kun je trouwens bij Canon ook maken
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hallo,

Ik heb de nikon en hij is echt wel supersnel en supergoed

Als je hem eens wil teste, stuur je maar een mailke

Sven

Comment

Denk je de lens nodig te hebben ? Want je hebt al een 18-70 die hetzelfde bereik dekt. Ze is wel minder lichtsterk dan je aangehaalde serie.
        Ik heb de Tamron, ze is goed en niet te duur.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Sven, daar twijfel ik niet aan hoor, supersnel, supergoed maar je vergeet één ding...super duur

Denk jij dat de meerprijs het echt waard is? Er zit maar eventjes € 1000 verchil tussen

Dit heb ik teruggevonden over de Tamron op http://www.bobatkins.com/photography...ron_28_75.html

The Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro is a good lens. It's well built, small, fast, light, sharp, flare resistant and affordable ($340 after rebate). It's about 1lb lighter and $800 cheaper than the Canon 24-70/2.8L.
          It does sharpen up a tad when stopped down from f2.8 to f4, but I've never seen an f2.8 (or faster) lens that didn't get better when stopped down, so this really isn't a strike against it. It's a reflection of the difficulty of controlling aberrations in fast lenses.

Compared with the Canon 28-135/3.5-5.6 IS ($400) at the same f-stop, the Tamron is sharper and more resistant to flare, though of course the zoom range is less and it doesn't have IS. However the Tamron performs well with a Tamron 1.4x TC when zoomed to 75mm, especially when stopped down 1 stop, and so makes a very good 105/5.6 lens.

Overall I have no hesitation in recommending the Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro to anyone looking for a fast lens with this zoom range. The fact that it comes with a standard 6 year warranty is an added bonus.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Laat je hoofd niet dol maken, de zogenaamde ongeloofelijke geweldige onovertroffen nikon lens mag dan mischien wel zeer goed en supersnel zijn,
            het prijsverschil van zo'n slordige 1000 € tegenover de tamron is zeker niet verantwoord.
            Met het verschil kan je jezelf nog met andere lenzen verwennen.
            Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA
              Laat je hoofd niet dol maken, de zogenaamde ongeloofelijke geweldige onovertroffen nikon lens mag dan mischien wel zeer goed en supersnel zijn,
              het prijsverschil van zo'n slordige 1000 € tegenover de tamron is zeker niet verantwoord.
              Met het verschil kan je jezelf nog met andere lenzen verwennen.
              ge gaat zover als ge zelf wilt he, ik vind het het prijsverschil wel waard...
              voor mij is en blijft het een "ongeloofelijke geweldige onovertroffen nikon lens ".

@ EVA heb je ze beiden al es getest?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                @ EVA heb je ze beiden al es getest?
                Wat bepaald de prijs van een lens?

Volgens mij is dat:
                - aantal glazen
                - lichtsterkte
                - diafragma
                - focus-snelheid
                - stevigheid (uiterlijke bouw dus)
                - ... (vul zelf maar aan wat ik vergeet )

En wat mij altijd opvalt bij Tanron lenzen is dat ze van bouw nooit veel soeps zijn. En snel zijn ze ook niet echt hé

Maar ik wil hier geen nikon vs. Tamron strijd laten losbarsten, daarom:

Beslis zelf of het U waard is en voor de rest is niets belangrijk dan een goed gevoel bij uw eigen materiaal

mvg Sven

Comment

Als immage zegt dat deze lens de meerprijs waar is, geloof ik hem ook....aan mij dus om uit te maken of ik het er aan wil geven.....wat dus momenteel niet het geval is, de investeringen van de laatste weken swingen al de pan uit...

Aan de andere kant zou het wel prettig zijn mocht ik ergens foto's kunnen bekijken met de Tamron lens. Foto's van de Nikkor 28/70 heb ik al voldoende gevonden..... dus enige voorbeelden zijn van harte welkom.

Zelf heb ik deze al gevonden : http://www.view2az.com/arizona/march/index.html
                  Last edited by Franciskine; 5 mei 2005, 22:49.

Comment

Zijn 10535 foto's van de tamron 28-75 voldoende om te beoordelen?
                    Anders weet je het maar te zeggen, je kan er minstens nog eens zoveel van vinden op het net
                    En er zitten echt juweeltjes tussen

En hier heb je er 2389 van de nikon 28-70.
                    Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                    Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Inderdaad de moeite, met het blote oog en op mijn monitor zien de foto's van beide lenzen er even goed uit......die € 1000 verschil zal inderdaad een ander doel krijgen.....misschien de Nikon SB-29s of de Sigma Ringflitser EM 140 DG en dan hou ik zelfs nog redelijk wat over

Comment

De Nikon staat bij mij ook bovenaan op het verlanglijstje en zal er wellicht binnenkort gaan komen.
                        Mijn opinie hierover is dat ik alleen nog inversteer in materiaal uit eigen stal. Deze lens heeft haar degelijkheid al jaren bewezen en is een van de beste uit de Nikon-stal.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Doe eens een search hier op het forum... er is over de Tamron 28-75 al hééééél veel gepraat (of moet ik getypt zeggen?).

Deze lens schijnt de vergelijking van al die duren toplenzen zoals de Nikon 28-70 en de Canon 24-70L tot in grote mate te kunnen volgen...

De keuze zou voor mij (als ik geld had) snel gemaakt zijn... (ah ja, want voor 1000€ hebt ge nog een mooie tele...50-500 of 80-400OS of zo...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                            Zijn 10535 foto's van de tamron 28-75 voldoende om te beoordelen?
                            Anders weet je het maar te zeggen, je kan er minstens nog eens zoveel van vinden op het net
                            En er zitten echt juweeltjes tussen

En hier heb je er 2389 van de nikon 28-70.
                            Je mag 1.000.000 foto's bekijken genomen door een soortgelijke lens.
                            Als jouw copy van de lens niet scherp is, ben je er niks mee.
                            Gewoon naar de winkel gaan en uitproberen.
                            Last edited by JePe; 6 mei 2005, 09:29.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Je betaalt natuurlijk altijd een beetje de naam Nikon en er zullen altijd mensen zot genoeg zijn (no offence tegenover wie zich aangesproken voelt ) die dergelijk bedrag willen neertellen voor een hét-van-hét toplens, wat die Nikon ook wel is.

Maar als het ietsje minder mag zijn, een ietsje dat je enkel onder bepaalde omstandigheden zal merken, maar over het algemeen weinig last van zal hebben, dan ga je toch voor de Tamron. De Nikon mag dan ongetwijfeld de beste uit het lijstje zijn, met een kassaverhouding van 3.6 ten opzichte van de Tamron, zullen zelfs de doorgewinterde Nikonians moeten toegeven dat qua prijs/kwaliteit de rollen worden omgedraaid.

seppuku.

Comment

Working...
                              X