Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Paar foto's gisteren gemaakt bij familiebezoek (pure snapshots). Shutter op minimaal 1/125, spot focus (center) op het oog meest naar mij gericht, en dit is telkens resultaat. Zelfde foto's gemaakt met de 24-105 op 35mm en dan zit focus er telkens knal op. Lijkt me toch duidelijk niet? Lens is ondertussen terug bij Art&Craft, hebben een nieuwe besteld die op pakweg 10 dagen binnen zou moeten zijn. Hoop dat ik nu wél een goed exemplaar heb, anders is het 'geld terug' vrees ik.
Showing front-focus problems for the Sigma 35mm/1.4
update:
Heb telefoon gehad van art&craft, blijkbaar is de Sigma-vertegenwoordiger daar geweest en heeft hij gezegd dat dit probleem 'te verwachten' is op een Canon body en dat zelfs een vervanging van de lens vermoedelijk zelfde resultaat zou geven. Probleem zou volgens hem bij Canon liggen en niet bij Sigma (tja). Enige oplossing is volgens hem blijkbaar de lens laten afstellen op mijn body (test die ik zelf zou moeten doen met een chart). Dan zou de lens volgens hen 'perfect' werken maar eerlijk gezegd weinig vertrouwen nu (in Sigma, niet in Art&Craft!). Kan ook mijn geld gewoon terugkrijgen natuurlijk. Wat ik ook weer jammer vind, want vind de lens echt wel schitterend qua bouw en (als AF goed is) qua scherpte afgaande op foto's op net. Vind het wel raar dat de Sigma vertegenwoordiger zegt dat probleem 'normaal' is op Canon bodies. Zou volgens hem zijn omdat de AF sensor op Canon niet altijd even juist is afgesteld (??). Heb voor alle duidelijkheid geen ENKELE af problemen bij andere lenzen.
Beste,
Ik ben ook in het bezit van deze lens op een canon 5DIII.
Bij mij werkt deze perfect zonder micro adjust.
Ik weet niet van welke regio je bent, maar indien je jouw nieuw exemplaar wil vergelijken mag je steeds contact met mij opnemen.
Besluit.., blijft bij het eigen merk om dergelijke zaken te vermijden. Voor mij absoluut niks anders dan Nikon. Hiermee wil ik niet zeggen dat hier ook geen problemen mee kunnen voorkomen.
Net zoiets als een objectief te kopen in de VS. Je mag dan naar je garantie fluiten hier te lande en bovendien nog steviger betalen voor een reparatie, als men ze al niet weigert.
spijtige is vooral dat het echt wel een topobjectief is als het goed werkt , en dat er goede eemplaren zijn is duidelijk uit alle reviews en amazon buyer reviews. heb (hoop ik) gewoon pech en nieuwe zal mogelijk wel goed werken. indien niet, dan krijg ik mijn centen terug van art&craft en dat is toch wek behoorlijk goede service (al heb ik het nooit moeten gebruiken tot nu toe)
Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Net zoiets als een objectief te kopen in de VS. Je mag dan naar je garantie fluiten hier te lande en bovendien nog steviger betalen voor een reparatie, als men ze al niet weigert.
De grote verschillen die ik zo hoor is dat het bokeh van de nikon mooier zou zijn dan dat van de sigma, maar gezien de lens niet echt "portret-lengte" is en meer voor straatfotografie en architectuur zal gebruikt worden, hecht ik daar niet zoveel belang aan als bij sommige andere lenzen.
.
lens heeft 1 zwakker puntje en dat is het het bokeh, lens is iets meer nerveus in onscherpte gebied maar is in totaliteit zekers beter dan de beschikbare nikon versies.
alle verhaaltjes van problemen met die lens zijn meestal uit de lucht gegrepen en moet je negeren.
lenzen met foutjes komen bij elk merk voor, ook bij zeiss, bij sigma en tamron zet men dat enkel wat meer in de verf en gebruikt men dat om die lenzen trachten af te kraken
velen schijnen er het nog moeilijk mee te hebben dat sigma en tamron in hun hoger segment evengoede of betere lenzen op de markt brengt.
Ik ben in elk geval tevreden van mijn 30mm f1.4 Sigma voor DX.
De bokeh is heel zacht, terwijl ik voor sommige foto's soms liever een iets nerveuzere bokeh heb. Smaken in bokeh verschillen soms, er bestaat niet zoiets als een goeie of slechte bokeh.
Maar eigenlijk niet te klagen, ik ben zelfs heel tevreden.
Zeker voor nachtfoto's, maakt hij een mooie zachte stervorming. Moet je ook weer voor zijn, anderen willen dat liever niet.
Van back of frontfocus problemen heb ik geen last, in Raw is die zowieso nooit helemaal scherp en moet je de scherpstelling achteraf toch altijd toevoegen, wat ik vrij dwaas vind sinds de technologische vooruitgang.
Net nieuw exemplaar gaan proberen bij art&craft. Zelfde probleem, ook erkend door mensen in winkel zelf. Jammer maar geld terug dus. Misschien probeer ik nog eens exemplaat op later tijdstip maar heb er weinig vertrouwen in. Vnd het heel jammer want had deze echt graag in huis gehad.
Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Comment