Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang/Falcon 8mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Samyang/Falcon 8mm

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
    100% crop, F8, focus lag op 30cm (scherp zat lijkt mij)
    http://www.4x4fotos.nl/upload/files/...4ino4siyzl.jpg
    als je kijkt in de rechterbovenhoek, is er een pak meer scherpte in de achtergrond

ik zou zeggen, trek enkele tientallen foto's van een lijn van zo'n 5m lang met markeringen op, pak dan een verfkwast en herschrijf de AF afstanden op je lens naar de correcte waarden die je op de lineaal hebt gemeten

Met mijn Peleng merk ik dat de scherpstelafstand vaak een pak groter is, dan die dat je afleest op je lens (foto trekken ingesteld op 70cm terwijl alles pas vanaf 3m scherp is bvb)
    zie hier: http://forum.belgiumdigital.com/f80/...ng-294497.html
    daar waren de foto's in volle resolutie bekeken helemaal niet scherp op mij, maar op de achtergrond, terwijl de ingestelde AF afstand iets van een 70cm was
    5DmkIII en wat glas

Comment

Falcon 8mm is besteld. Binnenkort zal ik die dan eens naast mijn Peleng zetten en beslissen welke in de tas blijft zitten (al heb ik een vermoeden dat de falcon gaat winnen)
      5DmkIII en wat glas

Comment

Laat mij dan zeker iets weten hoe u foto's eruit zien vergeleken met mijne.

Comment

alright, hij is toegekomen.
          nu ontdek ik net dat ik mijn laptop op mn werk vergeten ben en kan dus geen foto`s op pc zetten maar ze komen er wel, want ik wil zeker tegen vrijdag weten wat nu de beste lens is om te gebruiken op mn skiverlof.

nu kan ik wel al zeggen dat de Peleng ongetwijfeld wint volopen op f3.5 qua scherpte in het center, vanaf hoger zijn ze beiden gelijk, maar de peleng kan op f4 gezet worden, terwijl de Falcon van 3.5 naar 5.6 springt. het scherpteverschil kon ik meteen op live view en 10x vergroting zien. Maar op dezelfde foto`s had de peleng gigantisch veel opzichtige flare in de hoeken, waardoor je een enorm deel van je foto verliest als je op 3:2 wilt croppen en de Falcon had niet het minste vlekje flare en je kan die tot volle resolutie gebruiken zonder zwarte hoeken.

Qua bouwkwaliteit is het een wereld van verschil. Stevig zijn ze allebei. de Peleng is volledig van metaal en is daardoor heel zwaar. Maar toch voelt ie alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen. Er zit overal nogal veel speling op, en alle schroefjes staan volledig vast.
          De Falcon voelt veel moderner aan. De zoomring gaat heerlijk vlot gedempt en voelt supersolide aan, voelt even pro als zeg maar de L lenzen. Alles aan de Falcon voelt stevig en goed in elkaar gestoken aan. Zelfs de dop van de vatting en de zonnekap zitten perfect vast, terwijl beide lensdoppen gewoon van de Peleng vallen als je er maar even mee schud...

meer over de beeldkwaliteit volgt nog als ik wat tests maak.
          5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
          X