Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    ik zou zweren dat ik ze daarjuist zag :-p maar nu ook niet meer

    ondertussen wat zitten spelen met mijn kapote czj... Lens 1 ikke 0 , ondertussen ook de scherpstelling in de war geholpen maar dit kan ik wel nog oplossen. Maar na 3tal uur nog altijd niet aan die diafragma bladen geraakt....
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Hier ook geen halo's, mss op uw scherm geademd?
      Mooie zachte dof!

      400mm 4.5 dat zal idd redelijk indrukwekkend zijn, benieuwd hoe ze presteert, maar met dit weer zal zelfs 4.5 lastig zijn..

      @ Mutske: succes ermee! en vergeet geen foto's te maken van de delen (ben ik wel vergeten toen de mijne per ongeluk open lag.. stress )

      @ Motokop: bedankt voor het voorstel! Ik denk dat er hier niet zo veel reactie op komt omdat er wsl maar 10 man dit topic leest en die er allemaal al eentje hebben (of meerdere).
      Zelf geen zin om ermee te experimenteren? Het ziet er wel een degelijke lens uit (wat ik ervan vond op google), maar voorbeeldfoto's vond ik er niet direct van.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Koen heeft zeker zijn foto vervangen é, (edit 21.44)

        jaja, een geluk dat die oudjes geen halve computers zijn! maar nog vrij simpel in elkaar zitten. Maar ik ben dan ook ene met 2 linkerhanden!
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Vandaag ook enkele MFlensjes gekocht:

          SMC Pentax-M 28/2.8 sn7032308
          SMC Pentax-A 50/1.7 sn1399045
          Coslinar Auto MC 135/2.8 sn800610

          Ik heb er niet veel voor betaald, vraag me af ik optisch iets van enige waarde gekocht heb?

          gr
          Yannick
          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            hangt veel af van wat je betaald hebt, al denk ik dat die pentaxen goed zouden moeten zijn (en van mijn cosinar ben ik eigenlijk ook tevreden)

            ps: waar gekocht??? (ik woon ook in west-vlaanderen vandaar)
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              De lens vermeldt COSLINAR; geen cosinar, zelfde?
              Ik betaalde amper iets voor de 3 lenzen samen ... in een kringlkoopwinkel!
              Moet ik opletten voor de spiegel van mijn 5D?
              gr
              yannick

              Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              hangt veel af van wat je betaald hebt, al denk ik dat die pentaxen goed zouden moeten zijn (en van mijn cosinar ben ik eigenlijk ook tevreden)

              ps: waar gekocht??? (ik woon ook in west-vlaanderen vandaar)
              Last edited by yannicks; 8 december 2009, 13:35.
              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                Moet ik opletten voor de spiegel van mijn 5D?
                gr
                yannick

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  lol 7.5 das zeker gene ripoff... damn ik altijd maar goe kijken en nooit gene vinden in de kringloop
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Dank voor de URL, maar ik had er al gekeken.

                    Geen van de 3 lenzen zijn vermeld:
                    SMC Pentax-M 28/2.8 sn7032308
                    SMC Pentax-A 50/1.7 sn1399045
                    Coslinar Auto MC 135/2.8 sn800610

                    Van de 50 mm betreft het de M-versie (ouder model?), niet de A.

                    >> Heeft iemand ervaring met deze lenzen op een 5D(mark I)?
                    >> Is de coslinar eigenlijk een cosinar; ik vind niks terug?

                    gr
                    Yannick
                    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Nog eens gezocht tussen mijn oude lensen gezocht en vond daar nog dit exemplaar een panagor tele zoom 85-205mm 3.8 een lange toeter van 23.5 cm lang , is wel mooie lens metalen behuizing zoals dat in die tijd was , een afwerking dat je eigenlijk niet zou verwachten van dat merk, eerder van pentax

                      Last edited by koen1950; 6 november 2009, 14:44.

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        ze lekt wel een beetje

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Ze wat?
                          't is wel geen periscoop om in bad te gebruiken hé

                          Kringloopwinkels, daar moet ik duidelijk ook eens regelmatig gaan neuzen, want da's wel echt héél goedkoop!

                          't is wel jammer dat ze al die lenzen niet meer maken en er dus altijd maar minder van zijn.
                          Dat arsenicum (?) en lood enzo waren precies toch belangrijke ingredienten van het glas en mss is de moderne plastiek wel even sterk als het oude metaal, maar het geeft in ieder geval niet hetzelfde kwaliteitsgevoel.
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            ze lekt wel een beetje
                            nee ze huilt omdat ze niet meer gebruikt was

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Alle, ikke ook weer content: vandaag in Opnieuw & Co een paar lenzen en 1 camera meegenomen:
                              - Praktica super TL1000 (afdrukken werkt, maar voor de rest nog niet echt mee getest (ik vind zelfs niet direct hoe ze open zou moeten om evt een filmrolletje in te steken )
                              - Helios 44M met rubber zonnekap/beschermglas (redelijke staat, maar wel vuil en beetje krassen)
                              - Pentor 135 f2.8: vrij goede staat, kan ik eens testen tegen de Osawa
                              - mamiya/sekor 50 f2: heel slechte staat: roestig (maar met het pinnetje vrij vlot werkend) diafragma, diafragmaring pakt niet, roest heeft glas beetje vuil gemaakt; MAAR het is een mamiya
                              -> als iemand toevallig ergens een handleiding weet om die open te halen hoor ik het graag! (ik vond het niet zo snel)

                              15 euro totaal (er lagen overal stukken in een bakje op de grond, dus de prijs heb ik aan de kassa wat zelf mogen bepalen, ze waren er graag vanaf)

                              Voor de liefhebbers: er lag ook nog een lens die goed werkte, maar heel het voorste stuk kwijt was, ik denk een ... 55? 1.8 (enkel van dat laatste ben ik zeker) en een mamiya body, ik had die willen meepakken, maar ik had ze nooit in orde gekregen, er zat zelfs geen spiegel meer in, maar als je handig bent en aan reserveonderdelen geraakt: ik denk dat ze voor een euro of 5 à 10 wel de uwe is!
                              Last edited by oermens; 6 november 2009, 17:14.
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                                Alle, ikke ook weer content: vandaag in Opnieuw & Co een paar lenzen en 1 camera meegenomen:
                                - Praktica super TL1000 (afdrukken werkt, maar voor de rest nog niet echt mee getest (ik vind zelfs niet direct hoe ze open zou moeten om evt een filmrolletje in te steken )
                                - Helios 44M met rubber zonnekap/beschermglas (redelijke staat, maar wel vuil en beetje krassen)
                                - Pentor 135 f2.8: vrij goede staat, kan ik eens testen tegen de Osawa
                                - mamiya/sekor 50 f2: heel slechte staat: roestig (maar met het pinnetje vrij vlot werkend) diafragma, diafragmaring pakt niet, roest heeft glas beetje vuil gemaakt; MAAR het is een mamiya
                                -> als iemand toevallig ergens een handleiding weet om die open te halen hoor ik het graag! (ik vond het niet zo snel)

                                15 euro totaal (er lagen overal stukken in een bakje op de grond, dus de prijs heb ik aan de kassa wat zelf mogen bepalen, ze waren er graag vanaf)

                                Voor de liefhebbers: er lag ook nog een lens die goed werkte, maar heel het voorste stuk kwijt was, ik denk een ... 55? 1.8 (enkel van dat laatste ben ik zeker) en een mamiya body, ik had die willen meepakken, maar ik had ze nooit in orde gekregen, er zat zelfs geen spiegel meer in, maar als je handig bent en aan reserveonderdelen geraakt: ik denk dat ze voor een euro of 5 à 10 wel de uwe is!
                                Om camera te openen , probeer eens de terugslinger ophoog te trekken, je trekt gewoon dat stangetje uit de camera

                                Comment

                                Working...
                                X