Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Dit is mijn eerste probeersel met de prachtigge lens. Ik heb deze zonder stabelizer gebruikt en zonder statief.....de ogen zijn niet echt scherp maar om bij deze omstandigheden en de belichting vind ik dat niet onaardig..Wat vinden jullie?

Exposure Time=1/80 sec
    F-Number=F5,6
    ISO=400
    shutterSpeedValue=0,0125 sec (1/80)
    ApertureValue=F5,0
    ExposureBiasValue=EV 0/3
    MaxApertureValue=F5,0
    Metering Mode=MultiSegment
    Flash=No Flash
    Focal Length=171,00 mm
    FocalPlaneResolutionUnit=Inch
    CustomRendered=Normal Process
    ExposureMode=Auto
    WhiteBalance=Auto
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Wetende dat je met die brandpuntsafstand eigenlijk een sluitertijd van 1/180 had moeten gebruiken, vind ik dit bijzonder knap.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wetende dat je met die brandpuntsafstand eigenlijk een sluitertijd van 1/180 had moeten gebruiken, vind ik dit bijzonder knap.
        Beste LesC de hele discussie hier gaat over de lens waar voor en nadelen besproken worden.De lens is echt wel zijn geld waard en dat wordt bij dit voorbeeld weeral eens bewezen dat je met wjnig geld echt wel iets degelijks kunt doen. Even ter verduidelijking. De foto is genomen als het model op de zetel ligt onder een raam.De belichtings tijd was met dit diafragma met en sluitertijd niet op te drijven. Ik heb er voor gekozen om matrx meeting te doen omdat het verschil anders te groot zou worden met de achtergrond. Dus die balance zit wel goed vind ik. Dit effe technisch uitgelegd. Ik hoop hier nog meer voorbeelden op BD met deze lens te kunnen posten zodat we een beter beeld krijgen van deze toch wel budget vriendelijke lens.
        Dank U voor de komentaar.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb op basis van deze thread mijn kit-tele (55-200) vervangen door de 55-250 IS (sinds 29FEB08 in mijn bezit) en ben er zelf redelijk tevreden over, al moet ik zeggen dat ik niet zo vaak een tele gebruik. Er staan in deze thread ook foto's gemaakt met de 70-200 L, maar, zoals Duindistel zelf noteert "Ja ik vind mijn renault megane ook beter dan mijn vrouw haar twingo".
          Kort gezegd: voor die prijs is dat de beste lens die ik heb kunnen aanschaffen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reinvl Bekijk bericht
            Ik vond dit topic via Google, en mede dankzij dit topic heb ik de beslissing genomen om de lens aan te schaffen
            ik dus ook vandaag aangeschaft. nu lees ik hier steeds over croppen begrijp ik het goed dat dit niets anders is dan een uitsnede uit het orgineel of vergis ik me?
            gr
            willem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w-degraaf Bekijk bericht
              ik dus ook vandaag aangeschaft. nu lees ik hier steeds over croppen begrijp ik het goed dat dit niets anders is dan een uitsnede uit het orgineel of vergis ik me?
              gr
              willem
              Dat is inderdaad een uitsnede van het origineel Willem.
              Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Comment

mijn andere hobby is koi en deze gast zie ik dus liever niet

Comment

wel ik moet zeggen dat ik overtuigd ben, als rookie

sommigen zeggen hier een crop van 100
                  en dat de foto's te klein zijn om goed de kwaliteit te kunnen zien, maar als ik foto's maak is dit om af te drukken op fotoformaat, en heel af en toe een a4 voor in een kader

en inderdaad, je moet appels met appels vergelijken
                  ik vond op een andere site een vergelijkingstest (site kwijt). het was tussen deze en een lens van 1100 dollar. dus dit vond ik ook geen goede vergelijking. de 1100$ kwam beter uit de bus, maar wat wil je....

het is al een hele tijd dat ik zit rond te kijken naar mogelijkheid en prijzen van dslr cams, en ik ben er eindelijk uit.
                  ik zou de 450d met 18-55 willen kopen, en zag dat er ook een pack is met deze lens bij, dus zal ik maar 160eur bijleggen, want 300+ eur voor een lens zie ik ook niet zitten (zou zelfs niet mogen)
                  450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Ik ga in mei naar de VS voor 2 weken. Vooral om te fotograferen.

Ik bezit een 5D met 24-70 L en 70-200 L IS
                    Ik zoek nog een soort allround lens voor in 't stad (LA, SF, LV)
                    Ben ferm aan het twijfelen voor deze.

Iemand in de buurt van Zwevegem / Waregem waar ik ze eens kan testen?
                    WWW.JOPIX.BE
                    Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                      Ik ga in mei naar de VS voor 2 weken. Vooral om te fotograferen.

Ik bezit een 5D met 24-70 L en 70-200 L IS
                      Ik zoek nog een soort allround lens voor in 't stad (LA, SF, LV)
                      Ben ferm aan het twijfelen voor deze.

Iemand in de buurt van Zwevegem / Waregem waar ik ze eens kan testen?
                      Ik denk niet dat die EF-S op jou 5D zal passen
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

oops, daar niet op gelet
                        toeme!
                        ok, ik zoek verder
                        sorry voor 't storen
                        WWW.JOPIX.BE
                        Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Ik denk niet dat die EF-S op jou 5D zal passen
                          Nee daar past hij niet op.

gr duindistel

Comment

Getrokken vanaan de Schelde. Niet de fraaiste foto, maar Schoonspikke wou het zien (wel 2 maand geleden )

Comment

heb gisteren ook deze lens aangekocht, na het lezen van vooral goede commentaar hierover.

Wat een lens, ben vandaag naar de dierentuin in Blijdorp geweest, en echt toffe foto's getrokken(staan in de beginnershoek)

Een echt aanrader, als je twijfelt niet te lang wachten met de aankoop, deze lens wordt
                              16% duurder!

groeten, Marc
                              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                                Een echt aanrader, als je twijfelt niet te lang wachten met de aankoop, deze lens wordt
                                16% duurder!
                                Waar heb je dat vernomen? Want ik wilde nu info inwinnen maar nog tijd nemen met de aanschaf zodat ik mijn vriendin kan overtuigen...
                                You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Comment

Working...
                                X