Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
voorbeeld scherpte canon EFS 55-250
Collapse
X
-
-
Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk berichtEOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DSA Bekijk berichtJaja, zéker niet slecht voor deze "low budget"-lens. Allez, waar zitten de "70-200 F4 IS"-mannen of vrouwen voor een echte vergelijking?
full resolution image here
Let niet teveel op de kwaliteit van deze. Ze komt recht uit de camera, maar de scherpte ligt meer op en tussen de oren dan op 't snuitje, maar het gaat hier om het detail en de boterzachte bokeh
En dan nog eentje die ik hier en op andere plaatsen al gepost heb:
full res pic here
Maar in feite zegt dit ook weer weinig. Ik geloof dat Duindistel (of toch iemand anders, weet niet meer), beide lenzen had, en die kan dus écht een vergelijking maken; zelfde foto, zelfde toestel, zelfde tijdstip.______
www.vue.photo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk berichtmet 70-200 f4 IS:
full resolution image here
Let niet teveel op de kwaliteit van deze. Ze komt recht uit de camera, maar de scherpte ligt meer op en tussen de oren dan op 't snuitje, maar het gaat hier om het detail en de boterzachte bokeh
En dan nog eentje die ik hier en op andere plaatsen al gepost heb:
full res pic here
Maar in feite zegt dit ook weer weinig. Ik geloof dat Duindistel (of toch iemand anders, weet niet meer), beide lenzen had, en die kan dus écht een vergelijking maken; zelfde foto, zelfde toestel, zelfde tijdstip.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk berichtHet moet iemand anders zijn heb de 70-200 niet.EOS 30D - Sigma DC 17-70 3.5-4.5
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sjaak Bekijk berichtonbewerkte versie hieronder
wat vinden jullie hiervan?______
www.vue.photo
Comment
-
Zijn dit dan de foto's van de overvliegende duiven waar je het eerder al over had (nadat je de kauw gemist had...). Dat verhaal heeft me geboeid en ik zou de foto's wel eens willen zien. Op mijn (pas aangekochte tweedehandse 20D) kan ik AI-Focus instellen, 5fps nemen en daarvan moet ik er 2 tot 3 weggooien wegens niet scherp. Nu bezit ik momenteel enkel de kitlens (ik denk f3.5-5.6) en ik vraag me af of de hoge uitval daar mee te maken heeft...
Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk berichtEerlijk? Ik vind ze niet scherp. Ik ben gisteren in gent gaan schieten en heb een paar foto's van duiven waarvan ik hier nog eens zal posten, maar moet ze nog omzetten.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk berichtZijn dit dan de foto's van de overvliegende duiven waar je het eerder al over had (nadat je de kauw gemist had...). Dat verhaal heeft me geboeid en ik zou de foto's wel eens willen zien. Op mijn (pas aangekochte tweedehandse 20D) kan ik AI-Focus instellen, 5fps nemen en daarvan moet ik er 2 tot 3 weggooien wegens niet scherp. Nu bezit ik momenteel enkel de kitlens (ik denk f3.5-5.6) en ik vraag me af of de hoge uitval daar mee te maken heeft...
Foto's zoals je die ziet in de HOF van deze week, die valk bijvoorbeeld, dat behoort nog niet tot mijn mogelijkheden moet ik zeggen.______
www.vue.photo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk berichtNee, geen overvliegende duiven. Gewoon duiven, maar zo razend scherp man... ook op 100% bekeken is dat overgelijkbare kwaliteit. Dat pannen moet ik nog onder de knie krijgen, zeker bij van die snelle vogels, en zeker met deze lens. Die laat echt geen fouten toe.
Foto's zoals je die ziet in de HOF van deze week, die valk bijvoorbeeld, dat behoort nog niet tot mijn mogelijkheden moet ik zeggen.
En dan mijn algemene vraag : zou het kunnen dat de AI-servo accurater wordt naarmate de lens lichtsterker wordt, of is dit onzin ? De vraag past voor mij in deze thread, omdat ze van belang is in mijn overwegingen deze lens al dan niet te kopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk berichtBen echt benieuwd. Hoe heb je ingesteld : AI-servo ? Welke instelling voor de AF-punten ?
En dan mijn algemene vraag : zou het kunnen dat de AI-servo accurater wordt naarmate de lens lichtsterker wordt, of is dit onzin ? De vraag past voor mij in deze thread, omdat ze van belang is in mijn overwegingen deze lens al dan niet te kopen...
Om je toch effe te laten proeven, heb ik een galerijtje op 't net gezet waar ik de lens net had, en ik het testte op een radiogestuurde auto van zo'n zestig centimeter groot op benzine. Het ding was ontzettend snel. Op het laatst ligt de focus niet echt meer juist, omdat hij toen vlakbij me was en niet bepaald stilstond, maar de focus blijft op de auto, al is het niet op de goeie plaats. Nog moeilijker dan een vogel als je het mij vraagt, in dit geval.
Foto's niet bewerkt, alleen verkleind en 30% verscherpt met BDsizer.
http://www.pbase.com/simplephotography/racer______
www.vue.photo
Comment
Comment