Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

    Oorspronkelijk geplaatst door xeno-dusty Bekijk bericht
    Zeer interessant welles-nietes onderwerp
    Zoals ik kan opmaken is voor de gewone hobby-fotograaf de 55-250 een goede lens dewelke bevredigende foto's oplevert.
    Nu heb ik de volgende vraag. Ik heb Canon 28-135 IS lens en heb onlangs ook de 17-55 is bijgekocht.
    Nu was ik aan het denken om de 28-135 weg te doen en in de plaats de 55-250 te kopen daar ik dan meer zoom heb.
    Is dit een goed gedacht van mij of zeggen jullie nee?
    Met de 55-250 heb je meer tele...inderdaad.
    Maar omdat 28 en 55 aan de onderkant toch wel een groot verschil is zou ik de 28-135 niet wegdoen, heeft gewoon andere toepassingen, de 55-250 is niet zo geschikt als walk around , met 28 mm heb je veel meer beeldhoek, hoewel de groothoek ook daar ontbreekt.

    Comment


    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

      Oorspronkelijk geplaatst door xeno-dusty Bekijk bericht
      Zeer interessant welles-nietes onderwerp
      Zoals ik kan opmaken is voor de gewone hobby-fotograaf de 55-250 een goede lens dewelke bevredigende foto's oplevert.
      Nu heb ik de volgende vraag. Ik heb Canon 28-135 IS lens en heb onlangs ook de 17-55 is bijgekocht.Nu was ik aan het denken om de 28-135 weg te doen en in de plaats de 55-250 te kopen daar ik dan meer zoom heb.
      Is dit een goed gedacht van mij of zeggen jullie nee?
      Ik denk dat ik wel alles heb gelezen wat je geschreven hebt.

      Je hebt dus pas een 17-55 IS gekocht, je hebt dus ook nog een 28-135 IS, en die wil je eventueel inruilen voor een 55-250IS.
      Dat is helemaal geen slecht idee, daardoor krijg je een véél groter bereik, en de 55-250 is van 55-135mm zeker zo scherp (of zelfs scherper) dan de 28-135. De 17-55 f2,8 IS overtreft de 28-135 heel vlot tussen 17 en 55mm.

      Zet je 28-135 te koop, en ga een 55-250 IS halen.
      Met een 17-55 + 28-135 heb je minder mogelijkheden dan met een 17-55 + 55-250.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik denk dat ik wel alles heb gelezen wat je geschreven hebt.

        Je hebt dus pas een 17-55 IS gekocht, je hebt dus ook nog een 28-135 IS, en die wil je eventueel inruilen voor een 55-250IS.
        Dat is helemaal geen slecht idee, daardoor krijg je een véél groter bereik, en de 55-250 is van 55-135mm zeker zo scherp (of zelfs scherper) dan de 28-135. De 17-55 f2,8 IS overtreft de 28-135 heel vlot tussen 17 en 55mm.

        Zet je 28-135 te koop, en ga een 55-250 IS halen.
        Met een 17-55 + 28-135 heb je minder mogelijkheden dan met een 17-55 + 55-250.
        Foutje van mij het betreft de 18-55 IS 3.5-5.6

        Comment


        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

          Oorspronkelijk geplaatst door xeno-dusty Bekijk bericht
          Foutje van mij het betreft de 18-55 IS 3.5-5.6
          In dat geval heb je nog steeds meer mogelijkheden als je de 28-135 IS inruilt voor een 55-250 IS.

          Als ik de tests bekijk, dan is de nieuwe kitlens (18-55 IS) heel wat scherper dan de oudere 28-135 IS.
          Die 28-135 heeft wel een groter zoombereik, maar in veel gevallen is 28mm al te lang als je die lens op een crop-camera gebruikt. Ik heb ze vroeger op een 300D gebruikt, maar de kitlens had ik dan ook nog nodig voor meer breedhoek.
          De 55-250 sluit netjes aan bij de 18-55, daardoor kan je werken met een brandpuntsafstand van 18 tot 250mm, met de 28-135 geraak je maar tot 135mm.

          Alleen voor sportfoto's zal de autofocus van de 28-135 wel wat sneller zijn, maar dat is ook niet echt een lens met een supersnelle AF.
          En voor sommige situaties is het grotere zoombereik van de 28-135 handiger dan de combinatie 18-55 + 55-250, daarom heb ik zelf ook een 24-105 + een 17-55 (+ nog een paar langere telelenzen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

            Eindelijk heb heel dit spel gelezen wat zeer intresant was .

            Mijn besluit als beginner wil ik me niet uitspreken over welke lens beter en/of scherper is .

            Maar denk ik wel als ik me deze aanschaaf aangezien de prijs dat ik veel meer plezier ga beleven aan uitstapjes dan nu met men 18/55 IS

            Bedankt allemaal

            Mvg D
            Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

            Comment


            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

              De mijne is morgen binnen !
              Eindelijk vandaag verstuurd van bij Konijnenberg..
              Yannick Desmet 2021
              yannickdesmet.com

              Comment


              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                Ik Heb bijna alle foto's bekeken op deze fopic en vind ze allemaal goed of mooi
                maar ik heb een vraagje aan de fotograaf ervan
                heeft u soms foto's met vliegtuigen erop? (natuurlijk ook met deze lens genomen)

                Gr,
                Didier
                Steenbeke Didier

                Comment


                • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                  De mijne is vandaag toegekomen en op het eerste zicht vind ik alles in orde, de scherpte en dergelijke zijn naar mijn zin.. Voor deze prijs is het zeker een aanrader!
                  Alleen heb ik ondervonden dat het moeilijk scherpstellen is in het donker, ik vraag me af als die mooie fotos zal trekken als ik eens naar een concert zal gaan..
                  Volgend weekend Pukema Rock! Anouk & Stuff..
                  Zal ik direkt kunnen uittesten!
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                    De mijne is vandaag toegekomen en op het eerste zicht vind ik alles in orde, de scherpte en dergelijke zijn naar mijn zin.. Voor deze prijs is het zeker een aanrader!
                    Alleen heb ik ondervonden dat het moeilijk scherpstellen is in het donker, ik vraag me af als die mooie fotos zal trekken als ik eens naar een concert zal gaan..
                    Volgend weekend Pukema Rock! Anouk & Stuff..
                    Zal ik direkt kunnen uittesten!
                    Dat moeilijke scherpstellen komt eigenlijk door je maximale diafragma, dat zeker op 250mm en ook daarvoor niet wijd genoeg is om veel licht binnen te laten. Niet getreurd: probeer scherp te stellen op een contrasterend vlakje in je zoeker. Ik zeg maar wat: op een redelijk egaal vlak zal het niet lukken met weinig licht, maar stel dat op dat witte vlak een zwart bolletje staat, dan heb je een contrasterend element waarop je wel zal kunnen scherpstellen. Een beetje inventief zijn zal wonderen doen.
                    In slecht licht op iemand's kaak scherpstellen zal moeilijk zijn. Maar de ogen zullen dan waarschijnlijk weer wel lukken. Veel proberen maar.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Dat moeilijke scherpstellen komt eigenlijk door je maximale diafragma, dat zeker op 250mm en ook daarvoor niet wijd genoeg is om veel licht binnen te laten. Niet getreurd: probeer scherp te stellen op een contrasterend vlakje in je zoeker. Ik zeg maar wat: op een redelijk egaal vlak zal het niet lukken met weinig licht, maar stel dat op dat witte vlak een zwart bolletje staat, dan heb je een contrasterend element waarop je wel zal kunnen scherpstellen. Een beetje inventief zijn zal wonderen doen.
                      In slecht licht op iemand's kaak scherpstellen zal moeilijk zijn. Maar de ogen zullen dan waarschijnlijk weer wel lukken. Veel proberen maar.

                      Het zal ook niet gemakkelijk zijn op een concert dan op een goeie foto te trekken
                      Ik zal zeker veel proberen dus we zien wel wanneer de tijd rijp is, alles op zijn tijd..

                      Is dat ook een goeie lens bv voor portretten?
                      op 100mm ofzo? zoals ik al gehoord heb gebruiken veel mensen een 100mm voor portret.. ik persoonlijk hou meer van groothoekportretten maar elk zijn ding denk ik..

                      Groeten
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

                      Comment


                      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                        Schitterende lens blijkbaar!
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                          ik zag dat : Bwm.steenbeke d
                          gevraagd had naar foto's van een vliegtuig.
                          dus bij deze.
                          hoop dat je er wat aan hebt.




                          F/10
                          sluitertijd 1/640
                          iso-200
                          focuslengte 200mm




                          F/10
                          sluitertijd 1/500
                          iso-200
                          focuslengte 146mm

                          Comment


                          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Toch niet slecht vind ik, met diafragma op f5. Ik zou echt wel eens een vergelijking willen zien met een 70-200L.
                            Ja ik eigenlijk ook!
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                              Ik heb deze lens sinds gisteren ook in mijn bezit i.c.m. een B&W UV MRC 58 ES filter en de Canon ET-60 zonnekap

                              Comment


                              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                                Ik heb nooit gedacht toen ik dit topic opende dat er 30000 bezoekers gingen zijn, hopelijk hebben er al veel iets aan gehad.

                                mvg duindistel

                                Comment

                                Working...
                                X