Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

    Amai, eergisteren begonnen aan deze topic en lekker rustig aan erdoor geraakt...

    Voor het budget dat ik voor ogen had (€400) is deze toch de beste oplossing vind ik!

    Supertopic! echt chapeau! Nu hopen dat ze bij de konijnen er nog eentje staan hebben voor mij ;-)

    Comment


    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

      Beste allen,

      heel erg bedankt voor alle reviews en voorbeeldfoto's! Deze hebben mij zeer overtuigd om deze lens te kopen, dat heb ik dus ook gedaan Met mijn EOS 350D hopelijk een goede combo?

      Misschien zal ik later nog wat foto's posten?

      Al met al: iedereen heel erg bedankt!


      Groetjes van jullie Noordeburen!

      PS. inmiddels heb ik m'n lens binnen gekregen! Bevalt prima in huis, maar stelt op 250mm soms nog wel wat traag scherp.....
      Voorderest tot nu toe prima! Ook soms op 250mm aan de wazige kant hoor...
      Last edited by Tzachi; 19 november 2008, 17:40.
      Canon 350D, EF-S 18-55, EF-S 55-250: De kunst van fotografie is het omzetten van mooie beelden naar mooie foto's!

      Comment


      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

        Hey,
        Ik schakel binnenkort over op m'n eerste dslr, mijn Minolta van 36 jaar oud heeft dan toc de geest gegeven (ik heb wel een Kodak compact maar dat telt niet echt hè). Ik was er redelijk snel uit dat ik de 450D wil, maar 't waren de lenzen die me problemen gaven. Die 17-85 en dan later de 70-200 L? Maar dat is ineens zoveel geld. Dank zij deze topic heb ik dan toch maar besloten om voor veel minder dan die 17-85, de kit met de 18-55 en de 55-250 te kopen. Bedankt Duindistel voor het starten, en aan de rest voor de commentaren!
        Hopelijk kan ik binnenkort mijn eerste geslaagde digitaal posten.
        Thx

        Comment


        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

          Oorspronkelijk geplaatst door pirke Bekijk bericht
          De mijne is ook besteld bij konijn, helaas kunnen ze me geen leverdatum doorgeven omdat ze uitgeput zijn .. zelf weten ze ook niet wanneer ze deze opnieuw binnen krijgen.

          ik verlang er wel naar om er mee te gaan experimenteren ...
          Oorspronkelijk geplaatst door Konijn
          Hierbij bevestigen wij dat de door u geplaatste order van wo 5 nov 2008 vandaag is verstuurd. Tevens ontvangt u van ons de barcode waarmee u uw pakket kunt traceren (informatie na middernacht beschikbaar).
          joepie.. nog efkes....
          ::| Verbeelding |::

          Comment


          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

            Ben van mijn mening veranderd, heb nu buiten ook foto's gemaakt, wat meer, en vind het nu toch een hele mooie lens hoor! Lijkt me vooral erg mooi in de dierentuin, of in de apenheul!
            Canon 350D, EF-S 18-55, EF-S 55-250: De kunst van fotografie is het omzetten van mooie beelden naar mooie foto's!

            Comment


            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

              Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht
              Duindistel ... ge hebt wat op uw geweten man ! Uw topic veroorzaakt blijkbaar leveringsproblemen.
              Hou U maar gereed voor schadeclaims van ontevreden fotoboeren die de kosten van de werkuren willen recuperen van het personeel dat aan geïnteresseerde klanten moet uitleggen dat de BD lezers een aankoop-monopolie op deze lens hebben gelegd.

              Inderdaad een goed lenske trouwens. Ik heb precies nog voor de rush gekocht want ik kon hem in het voorjaar uit voorraad krijgen bij Langoor in Turnhout
              Oei,hopelijk loopt alles goed af

              mvg duindistel

              Comment


              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250



                Zie hier foto's, natuurlijk met de EF-S 55-250, genomen. Laat me aub weten wat jullie ervan vinden. Fotografeer pas 1 jaar, ben nu 14....

                http://picasaweb.google.nl/tzachifis...gelsAanDeMaas#
                Canon 350D, EF-S 18-55, EF-S 55-250: De kunst van fotografie is het omzetten van mooie beelden naar mooie foto's!

                Comment


                • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                  Goh, wat een leeslectuur dit topic... Ben twee uur zoet geweest

                  Ik zit al een tijdje af te wegen met welke lens ik mijn beginnende collectie wil uitbreiden.
                  Toevallig reed ik deze namiddag voorbij foto Rembrandt, gelijk even gaan horen wat er geschikt is voor mij en de verkoper raadde deze lens aan. Natuurlijk eerst op zoektocht gegaan hier bij BD om te zien of hij mij geen blaaskes wijsmaakte Ik moet zeggen, ik heb er een positief gevoel over en ga hem zaterdag halen! (tenzij ik terug ziek in bed lig)
                  Dit wil ik ook nog even kwijt: vriendelijke verkoper die enorm veel geduld had en veeeeel heeft uitgelegd.

                  Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb

                  Comment


                  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                    Ik heb me er gisteren ook één aangeschaft

                    Ben er tevreden mee ondanks er toch wel een aantal onscherpe foto's tussen zitten, maar dat zal wel aan de fotograaf liggen. :P

                    Ik was vooral verrast door de snelle autofocus

                    Ik heb vorige week de sigma70-300 APO-DG kunnen lenen, maar ik vind de 55-250 beter door de veel snellere autofocus, beeldstabilisatie en betere fotokwaliteit.
                    De 55-250 s ook lichter en compacter dan de sigma en de zoom is niet zo stug.

                    Hier ff een voorbeeldje van m'n canon RC-1 afstandsbediening(kje)
                    100% crop van het canon-teken-ding:


                    Exif:
                    Exposure Time = 2"
                    F Number = F14
                    Exposure Program = Aperture priority
                    ISO Speed Ratings = 100
                    Flash = Flash fired, compulsory flash mode
                    Focal Length = 250mm


                    grts



                    PS: let niet op de afbeelding zelf, maar wel naar de scherpte.

                    Morgen ga ik waarschijnlijk een dagje spotten aan de luchthaven met deze lens.
                    Last edited by KevinC1991; 18 december 2008, 21:31.
                    Groetjes

                    CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                    Comment


                    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                      Ik heb nooit gedacht toen ik dit topic opende dat er 30000 bezoekers gingen zijn, hopelijk hebben er al veel iets aan gehad.

                      mvg duindistel

                      Ik ben al dadelijk fan van deze lens..Ik ga die ook aanschaffen..Is er iemand die deze lens wil ruilen tegen een sigma 17-35 breedhoek?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                        Ik heb lang getwijfeld of voor gewoon 1 betere lens te nemen of gewoon dus de 2 standaard lenzen, de 18-55 en deze 55-250mm ..eerlijkgezegd, heel blij dat ik toch die heb gekocht!
                        Na mijn wandeling was ik er vrijwel van overtuigd dat het een van mijn meest allround lenzen gaat worden . Zeer makkelijke bediening, licht, budgetgericht en toch zeer toffe resultaten!
                        Er zijn al zoveel voorbeelden van , deze lens heeft wel reeds zijn fanclubje denkik

                        Mvg
                        Canon EOS 450D (15/12/08)
                        Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                        Statief : Velbon Sherpa 450R

                        Comment


                        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                          De kogel is door de kerk..Woensdag heb ik ze en dan zal ik ze eens testen en kijken of alles wat hier verteld word allemaal waar is. Anders zet ik ze hier weer te koop maar ik bedankt de heer Duindistel voor deze mooie draad die mij doen beslissen heeft om ze aan te schaffen. Veel lens voor weinig geld noem ik dat..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                            Ik heb er nog geen spijt van. Heb ze een tweetal weken, maar nog niet veel foto's getrokken. 't Is niet echt het weer.
                            Maar toen ik ze mee had in Antwerpen was ik best tevreden dat ik kon inzomen (en duidelijk zien) op de klok van de kathedraaltoren.

                            Comment


                            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                              Ik heb er nog geen spijt van. Heb ze een tweetal weken, maar nog niet veel foto's getrokken. 't Is niet echt het weer.
                              Maar toen ik ze mee had in Antwerpen was ik best tevreden dat ik kon inzomen (en duidelijk zien) op de klok van de kathedraaltoren.
                              Ik ben eens zeer benieuwd naar het resultaat..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment


                              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                                Ik heb ze nu ook even in mij bezit..
                                op 250 mm.. ben ik super tevreden over de scherpte.. meer moet dat niet zijn

                                beide zijn zonder statief genomen, met natuurlijk de IS aan.



                                ::| Verbeelding |::

                                Comment

                                Working...
                                X