Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
    Ik heb nooit gedacht toen ik dit topic opende dat er 30000 bezoekers gingen zijn, hopelijk hebben er al veel iets aan gehad.

mvg duindistel
    Heb je van Canon nog geen premie gekregen?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Heb je van Canon nog geen premie gekregen?
      Nee jammer genoeg

Comment

Dit is inderdaad één van de populairste threads hier op BD, en eentje dat ik zelf ook regelmatig bezoek, of in andere threads naar verwijs. Proficiat hiervoor, Duindistel!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Deze foto's zijn op de zelfde afstand genomen ongeveer 45 meter 55mm f4-250mm f5,6

HOOP DAT JULLIE ER IETS AAN HEBBEN

mvg duindistel
          Het ziet er inderdaad allemaal héél goed uit, zo te zien quasie geen vervorming ook op 55!!!

Nu nog een lens maken dat door het gebouw fotografeert dat je het Meubelprofeit kan trekken ;-)
          Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Ik heb nooit gedacht toen ik dit topic opende dat er 30000 bezoekers gingen zijn, hopelijk hebben er al veel iets aan gehad.

mvg duindistel
            Ik vond dit topic via Google, en mede dankzij dit topic heb ik de beslissing genomen om de lens aan te schaffen

Comment

Ik heb de lens normaal vandaag in bezit (als TNT zijn werk goed doet).
              Ik kijk er naar uit !
              Meer op: http://www.alexanderstruelens.be
              Canon 400D EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS /// EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                Ja ik eigenlijk ook!
                Ik heb mijn 55-250 vervangen door een 70-200 f4IS. De vader van mijn vriendin heeft de 55-250 nu.
                Als er geïnteresseerden zijn kan ik binnenkort misschien wel eens een vergelijking maken tussen beide lenzen. Dan leen ik zijn 400D + 55-250 eventjes.

Ik vind de 70-200 duidelijk superieur. Scherper, mooiere kleuren, beter contrast, veel snellere AF, geen roterend en uitschuivend frontelement en beter gebouwd.
                Gelukkig, want het prijsverschil is er natuurlijk wel

De 55-250 is wel super voor die prijs en is lichter, compacter en minder opvallend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
                  Ik heb mijn 55-250 vervangen door een 70-200 f4IS. De vader van mijn vriendin heeft de 55-250 nu.
                  Als er geïnteresseerden zijn kan ik binnenkort misschien wel eens een vergelijking maken tussen beide lenzen. Dan leen ik zijn 400D + 55-250 eventjes.

Ik vind de 70-200 duidelijk superieur. Scherper, mooiere kleuren, beter contrast, veel snellere AF, geen roterend en uitschuivend frontelement en beter gebouwd.
                  Gelukkig, want het prijsverschil is er natuurlijk wel

De 55-250 is wel super voor die prijs en is lichter, compacter en minder opvallend.
                  Ja ik vind mijn renault megane ook beter dan mijn vrouw haar twingo

mvg duindistel

Comment

ik heb nu ook de 55-250 in bezit en eerste indruk is zeker positief!
                    met zonnekap lijkt het wel dat er van mijn fototoestel zelf (400D) niks overblijft

dit weekend eens stevig testen!

Comment

De mijne is ook besteld bij konijn, helaas kunnen ze me geen leverdatum doorgeven omdat ze uitgeput zijn .. zelf weten ze ook niet wanneer ze deze opnieuw binnen krijgen.

ik verlang er wel naar om er mee te gaan experimenteren ...
                      ::| Verbeelding |::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pirke Bekijk bericht
                        De mijne is ook besteld bij konijn, helaas kunnen ze me geen leverdatum doorgeven omdat ze uitgeput zijn .. ...
                        Duindistel ... ge hebt wat op uw geweten man ! Uw topic veroorzaakt blijkbaar leveringsproblemen.
                        Hou U maar gereed voor schadeclaims van ontevreden fotoboeren die de kosten van de werkuren willen recuperen van het personeel dat aan geïnteresseerde klanten moet uitleggen dat de BD lezers een aankoop-monopolie op deze lens hebben gelegd.

Inderdaad een goed lenske trouwens. Ik heb precies nog voor de rush gekocht want ik kon hem in het voorjaar uit voorraad krijgen bij Langoor in Turnhout
                        Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

maar er zijn nog wel plaatsen waar je de lens kan vinden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xander116 Bekijk bericht
                            maar er zijn nog wel plaatsen waar je de lens kan vinden...
                            Bij foto rubens voor 255 € en uit stock leverbaar! Eergisteren toch!
                            So much to do, so little time !
                            http://franky289.fotopic.net/

Comment

Ik heb een vraag, is deze lens goed te gebruiken op citytrips en voor af en toe een vogel/dier scherp te trekken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door echnat0n Bekijk bericht
                                Ik heb een vraag, is deze lens goed te gebruiken op citytrips en voor af en toe een vogel/dier scherp te trekken?
                                Voor citytrips zal deze wel handig zijn, vanwege z'n lage gewicht. Hoewel voor architectuur een 55mm veel te lang is. 't Is dus wel raadzaam om dan ook nog een groothoek mee te nemen. Voor vogels is 250mm meestal dan weer te kort. Zelfs 400mm is nog vrij kort voor kleine vogeltjes, tenzij je in een schuiltent kruipt...
                                www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                                X