Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op de senser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof op de senser

    Na een dik jaar in het bezit te zijn van een EOS 20D, is het zover:
    stof op mijn sensor...

    Ik ben niet op de hoogte van hoe je die zelf kunt reinigen, en ik weet eigenlijk niet of dat erg verstandig is...
    Aan de andere kant blijkt een schoonmaakbeurt snel duur te zijn (zoals ik in een vergelijkbare topic CCD schoongemaakt met kwast kon lezen).
    In die andere topic stond ook vermeld dat De Beukelaer erg goedkoop is. Ik ken deze dienst (of winkel) echter niet en van hun site werd ik niet wijzer (daar stonden enkel links vermeld).

    Kan iemand mij helpen? Wat is de goedkoopste en veiligste oplossing?

    Dank bij voorbaat

    Jürgen

  • #2
    Re: Stof op de senser

    Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen
    Kan iemand mij helpen? Wat is de goedkoopste en veiligste oplossing?
    pff, die search word hier tot veel te weinig gebruikt imho

    Beste BD'ers, Vandaag na lang aarzelen eindelijk begonnen aan een schoonmaakbeurt met het nieuwe sensor cleaning system waarvan ik zoveel verwacht(te). Ziehier mijn ervaringen en verschillende handelingen om een donker vlekje links bovenop een foto met blauwe hemel proberen te verwijderen : - 1ste poging met de minst

    Op deze site een nieuw? product gevonden.Green Clean Mini Vac systeem: mini stofzuiger voor CCD- of CMOS spiegelreflexen!!! http://www.degreef-partner.nl/# Te vgl met Sensor Brush? Iemand al gebruikt of ervaring?

    Op deze site een nieuw? product gevonden.Green Clean Mini Vac systeem: mini stofzuiger voor CCD- of CMOS spiegelreflexen!!! http://www.degreef-partner.nl/# Te vgl met Sensor Brush? Iemand al gebruikt of ervaring?

    Zoals een aantal op dit forum al gezien hebben kamp ik momenteel met wat stof op de ccd. Natuurlijk wil ik dat er graag af hebben, maar ja een gevoelige lokatie he! Info. bij de fotovakhandel in mijn omgeving levert in veel gevallen slechts 1 advies: opsturen naar Fuji. Maar ingeval van vakantie wil ik toch graag over een

    Op deze site staan veel vragen over het kuisen van sensors. Heel veel mensen hebben een recent gekocht toestel dat volgens de gebruiker al aan het verwijderen van stof op de senosr toe is. Er was er zelfs eentje tussen die zijn toestel nog maar een week had! Mijn bemerking/vraag daarom: - is dit psychologisch of komt er

    Enfin, vandaag dus de eerste keer gekeken of er stof op m'n sensor zat; viel me dat effe tegen (het lijkt wel een record). Is dit nog te redden???

    Trok vandaag nog wat foto's. Zelfs op diafragma 3.6 krijg ik nog vlekken! Heb enkel zo'n borsteltje die ook lucht blaast, maar dat helpt duidelijk niet meer. Probleem is dat ik morgen voor iemand foto's moet gaan trekken, wat nu?? Ik lees tijdens een snelle search veel over 100% methanol of zoiets?
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • #3
      Re: Stof op de senser

      Hier op het forum even zoeken,neem een week verlof om alle uitleg te lezen
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Stof op de senser

        Wow, pas na een jaar stof???
        Op al je vragen, één antwoord: de search-functie. Samengevat: De Beuckelaer is heel goedkoop (gratis) maar, euh, 't is de Nikon invoerder .
        Zelf kuisen is simpel, effectief en duurt twee minuten .
        Kris


        Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen
        Na een dik jaar in het bezit te zijn van een EOS 20D, is het zover:
        stof op mijn sensor...

        Ik ben niet op de hoogte van hoe je die zelf kunt reinigen, en ik weet eigenlijk niet of dat erg verstandig is...
        Aan de andere kant blijkt een schoonmaakbeurt snel duur te zijn (zoals ik in een vergelijkbare topic CCD schoongemaakt met kwast kon lezen).
        In die andere topic stond ook vermeld dat De Beukelaer erg goedkoop is. Ik ken deze dienst (of winkel) echter niet en van hun site werd ik niet wijzer (daar stonden enkel links vermeld).

        Kan iemand mij helpen? Wat is de goedkoopste en veiligste oplossing?

        Dank bij voorbaat

        Jürgen

        Comment


        • #5
          Re: Stof op de senser

          Okay, bedankt!

          Het spijt me, maar ik was niet op de hoogte van de zoekfunctie (forumgroentje )

          Comment


          • #6
            Re: Stof op de senser

            Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen
            Okay, bedankt!

            Het spijt me, maar ik was niet op de hoogte van de zoekfunctie (forumgroentje )
            nie erg, als je het nu maar weet ... bovendien niet teveel aantrekken van die " " ... das ook nie echt gepast imho
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: Stof op de senser

              Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
              bovendien niet teveel aantrekken van die " " ... das ook nie echt gepast imho
              ik heb dat niet op jürgen persoonlijk hé!
              maar hier zijn al zó veel topics over,
              maar idd, nu weet je het hé
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Stof op de senser

                Ik neem het je niet kwalijk hoor Koen.

                Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                Wow, pas na een jaar stof???
                Het heeft even geduurd voor ik het probleem herkende (het is mijn eerste jaar geweest met een spiegelreflex). Vandaag bij het fotograferen van vliegende meeuwen kon het helemaal niet meer door de beugel en pas na uitvoerig ontstoffen van mijn lens, was ik zeker dat het aan mijn sensor lag.

                Comment


                • #9
                  Re: Stof op de senser

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen
                  Ik neem het je niet kwalijk hoor Koen.
                  dan is het goed
                  Ik heb mijn sensor nog maar één keer gepoetst (en dan nog niet zelf )
                  en dat was met pec pads en eclipse,
                  voorlopig heb ik dit nog niet moeten herhalen (van september 2005)
                  dus heb ik ook nog geen pec pads en eclipse gekocht, iets voor februari waarschjnlijk.

                  have fun,
                  Koen
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stof op de senser

                    Ik denk dat die Pecpads, met SensorWrap en Eclipse inderdaad de beste oplossing is (maar ik zal de vorige topics nog wat uitvoeriger lezen).

                    Zoieso zal het toch voor na mijn examens zijn .

                    Bedankt voor de reacties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stof op de senser

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen
                      Ik denk dat die Pecpads, met SensorWrap en Eclipse inderdaad de beste oplossing is (maar ik zal de vorige topics nog wat uitvoeriger lezen).

                      Zoieso zal het toch voor na mijn examens zijn .

                      Bedankt voor de reacties.
                      Deze methode heb ik gisteren ( 06-01 ) de eerste keer uitgevoerd op mijn Fuji S3 pro-----> piece of cake met 99,9% resultaat, ik zoek ( voorlopig toch althans ) niet verder meer naar andere methodes. . .

                      mvg,

                      Francis
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stof op de senser

                        ik ben ook in blijde verwachting.... van wat eclipse en pads. maandag zouden ze er moeten zijn


                        koste een 80 euro.

                        ik heb maar 4 puntjes op ccd die er van in het begin eigenlijk opzaten

                        nekeer proberen he
                        ik vind da ik da ook moet kunnen vandaar mijne aankoop

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stof op de senser

                          Oorspronkelijk geplaatst door immage
                          ik ben ook in blijde verwachting.... van wat eclipse en pads. maandag zouden ze er moeten zijn


                          koste een 80 euro.

                          ik heb maar 4 puntjes op ccd die er van in het begin eigenlijk opzaten

                          nekeer proberen he
                          ik vind da ik da ook moet kunnen vandaar mijne aankoop
                          ik ben ook in blijde verwachting.... van een rolletje scotch. maandag zou het er moeten zijn


                          koste een 0,80 euro.




                          nog niet moeten reinigen na een 7 maanden

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Stof op de senser

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                            ik ben ook in blijde verwachting.... van een rolletje scotch. maandag zou het er moeten zijn


                            koste een 0,80 euro.




                            nog niet moeten reinigen na een 7 maanden
                            Ik heb die gratis als ik wil.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stof op de senser

                              Oorspronkelijk geplaatst door immage
                              ik ben ook in blijde verwachting.... van wat eclipse en pads. maandag zouden ze er moeten zijn


                              koste een 80 euro.

                              ik heb maar 4 puntjes op ccd die er van in het begin eigenlijk opzaten

                              nekeer proberen he
                              ik vind da ik da ook moet kunnen vandaar mijne aankoop
                              80€?

                              wat ik zal kopen na de examens:
                              -pec pads: 10€
                              -eclipse: 10€
                              -pottelekker (wat is het nederlandse woord hiervoor? ): weinig euro denk ik
                              fotooke danmaar: http://i3.ebayimg.com/03/i/05/15/51/6d_1_b.JPG
                              daar snijd je een stuk af tot het uiteinde op je sensor past en daar wind je de pec pads rond...

                              meer heb je toch niet nodig?

                              Koen
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

                              FZ50

                              Comment

                              Working...
                              X