Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d50 met 2 lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d50 met 2 lenzen

    sind kort ben ik van plan mijn oude reflex hobby (analooog) nieuw leven te gaan inblazen door de aanschaf van een digitale reflex - na het lezen van vanalles en nogwat op ;t web en vele van jullie forum adviezen neig ik nu naar een nikon d50

    en toen kwam ik bijgaande aanbieding tegen bij de Makro (groothandel in nederland)

    is dit een goeie startset ??? graag jullie adviezen

    Edit mod JLP: De foto is verwijderd, omdat deze niet voldoet aan de forumregels. Een foto mag maximaal 900 pixels breed zijn en 200kB bestandsgroot zijn. Een aangepaste versie kun je altijd terugplaatsen in plaats van deze tekst.

    link aangepast ... hopelijk gaat het nu wel goed
    Last edited by JLP; 5 maart 2006, 14:33.
    Leon Loeffen

  • #2
    Re: Nikon d50 met 2 lenzen

    Ik krijg de hele tijd de vraag om in te loggen op een website als ik deze topic open, gelieve je post aan te passen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d50 met 2 lenzen

      Dat inloggen heb ik ook er staat iets fout in de start post.

      De lenzen zijn wel aardig alleen volgens mij geen DX lenzen voor digitaal. Ik kocht mijn D50 met 2 kitlenzen voor 849euro 18-55 55-200 bij een fotograaf.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d50 met 2 lenzen

        Niet twijfelen voor die prijs zeer mooi aanbod.
        Ik heb ook een D50 met 2 kit lenzen en ben er heel tevreden mee.

        Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d50 met 2 lenzen

          Vooral de 28-80 (of 100) geen aanrader, verklaart de goedkope prijs en geeft veel te weinig groothoek. De 70-300 is oveal rond de 80 euro te koop en in de aangeboden kleur 2e hands slecht te verkopen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d50 met 2 lenzen

            Als je idd de Nikon wilt, zou ik nog eens googlelen. Er zijn genoeg sets te vinden waarbij je bijv. een 18-55 mm krijgt, en evt nog een zoomlens.
            28 mm is zoals al eerder gezegd geen groothoek meer. Voor een vergelijkbaar bedrag als deze.
            Succes met zoeken!
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d50 met 2 lenzen

              Wat googelen doet wonderen.
              Ik zou ook voor de andere kitlenzen gaan...
              2 lenzen met bereik van 18-200 totaal is leuker denk ik dan 28-300...
              Nikon D300s

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                Idd de kitlens van 18-55 mm. is meer aan te bevelen. die 28 mm. heb je wel op een analoge body maar op de Nikon D50 is het ca. 45 mm. niet echt groothoek dus. 18 mm. wordt dan 28 mm. das al beter.
                Nikon D50 | 18-55 mm. f/3,5 - f/5,6 | 50 mm. f/1,8 | 14 mm. f/2,8 | SB-600 | Omnibounce | 2gb SD-card

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                  dank voor jullie reacties! m'n eerste idee dat het een goed aanbod was is door jullie reacties veranderd in 'nog even verder kijken'. En dus ben ik gaan googlen (en prijsvergelijken (bij http://tweakers.net/pricewatch/cat/62/top ) en realiseer me dat enkele tientjes meer als hier genoemd toch als snel te realiteit zal zijn.

                  Nu worstel ik met de vraag of het niet verstandiger om voor een alround toe te passen camera is te gaan voor een losse body met een Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5....al kom ik dan wel boven de €900 en 't was eigenlijk de bedoeling onder de €800 te blijven (dus toch maar de 18-55). Zijn er goede alternatieven voor die 18-70 Nikkor lens...of...

                  graag jullie advies
                  Leon Loeffen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                    Wellicht vind je de body, de lens of beide in weinig gebruikte staat onder garantie?
                    Moet m.i. toch rond de 700 euro lukken?
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                      Dit zal je wel interesseren :
                      Nikon D50
                      Body € 599
                      Body + 18-55 mm € 649
                      Body + 18-55 +55-200 € 875

                      bij Foto Rembrandt : http://www.fotorembrandt.be/content/4513/site/?id=3753

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                        Dit zijn geen beste lenzen, ook niet om mee te beginnen.
                        Koop de body zou ik zeggen en kijk op de 2e hands markt naar leuke lenzen, er is genoeg (lees superveel) te koop.

                        Gr kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                          Heb mijne D50 + 2 kitelenzen (18-55 en 55-200) 800 euro betaald in Carefour een twee maand geleden.
                          Nikon D50 - Nikor 18-55 en Nikor 55-200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                            Nu worstel ik met de vraag of het niet verstandiger om voor een alround toe te passen camera is te gaan voor een losse body met een Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5....al kom ik dan wel boven de €900
                            De 18-70DX is toch de betere keus hoor.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon d50 met 2 lenzen

                              dank voor jullie reacties
                              inmiddels in m'n keuze gevallen op een D50 met Kit-les 18-55. Ik heb 'm voor € 599 gekocht bij http://www.top-foto.de/ - een prima winkel net achter Aken met erg vriendelijke bediening.

                              Op dit moment, na 2 dagen, erg tevreden de camera!
                              Leon Loeffen

                              Comment

                              Working...
                              X