Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Canon EOS 5D topic!

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    comment:

Once again the two most obvious difference here is sharpness (the 5D's default sharpening is considerably higher than the D3). The D3 also deals with the roll off of highlights are they approach the point where they clip in a more pleasing manner (though the difference is small). If you turn up the in-camera sharpness on the D3 (or sharpen this image in Photoshop) the differences in detail captured and overall sharpness disappear.

http://www.dpreview.com/reviews/NikonD3/page26.asp
    once again, het beeld van de D3 is deftig onderbelicht, hoe kun je dat nu gebruiken om een vergelijk te maken ???
    vertelt veel meer over de kwaliteit van de reviewer dan over de camera's.
    Last edited by puerte; 13 mei 2008, 10:17.

Comment

Dus nu is het 3600 euro? Waar haal je je cijfers, man?

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Dus nu is het 3600 euro? Waar haal je je cijfers, man?

Dave

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Dit zegt absoluut niets over een camera.
          Meer iets over een bedrijf.
          De 40D staat ook heel goedkoop voor wat hij biedt en die is nog niet lang uit.
          Eén van de redenen dat ik naar Canon ben gegaan.
          Deze bieden gewoon veel meer voor uw geld. Nikon is beesteduur....
          nikon richt zich op een totaal ander segment, en dat is inderdaad niet het onze, de meerprijs wordt echter vertaalt in kwalitiet en extra functionaliteit.

De IQ van de 5D is voor mij beter dan die van de D3. De tonen zijn beter, de scherpte is beter en alleen hoger dan iso1600 kan de D3 winnen.
          De meeste shoots in studio vindt ik gewoon lelijk met een D3. Ik kan de foto's al herkennen.
          straffe uitspraak, weet je wel wat beeldkwaliteit is, en hoe je die bereikt ???

De D3 is wel voor sport gemaakt; de 5D voor statische onderwerpen.
          Beide doen heel goed waar ze voor zijn gemaakt.
          klopt gedeeltelijk, de D3 is gemaakt voor het zware reportage werk, maar schittert ook in de studio. Natuurlijk een D3 kopen voor enkel studio gebruik is een beetje zinloos, daar bestaan goedkopere alternatieven voor.

Comment

Dat is de "list price". Iedereen weet dat als ge dat betaald dat ge u dan hebt laten vangen. Maar goed, een kleine analyse:

Op FredMiranda mogen mensen hun eigen review neerpennen, en daar schrijven ze dan bij wat ze betaald hebben. De oudste prijs die ik daar vond (oktober 2005!) was $3300. De laagste recente prijs (want er is daar ne zot die nog $3500 betaald had) is $2000.

Dus van $3300 naar $2000, is dus exact 1/3 eraf. Dat zijn de dollarprijzen. In euro's vond ik niks, maar als we kijken naar die "list" price van 3699 euro naar zo'n 1700 euro nu, dan is dat 55% eraf.

Nu, 1/3 eraf in 2 1/2 jaar tijd is niet slecht, maar zeker niet abnormaal en toe te wijzen aan veroudering van technologie, en waarschijnlijk ook door zware concurrentie op de markt.

Maar die daling van meer dan 50% in Europa, komt dus voornamelijk door de sterke daling van de dollar!

Enfin, da's mijn conclusie. Gelooft wat ge zelf wilt.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Maar die daling van meer dan 50% in Europa, komt dus voornamelijk door de sterke daling van de dollar!Dave

Canon produceerd in YEN niet in dollar.

Markt effect, niets anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                Dan mag zo'n camera ook wel wat kunnen.
                Wat denk je van het feit dat na drie !! jaar de camera nog altijd de norm is voor IQ ??

Nu, het moet gezegd. Canon krijgt nu inderdaad wel concurrentie waardoor de prijzen allicht gezakt zijn.
                Heb ik geen moeite mee hoor.

Comment

Wat denk je van het feit dat na drie !! jaar de camera nog altijd de norm is voor IQ ??

Nu, het moet gezegd. Canon krijgt nu inderdaad wel concurrentie waardoor de prijzen allicht gezakt zijn.
                  Heb ik geen moeite mee hoor.
                  ja, dacht dat de D3 al lang de norm was, maar ik kan me vergissen niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Moet ik op zo'n arrogante zever nog reageren??

Beter dan u, Puerteke. Ik heb dan ook al duizenden en duizenden raw files verwerkt. En ik heb als designer heel getrainde ogen.

de D3 is gemaakt voor het zware reportage werk, maar schittert ook in de studio.
                    Link naar voorbeelden??

Comment

Norm voor IQ?
                      Nee, dat maak je mij niet wijs. Dan zou Canon 'm niet in de uitverkoop hebben.

Comment

Ik versta de hele discussie eigenlijk niet goed. T'is een welles nietes spelletje aan het worden. Ik denk dat het wel duidelijk is dat zowel de D3 als de 5D beide zeer goed camera's zijn. Dat de D3 een pak recenter is moeten we niet onder stoelen of banken steken. Dat de 5D, die inmiddels al 3 jaar oud is nog steeds zijn mannetje kan staan is ook duidelijk.
                        Of de prijs ne de helft is geworden om eventueel zelfs een kwart dat kan mij eigenlijk niets schelen. Ik heb me vorige week een camera gekocht voor 1480€ die vroeger meer of het dubbele kost, daar ben ik eerlijk gezegd niet kwaad om, voor mij mocht die prijs zelf nog veel lager. Voor mij is de 5D momenteel het enige betaalbare FF alternatief. en dat ik enkele jaren gleden voor Canon gekozen heb, daar ben ik niet kwaad om, hetzelfde zullen ook vele gebruikers over Nikon ook zeggen.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Laat de onwetenden rustig onwetend, dan zal het hier een pak rustiger zijn
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

door... foto's te maken met een goed toestel?

door de ergonomie? door een multipuntenAF? door een beter schermpje op de rug? verstelbare lcd's?

voor iemand die pretendeert een erkend fotograaf te zijn, geef je weinig gefundeerde stellingen met eigen foto's en verkoop je VEEL kwatch. je hebt al met alles getrokken waar ook maar foto's uitkomen, doch niemand kent je noch je werk.

IQ is wat je ziet, wat je afdrukt. voor/na alle hande correcties en manipulaties. relatief het oorspronkelijke RAW en het beste mogelijke resultaat na bewerking.

en daar komen al je specs en lijstjes van de A700 en D3 D300 niet bij kijken want dan hebben ze al hun werk gedaan. Dus kijk naar de foto's en hou de lijsten daar voor wat ze waren. als Dpreview, gekend als Nikonminded, nog geen simpele setup die ze al 50 keer gedaan hebben kan korrect herhalen, dan is er idd iets mis met de fotograaf. Of met het toestel. Het lukte hem anders wel.

De ene keer richt nikon zich op een ander segment -wat een loze bewering is want een topmerk moet alle segmenten coveren en doet dat ook- de andere keer is Nikon D3 de norm, wat weer een loze bewering is want vb 1Ds III geeft meer detail, AF van de A700 is accurater -eigen topic-... D3 is een 'gulden middenweg' van hoog niveau maar niet voor alles en iedereen de beste kamera.

Jij zegt dat je merkloos moet denken, maar het is precies of je hebt een alert staan op Canon topics. Je zegt geen zinnig woord over Canon.

Ik was nikonian, ik heb voor Canon gekozen, omdat Nikon mij toen niets meer bood, integendeel, en nu zitten ze ongeveer op elkaars verlengde. En toch is de 5D meer dan genoeg voor elke amateur. Zelfs een 20D postzegelschermpje heeft jaren gediend, voor mij met scherpe ogen nog steeds voldoende. Vroeger zag je pas na ontwikkeling wat je had, dus er zijn mensen die dat scherm niet nodig hebben. Zelfs voor de AF kan ik weinig nut bedenken behalve studiowerk. Bij bewegende objecten wens ik je veel PSP geluk met al je punten. En in de studio kan ik de kamera verplaatsen op het statief en zo mijn kadrage en punt verzetten kiezen... Het enige wat hem ontbreekt, is de snelheid van de D3. En dat heb ik niet nodig, enerzijds, het momentum aanvoelen en afdrukken ipv loswegschieten, en anders voor statische onderwerpen heb je het helemaal niet nodig.

De enige hier waarvan ik weet dat hij echt pro is, met D3 werkt en een glasheldere mening heeft, is Trebs. En hij is er niet zo opgetogen over.

Peeka, los van alle andere toestellen, hoe goed is de 5D. Kijk er naar. Het is een topic voor mensen met een 5D of mensen die er één willen. En je beweringen plooien met de wind mee, de Nikon houdt zijn waarde ondanks de opvolger en de Canon devalueert zonder opvolger. Canon moet er van af en zet alle kopers een hak!

Ofte, 5D heeft op IQ geen minpunten, de D200 bij hogere ISO wel. De 5D is goedkoop geworden waar kopers alleen baat bij hebben, ongeacht de reden. De D200 is -50% (949 ipv 1949 euro) omdat de D300 er is, voor 1449 nu. Van de D200 kun je zeggen dat je een minder toestel koopt binnen het merk, van de 5D niet. Wie heeft hier steeds moeite met het erkennen van de kwaliteit van de 5D? Wie wil er mensen doen geloven dat de 5D hopeloos achterhaald is en dat mensen die één kopen zich bekocht moeten voelen? Wat is er verkeerd aan een kamera die nu te koop is, na 3 jaar, voor de helft van de prijs?

Zijn dat nu niet de merkidioten? Een ander zijn kamera afbreken met welke reden? En gefundeerd?

@ mods

jullie zijn veel te geduldig met sommige mensen.

Comment

vooral niet ophouden

ik volg von_damn wel

en al die features die toch niet gebruikt worden, ik heb geen nood aan 51 focuspunten, een liveview, een hdmi uitgang, etc
                              ik richt mij op het essentiële in het fotograferen: diafragma/sluiter/iso/lichtmeting

en als dat kan op enorme beeldkwaliteit van de 5D aan nu de helft van de prijs van de lanceerprijs toen, of 1/3e van een nikon d3 nu : GRAAG !
                              Last edited by frankyds; 13 mei 2008, 12:20.
                              Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                                ik richt mij op het essentiële in het fotograferen: diafragma/sluiter/iso/lichtmeting
                                Doe er nog ergonomie van het toestel bij en ik volg je volledig.
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                                X