Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Canon EOS 5D topic!

ProFoto net, meest fantastische resultaten voor een redelijke prijs...

Comment

ik ben ook wel tevreden van http://www.photoalltech.be/ in Gent.
      Ze bieden geen proofing profiel maar ik ga ter plaatse proofen op de pc, waar dan nog kleine aanpassingen kunnen gebeuren. Ik neem de files dan ook in 16 bit mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
        ProFoto net, meest fantastische resultaten voor een redelijke prijs...

Deze is zeker goed, ook de metalicprints , en ze gaan binnenkort ook albums drukken, naar verluidt.

Tjuus Henry

Comment

Ik zal dezelfde foto laten drukken en het resultaat vergelijken van deze voorstellen.

Zeer zeker bedankt !!

Comment

Laat ons dan eens weten hoe het is afgelopen.

Comment

Ik druk tegenwoordig alles zelf af in een volledig gecalibreerde omgeving.

Indien het supergoed moet zijn, of op echt grote afmetingen laat ik die bij foto Schelfhout afdrukken op de Lambdaprinter.

Wel opletten, dat je de foto correct aanscherpt voor je die aanleverd.
              BD0808BE

Comment

In capture one beta 4 kan je nu reeds een probleem melden met uw Canon 5D II.

Jan.

Comment

Na 2,5 jaar denk ik dat er 50 % zekerheid is dat we in Jan 08 een opvolger van de 5D krijgen.

De recente prijsdaling kan een aanduiding zijn.
                  Maar het kan evengoed een antwoord zijn op de Nikon D300.

En ik denk ook dat er 50 % zekerheid is dat die opvolger meer dan 12 MP is.

Als er in Jan 08 geen opvolger is dan wordt het Aug 08.
                  En ik verwacht de 1DIII FF opvolger in Sep 08.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    Na 2,5 jaar denk ik dat er 50 % zekerheid is dat we in Jan 08 een opvolger van de 5D krijgen.

En ik denk ook dat er 50 % zekerheid is dat die opvolger meer dan 12 MP is.

Jan.
                    Is inderdaad hetgeen ik ook verwacht, het zou allezinds logisch zijn.

Als ik de 5D nu bekijk, dan ben ik zéér curieus wat de opvolger gaat bieden.

Comment

Ik vind de aangekondigde adviesprijs wel wat overdreven ten opzichte van de huidige verkoopprijs van de 5D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
                        Ik vind de aangekondigde adviesprijs wel wat overdreven ten opzichte van de huidige verkoopprijs van de 5D.
                        De prijsverlaging van de huidige 5D gevolgd door een aankondiging met een prijs onder de nieuwprijs van de 5D (3500 euro) is heel traditioneel.

De nieuwprijs van de 20D was 1600 euro en de prijs werd voor de aankondiging van de 30D verlaagd tot 1000 Euro, na de aankondiging nog 800 euro.

De datum van de volgende Canon aankondiging is 24 Jan 2008.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                          Is inderdaad hetgeen ik ook verwacht, het zou allezinds logisch zijn.

Als ik de 5D nu bekijk, dan ben ik zéér curieus wat de opvolger gaat bieden.
                          Als er in Jan een opvolger is dan is de produktie hiervan reeds gestart op het moment dat Nikon de D300 heeft aangekondigd.

Verwacht dus niets wat de D300 wel heeft.
                          Dus niets meer dan 15 AF punten, geen hd tv aansluiting en geen 640x480 LCD.

Verwacht wel alles wat de 40D nu heeft, met 3 tot 4 fotos per seconde.
                          Dus live view, een grotere zoeker enz...

Omdat de 1DsIII nu 21 MP is is de kans vrij groot dat de 5D opvolger een 16 MP sensor krijgt zoals de 1DsII.

Maar het kan evengoed een 14 MP sensor zijn of zelfs een 13,09 MP sensor.

Jan.

Comment

Als er in Jan een opvolger is dan is de produktie hiervan reeds gestart op het moment dat Nikon de D300 heeft aangekondigd.

Dus niets meer dan 15 AF punten, geen hd tv aansluiting en geen 640x480 LCD.

Verwacht wel alles wat de 40D nu heeft, met 3 tot 4 fotos per seconde.
                            Dus live view, een grotere zoeker enz...

Omdat de 1DsIII nu 21 MP is is de kans vrij groot dat de 5D opvolger een 16 MP sensor krijgt zoals de 1DsII.

Maar het kan evengoed een 14 MP sensor zijn of zelfs een 13,09 MP sensor.

Jan.
                            Ik mis slechts 1 ding op mijn 5D, waarvoor ik mogelijks de opvolger zou aanschaffen: snelheid. 5 fps is toch behoorlijk verschil tov 3fps nu.

Voor mij part moet er anders niks aan veranderen.(afgezien van een beter CF-deurje + die "print-knop" die weg mag)

Nuja, we zien wel, ik ga er niet wakker van liggen

Comment

Dus niets meer dan 15 AF punten, geen hd tv aansluiting en geen 640x480 LCD
                              Ik heb het LCD van D300 gezien en dat is WOW
                              De 51 AF punten leek me ook zalig... je kiest gewoon de positie waar je moet scherpstellen zonder dat je moet herkadreren..

Ik hoop toch wel meer verbeteringen in de 5DMKII dan je denkt of ik ga Nikon D300 of de huidige 5D kiezen denk ik...

Comment

Bedoel je hiermee dat Canon niet eerst een aankondiging doet waarna een wachttijd komt tegen dat het leverbaar is, maar het toestel "direct op tafel legt"?

Verwacht wel alles wat de 40D nu heeft
                                Meer moet dat niet zijn

Comment

Working...
                                X