Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Canon EOS 5D topic!

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    bedankt voor de service
    Martin, van de panoramaplanet lijst, antwoordt:

My versions of the lens are different than yours, it is the single-coated earlier version where a piece of metal touches the mirror and has to be cut off in order to prevent damages.

With silvernose is meant the front ring, which also looks different than yours. It has a chrome finish.

Maw. Je wil dus niet de vroegere silvernose single coated versie maar de all-black vooraan met toch een zilveren ring aan de basis waar de afstanden van de f-nummers op staan.

Zo ongeveer ziet hij er uit, maar let op dit is een f2:

Dpaul.
    Last edited by DPaul; 11 augustus 2007, 12:01.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Een vraagje aan de 5d bezitters, ik heb er sinds kort ook een, (voor mij de beste canon kwa handling, 30d is babycam vind ik, en 1d serie is te groot. Maar dat is een andere discussie, ...
      Ik heb wel een probleem met de onscherpte, de "zachte" beeldjes. Ik wist al dat nabewerken noodzakelijk is met Canon, maar de 5d vraagt precies nog meer verscherping dan de vorige canons?
      Ik heb lightroom, als er nog iemand is die dit proggie gebruikt, zou ik eens graag weten hoe de verscherping en ruisonderdrukking zoals ingesteld staat?
      Alvast bedankt..
      Hey!
      Heb sinds 3 weken zoiets mijn 5D ook, en als ik foto's neem met mijn 24-70 2.8 dan komen die er onbewerkt al zeer scherp uit het toestel, (picture style standard) vind zelfs als ik picture style landscape gebruik dat ze soms te scherp eruit komen, omdat ik dan soms wat "jaggies" zie...

Dadelijk een fieldtripke doen met mijn 17-40
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Hier kan je zien hoeveel keer beter de 5D is dan de Nikon D200.

6 maand terug, voor Nikon ook een FF had, was FF nog ongelooflijk slecht.
        Hoe alles toch kan veranderen.
        Maar dit is dus zoals gewoonlijk: kenrockwell, de referentie in Nikon land.

Edit:
        Nu ik deze vergelijking heb gezien, denk ik er geen seconde langer aan om nog een Nikon te kopen.
        Mijn probleem is opgelost. Dank u, Ken Rockwell.

Jan.
        Last edited by Jan_10D; 16 september 2007, 20:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Hey!
          Heb sinds 3 weken zoiets mijn 5D ook, en als ik foto's neem met mijn 24-70 2.8 dan komen die er onbewerkt al zeer scherp uit het toestel, (picture style standard) vind zelfs als ik picture style landscape gebruik dat ze soms te scherp eruit komen, omdat ik dan soms wat "jaggies" zie...

Dadelijk een fieldtripke doen met mijn 17-40
          Ondertussen heb ik mijn 5d onder controle, en geef hem niet zo snel meer af. Ik werk met dpp, en de resultaten zijn verbluffend.

Comment

Ondertussen heb ik mijn 5d onder controle, en geef hem niet zo snel meer af. Ik werk met dpp, en de resultaten zijn verbluffend.
            Grappig; De Ken heeft het net over dezelfde zaken die ik laatst aan het uittzoeken was zoals diffractie en oplossend vermogen.
            Zonder veel resultaten van de D300 gezien te hebben, is de 5D voor mij nog altijd de beste keuze. Da's ook mijn eindconclusie. Bovendien, op een bepaald moment moet je ook gewoon uw ogen vertrouwen en zo vaak blijken wowfoto's met een 5D getrokken.

Toch lijkt 14 bit te werken en ik ga denk ik deze wave nogmaals laten passeren en eerder uitkijken naar de 5DII ( Hopelijk valt het prijskaartje mee).
            Maar geloof het of niet ; eigenlijk had ik die liever gewoon met 12 MP gezien ipv 16 MP.
            Last edited by PSG; 16 september 2007, 21:33.

Comment

Idd, heb het ook juist getest, met raw via DPP heb je NOG meer detail dan als jpg uit het toestel, al moet ik zeggen dat de jpg's ook al af zijn....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Grappig; De Ken heeft het net over dezelfde zaken die ik laatst aan het uittzoeken was zoals diffractie en oplossend vermogen.
                Zonder veel resultaten van de D300 gezien te hebben, is de 5D voor mij nog altijd de beste keuze. Da's ook mijn eindconclusie. Bovendien, op een bepaald moment moet je ook gewoon uw ogen vertrouwen en zo vaak blijken wowfoto's met een 5D getrokken.
                Ik heb nog geen eind besluit.
                Maar ik ben nog niet zo lang begonnen.

Het blijft de D3 of de 1DsIII of de 5DII + de D300.
                Waarbij elk van deze drie belangrijke voordelen heeft.

En natuurlijk heb ik nu reeds een 5D. Moeilijk om nog beter te krijgen.

Toch lijkt 14 bit te werken en ik ga denk ik deze wave nogmaals laten passeren en eerder uitkijken naar de 5DII ( Hopelijk valt het prijskaartje mee).
                Ik verwacht 2500 euro nieuw, later 2000 euro.
                De 5D was nieuw 3400 euro, dus hoger dan dat wordt het zeker niet.

Maar geloof het of niet ; eigenlijk had ik die liever gewoon met 12 MP gezien ipv 16 MP.
                Ik weet niet waarom 16 MP een nadeel zou zijn.
                Dit zou dezelfde beeldkwaliteit opleveren als de 1DIII, natuurlijk ver van de beeldkwaliteit van Nikon maar toch ook niet echt slecht.
                En 16 MP is de perfecte oplossing tussen 12 MP en 21 MP.
                Nu is het verschil tussen 12 MP en 21 MP nog 30 %. Het verschil tussen 16 MP en 21 MP is beperkt tot 12,5 %.

En als de 5DII 16MP is, wat nog niet vaststaat, dan is er ook nog 4 MP sRAW.

Waarom vind je 12 MP beter ?

Jan.
                Last edited by Jan_10D; 16 september 2007, 22:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Waarom vind je 12 MP beter ?
                  Het verhaal rond diffractie, oplossend vermogen, DR en ruis : uw pixels worden weer kleiner met alle gevolgen van dien. Maar niet van dezelfde orde als de D300 versus 5D.
                  Het resolutievoordeel van 16 MP tov 12 MP is ook beperkt.

Maar ik denk dat een 16MP resampled nr 12 MP wel van dezelfde orde gaat zijn.
                  We zitten dan ook met een nieuwe generatie sensor met minder dark noise dus alles zal elkaar wel cancellen.
                  Maar wel nu met 14bit en highlight priority wat beter tonaliteiten en (virtueel) DR oplevert.

Comment

Het verhaal rond diffractie, oplossend vermogen, DR en ruis : uw pixels worden weer kleiner met alle gevolgen van dien. Maar niet van dezelfde orde als de D300 versus 5D.
                    Het resolutievoordeel van 16 MP tov 12 MP is ook beperkt.

Maar ik denk dat een 16MP resampled nr 12 MP wel van dezelfde orde gaat zijn.
                    We zitten dan ook met een nieuwe generatie sensor met minder dark noise dus alles zal elkaar wel cancellen.
                    Maar wel nu met 14bit en highlight priority wat beter tonaliteiten en (virtueel) DR oplevert.
                    Ik heb de beeldkwaliteit van de 1DIII gezien en vind deze goed genoeg.
                    De ruis van de 1DIII is lager in jpg en hetzelfde in RAW als de ruis van de 5D.

De pixels van een 16 MP FF sensor en van de 10 MP APS sensor van de 1DIII zijn gelijk aan die van de 6 MP APS sensor van de 10D.

Dus perfect zonder scherpteverlies tot en met f10.
                    Bij f11 kan er iets meer scherpte verlies zijn dan bij de 12 MP 5D.

De pixels van de 12 MP D300 zijn gelijk aan die van een 27 MP FF sensor.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 16 september 2007, 22:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      De pixels van de 12 MP D300 zijn gelijk aan die van een 27 MP FF sensor.
                      Oeps!

Comment

Het staat hier misschien niet helemaal op zijn plaats maar het heeft er toch iets mee te maken.

5D gebruikers eisen meestal de hoogste digitale kwaliteit(kleinbeeld dan), ik ook. Hoe laten jullie de omgezette RAW files printen? Met dan vooral de nadruk op: waar.

Na talloze adrukservices, van kruidvat, tot spector tot fotoboer om de hoek, ik vind het nog steeds geen afdrukken zoals ik ze soms zie van echte prof's aan het werk in de studio.
                        Om dan nog maar te zwijgen van de idiote tekst achteraan de foto. Ze zien er behoorlijk goed uit, maar elk jaar tracht ik de beste 10 fotos te printen op ongeveer A4 formaat.

Ik wil nog degelijker papier, met goeie keuze tussen mat/glazend, want ik heb de indruk dat daar, samen met de soort printer, het probleem ligt.

En qua kleur,afstelling,kalibratie, daar gaat het hem zelf niet om, mijn scherm en omgezette fotos zijn volledig volgens de eisen. De afgedrukte fotos missen qua afdrukkwaliteit iets wat ik in prof. afdrukken dikwijls wél terug vind.

Het mag kosten wat het wil, maar ze moeten perfect zijn.

Iemand ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                          Het staat hier misschien niet helemaal op zijn plaats maar het heeft er toch iets mee te maken.

5D gebruikers eisen meestal de hoogste digitale kwaliteit(kleinbeeld dan), ik ook. Hoe laten jullie de omgezette RAW files printen? Met dan vooral de nadruk op: waar.

Na talloze adrukservices, van kruidvat, tot spector tot fotoboer om de hoek, ik vind het nog steeds geen afdrukken zoals ik ze soms zie van echte prof's aan het werk in de studio.
                          Om dan nog maar te zwijgen van de idiote tekst achteraan de foto. Ze zien er behoorlijk goed uit, maar elk jaar tracht ik de beste 10 fotos te printen op ongeveer A4 formaat.

Ik wil nog degelijker papier, met goeie keuze tussen mat/glazend, want ik heb de indruk dat daar, samen met de soort printer, het probleem ligt.

En qua kleur,afstelling,kalibratie, daar gaat het hem zelf niet om, mijn scherm en omgezette fotos zijn volledig volgens de eisen. De afgedrukte fotos missen qua afdrukkwaliteit iets wat ik in prof. afdrukken dikwijls wél terug vind.

Iemand ?
                          Waarom denk je dat velen het zelf thuis doen in een gecontroleerde omgeving? Of aan een handafwerkend fotolab. Je ziet ook dikwijls niet de eerste print, maar het zoveelste verbeteringetje.
                          Als fotolab kan ik je het vakwerk van Metro Foto Berchem aanbevelen.

Comment

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar deze zou heel goed zijn vooral voor zwart/wit. De prijs is ook duurder.

Comment

Waarom denk je dat velen het zelf thuis doen in een gecontroleerde omgeving? Of aan een handafwerkend fotolab. Je ziet ook dikwijls niet de eerste print, maar het zoveelste verbeteringetje.
                              Als fotolab kan ik je het vakwerk van Metro Foto Berchem aanbevelen.
                              Nja, de zware kost van een prof. printer kan ik wel niet maken, daarvoor heb ik te weinig afdrukken nodig. Kzal eens kijken om een testfoto te laten maken daar.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar deze zou heel goed zijn vooral voor zwart/wit. De prijs is ook duurder.

http://www.fotoposter.be/
                              Dit lijkt mij inderdaad iets te zijn dat ik zoek. Als de kwaliteit een beetje evenredig is aan de prijs dan ben ik een tevreden mens

Bedankt hoor, reageer gerust als je nog iets mocht weten.

(5D foto afgedrukt bij spector heeft mij het gevoel van een Ferrari te kopen en er banden op te leggen die max 90km/h aankunnen....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht

Iemand ?
                                Hier met deze beide firma's heb ik zeer goede resultaten.

1 http://www.plm.nl/
                                2 http://www.eurocolor-bv.nl/

Best wel duur, maar ze drukken wel in Adobe 1998.

Tjuus Henry

Comment

Working...
                                X