Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Canon EOS 5D topic!

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    "wordt algemeen aanzien" geloof ik niet in. Ik wil weten wat er dan zoveel beter aan is.
    "Algemeen" gaat dan vooral over de Canon 1D reeks tegenover de Nikon D2 reeks.
    Met de 1DIII zou het verschil heel wat kleiner moeten worden.
    Want de 1DIII heeft nu de ergonomie van een 5D.

    En dat een D70 zoveel beter is dan een 5D denk ik niet.

    Jan.

    Comment


    • Re: Het Canon EOS 5D topic!

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      DFout volgens zijn definitie maar moet die van Canon hetzelfde zijn? Het is nogal een grote muggezifterij vind je ook niet?
      Ter aansluiting: is het histogram van Nikon dan veel nauwkeuriger? Of die van Fuji/Olympus/Sony/en al de rest?
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Het Canon EOS 5D topic!

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        "wordt algemeen aanzien" geloof ik niet in. Ik wil weten wat er dan zoveel beter aan is.
        Ik ook niet. Daarom heb ik het volledig uitgezocht. Mijn voorbeeld van de wieletjes is een beetje verkeerd begrepen, maar ik ga er niet meer op in.
        Onderstaande tekst vat het voor mij goed samen, maar canon is zeker in de opmars met 1D III (zelf als die de ergonomie van de 5D volgt )

        Canon has directed their efforts towards developing and engineering the camera’s internal components – manufacturing most of their own parts, particularly their sensors, and concentrating on high ISO performance, dynamic range, and obviously high resolution. Nikon on the other hand, has focused more on furthering the general design of the camera – engineering fast, reliable autofocus, flexible metering, logical control layout, and advanced flash capabilities.

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Enkel en alleen volgens zijn definitie. Is zijn definitie diegene die algemeen de juiste is? Dat is denk ik debateerbaar.
        Beeldbewerking is mijn expertise. Het histogram is gewoon fout. Lees de tekst anders nog eens na.

        Comment


        • Re: Het Canon EOS 5D topic!

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Ik ook niet. Daarom heb ik het volledig uitgezocht. Mijn voorbeeld van de wieletjes is een beetje verkeerd begrepen, maar ik ga er niet meer op in.
          Onderstaande tekst vat het voor mij goed samen, maar canon is zeker in de opmars met 1D III (zelf als die de ergonomie van de 5D volgt )

          Canon has directed their efforts towards developing and engineering the camera’s internal components – manufacturing most of their own parts, particularly their sensors, and concentrating on high ISO performance, dynamic range, and obviously high resolution. Nikon on the other hand, has focused more on furthering the general design of the camera – engineering fast, reliable autofocus, flexible metering, logical control layout, and advanced flash capabilities.
          Het is niet omdat zoiets in het engels staat dat het plotseling de algmene waarheid zou zijn he. Want Fast - reliable AF hmmm daar ken ik er al wat die het andersom zien en niet van de minste. Flash hmm ik wacht al jaren op een bewijs daarvan want ook dat wordt vaak gezegd, maar bewezen.... Als er een voordeel is dan is dat de onboard flash besturing maar voor de rest maar dat is geen voordeel he maar een systeem verschil. Enz enz al zeker voor al die subjectieve zaken zoals ergonomie....


          Beeldbewerking is mijn expertise. Het histogram is gewoon fout. Lees de tekst anders nog eens na.
          Als jij wil meedoen in die muggezifterij dat is volledig ok voor mij hoor.
          Last edited by Kevlar; 24 mei 2007, 14:58.

          Comment


          • Re: Het Canon EOS 5D topic!

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Als jij wil meedoen in die muggezifterij dat is volledig ok voor mij hoor.
            We worden vriendelijk....
            Maar ja, als jij het verschil niet ziet tussen deze histogrammen, gebruik je er volgens mij beter geen.

            HISTOGRAMMEN PHOTOSHOP





            HISTOGRAMMEN 5D


            Comment


            • Re: Het Canon EOS 5D topic!

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Deze foto is duidelijk een volle 2 % onderbelicht.
              Jan.
              Tjah, ik werk al 20 jaar met het zonesysteem, dan heb je dat, hé

              Comment


              • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                Muggezifterij zoals ik reeds zei.

                Want ja hoor zie eens deze mooie foto hier een 100% stukje van deze foto



                Echt heel representatief zoiets

                Hij zegt er zelf immers ook al bij "we cannot expect a perfect result".......
                En zelfs PS kan de correcte histogram blijkbaar niet weergeven of zoals ie zelf zegt"he differences are simply due to all the imperfections already mentioned and, I dare say, my less than perfect technique." Jongens toch waarover hebben we het dan eigenlijk......

                Nog een geluk dat ie uiteindelijk zelf toch ook zegt dat dit meer dan waarschijnlijk het geval is bij alle DSLR's.

                Of anders gezegd 1 grote muggezifterij.
                En dat is geen aanval/reactie op jou maar gewoon op idiote onbelangrijke tests zoals deze van deze man die totaal geen waarde hebben in de praktijk.

                Comment


                • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                  Zijn we nu al afbeeldingen van een andere website aan het posten?
                  pixelpusher

                  Comment


                  • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Zijn we nu al afbeeldingen van een andere website aan het posten?
                    Hmm ja zeker. Dat mocht niet meer zeker....

                    Comment


                    • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                      Ik heb dit topic geen shop onder de kont gegeven om weer een extreem nutteloze overbodige discussie te starten

                      Graag had ik eens enkele fotos gezien van wat straatfotografie of ander random stuff met een 50mm genomen.

                      Momenteel heb ik een 50 1.8 II, is overschakelen naar de 50 1.4 noodzakelijk op een 5D ? Op mijn 30D ben ik tamelijk tevreden van die 1.8, uiteraard vol open niet echt scherp maar het gaat wel.

                      Comment


                      • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                        Ik heb dit topic geen shop onder de kont gegeven om weer een extreem nutteloze overbodige discussie te starten

                        Graag had ik eens enkele fotos gezien van wat straatfotografie of ander random stuff met een 50mm genomen.

                        Momenteel heb ik een 50 1.8 II, is overschakelen naar de 50 1.4 noodzakelijk op een 5D ? Op mijn 30D ben ik tamelijk tevreden van die 1.8, uiteraard vol open niet echt scherp maar het gaat wel.
                        Als je tevreden bent van je 1.8 is overschakelen niet nodig. De 1.4 is ook niet echt scherp op 1.4. Maar op 2.0 zal de 1.4 de 1.8 wel overschrijden in scherpte, bijvoorbeeld. En de AF is sneller, maar toch niet extreem.

                        Het kwaliteitsverschil tussen de 1.4 en 1.8, en de verantwoording van de prijs daarvan, is al vele malen bediscussieerd in het "Objectieven" onderdeel van het forum.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Het kwaliteitsverschil tussen de 1.4 en 1.8, en de verantwoording van de prijs daarvan, is al vele malen bediscussieerd in het "Objectieven" onderdeel van het forum.
                          Dus toch weer een compleet nutteloze discussie.

                          Comment


                          • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Dus toch weer een compleet nutteloze discussie.
                            Inderdaad, 90% van de topics zijn van, totaal nutteloos, tot echt belachelijk te noemen! (Déjà-vu³)
                            Gaat fotografie niet over: compositie, licht, sfeer, en (soms) het moment?

                            I do think so...Yes!

                            + velen denken echt: als ik maar een héél duur toestel koop 'dan' worden mijn foto's prachtig

                            I do not think so...No, that is pure lulkoek!

                            Grant
                            Last edited by grantwazoo; 24 mei 2007, 19:32.

                            Comment


                            • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                              Daarom heb ik nog steeds een D70.

                              Schoon toestel he zo'n leica

                              Comment


                              • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                                Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
                                Inderdaad, 90% van de topics zijn van, totaal nutteloos, tot echt belachelijk te noemen! (Déjà-vu³)
                                Gaat fotografie niet over: compositie, licht, sfeer, en (soms) het moment?

                                I do think so...Yes!

                                + velen denken echt: als ik maar een héél duur toestel koop 'dan' worden mijn foto's prachtig

                                I do not think so...No, that is pure lulkoek!

                                Grant
                                Goed gerief is half het werk. Al wie dat ontkent is kul aan het verkopen.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X