Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 gaat niet meer aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70 gaat niet meer aan

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
    Ik vind het vreemd, dat gemak waarmee hier over 50.000 tot 100.000 clicks gepraat wordt. Dit zijn getallen waar tot over een paar jaar terug enkel pro's konden praten.
    Wie het analoge tijdperk nog meegemaakt heeft zal het kunnen bevestigen: de gemiddelde prijs per afdruk inclusief filmrolletje en ontwikkelen heeft lang 15 tot 20 Bfr (€0.37 tot €0.5) gekost. Zo'n 20.000 clicks staat dan voor een kleine 400.000 Bfr (€10.000) per jaar.
    Ja hoor, der zullen best wel enkele -financieel voorsproedige- amateurfotografen op Bd te vinden zijn die dit jarenlang konden volhouden. Maar toen waren 2000 tot 5000 foto's per jaar al eerder optimistische getallen. Waardoor de levensduur van de camera zonder veel problemen de 10 jaar kon halen. Iets wat nu een utopie lijkt.

IMHO en mijn gedacht, natuurlijk
    heb je groot gelijk in!
    hoe zit het trouwens met dia's? kwam dit vroeger goedkoper uit?
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik vind het vreemd, dat gemak waarmee hier over 50.000 tot 100.000 clicks gepraat wordt. Dit zijn getallen waar tot over een paar jaar terug enkel pro's konden praten.
      Wie het analoge tijdperk nog meegemaakt heeft zal het kunnen bevestigen: de gemiddelde prijs per afdruk inclusief filmrolletje en ontwikkelen heeft lang 15 tot 20 Bfr (€0.37 tot €0.5) gekost. Zo'n 20.000 clicks staat dan voor een kleine 400.000 Bfr (€10.000) per jaar.
      Ja hoor, der zullen best wel enkele -financieel voorsproedige- amateurfotografen op Bd te vinden zijn die dit jarenlang konden volhouden. Maar toen waren 2000 tot 5000 foto's per jaar al eerder optimistische getallen. Waardoor de levensduur van de camera zonder veel problemen de 10 jaar kon halen. Iets wat nu een utopie lijkt.

Een sluiter vervangen kost ong € 200,- Ik beschouw dat als normale gebruikskosten

Inderdaad wordt er nu erg paniekerig gedaan omdat het toestel "maar" 50.000 foto's kan maken, terwijl 50.000 foto's analoog een vermogen zou kosten. Bovendien, als je 50.000 foto's in 3 à 4 jaar maakt vraag ik me af wat je in vredesnaam allemaal fotografeert Als je dat aantal echt haalt zit je volgens mij verkeerd bij de pro-sumer toestellen en kun je beter naar pro overstappen
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

neen dan kun je beter wat kritischer zijn of afstappen van het 'tusse de 100 zal er wel enen goede tussen zitten'

of je moet echt zoveel goede foto's maken

Comment

Neen, dat is het hem nu net... ik was 'relatief' nieuw in de fotografie,
          ik had wel wat gewerkt met een nikonreflex, maar de digitale reflex wereld
          heeft voor mij heel veel experimenteerwerk mogelijk gemaakt, zonder dat
          het me geld kostte aan filmrolletjes, dus je trekt al gauw 50 keer je huisdier
          op een middag, een keer met die instellingen, dan nog eens zo, en nog eens
          zo... zo heb ik mijn D70 helemaal leren kennen, en ik ontdek nog altijd,...
          maar een sluiter vervangen van 200euro om de 5 jaar, ca va misschien nog
          net, hoewel het niet zo leuk is...

maar, is het niet de electronica die het laat afweten?
          (zie die links in één van mijn vorige posts)
          Nikon

Comment

Hombre...,

En het klopt dus perfect wat je hier aanhaalt.
            Dat is een nadeel van digitale fotografie.

Ik denk ook een nadeel voor de kwaliteit: men "schiet" er maar op los
            "Als ik 500 foto's maak dan zullen er wel een paar 'goei' bij zitten".

Hoeveel "digi-trekkers" (nieuw woord) denken goed na alvorens een foto
            te maken? Ik moest altijd vanaf de eerste foto juist zitten
            Dat was tenminste de betrachting en dat is ingebakken en ik zit daar nog mee.

Een kaartje van 1 giga is geen uitzondering meer, eerder de regel....
            Dus wat maakt het uit, een fotootje meer of minder?
            Vroeger liepen we rond met filmrolletjes: 24 of 36 opnames....

Toch wil ik een lans breken, vooral voor de jonge mensen en beginners,
            op dit forum.
            Als je de meestal "gezonde" vragen leest dan is er nog hoop
            Er is goede wil.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
              maar, is het niet de electronica die het laat afweten?
              (zie die links in één van mijn vorige posts)
              Ja, ik denk het ook.
              Ik heb wat verder op't internet gelezen en naar het schijnt is het de DC/DC converter die stuk is (deel van de voeding).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                Een kaartje van 1 giga is geen uitzondering meer, eerder de regel....
                Dus wat maakt het uit, een fotootje meer of minder?
                Vroeger liepen we rond met filmrolletjes: 24 of 36 opnames....
                de rede waarom ik tevreden ben met 1*512mb en 1*256mb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
                  Ik vind 60.000 foto's eigenlijk al weinig
                  als je wat experimenteert met je fototoestel
                  zit je daar toch 'relatief' snel aan, dan wil ik zeggen
                  op 4-5tal jaar (heb nu 10.000 fotos in mn 10maand)..
                  zo'n toestel moet toch langer meegaan
                  laten we maar hopen dat hij t volhoudt

idd, experimenteren gaat vlug vooruit, heb m'n 350D nu 2 maand (op enkele dagskes na) en zit bijna aan 3.000 foto's, hopelijk gaat ie idd 50.000 (zoals ik hier las) en hopelijk meer clicks mee....
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

moet je wat relativeren. de eerste maanden maak je tijd, de volgende fotografeer je wanneer je kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                      idd, experimenteren gaat vlug vooruit, heb m'n 350D nu 2 maand (op enkele dagskes na) en zit bijna aan 3.000 foto's, hopelijk gaat ie idd 50.000 (zoals ik hier las) en hopelijk meer clicks mee....
                      sjonge, als ik dergelijke aantallen zie moet ik toch wat meer tijd maken

3.200 in 1 jaar
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

hoi,

Ik heb dus net hetzelfde meegemaakt.

Na 15 maanden werkt mijn d70 niet meer. Alleen het groene lampje flikkert nog.

Toestel gekocht bij Top Foto en op aanraden van Ingo het toestel naar de Beukelaar gestuurd via een deler in de streek.

Ik heb net melding gekregen dat het toestel herstelt is, kostprijs €208,06 verzendkosten inbegrepen.

Er stonden geen 1000 foto's op de teller.

mvg
                        Last edited by jeevanhoof; 23 juli 2005, 18:31.
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof
                          hoi,

Ik heb dus net hetzelfde meegemaakt.

Na 15 maanden werkt mijn d70 niet meer. Alleen het groene lampje flikkert nog.

Toestel gekocht bij Top Foto en op aanraden van Inno het toestel naar de Beukelaar gestuurd via een deler in de streek.

Ik heb net melding gekregen dat het toestel herstelt is, kostprijs €208,06 verzendkosten inbegrepen .

Er stonden geen 1000 foto's op de teller.

mvg

Even een update van mijn kant :
                          Heb m'n toestel persoonlijk bij topfoto binnengebracht. Na anderhalve week bericht gekregen dat 'm hersteld was. Deze ben ik dan persoonlijk gaan afhalen (was een of andere sensor in vervangen geweest), en heb helemaal niets moeten betalen omdat m'n toestel nog in 'Gewährleistung' was.

Ik denk dat je eens van je oren moet gaan maken...
                          Last edited by Dennis_M; 23 juli 2005, 18:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                            Is dat een Nikon kwaaltje? Want een collega fotograaf hier ter plekke meldde een paar weken terug dat zijn D70 voor exact hetzelfde euvel terug moest (183 euro... kassa!).
                            Heb je tegenwoordig dan geen 2 jaar garantie ?
                            En hoe lang is de D70 al uit ?
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Het zal al ongetwijfeld heel normaal zijn dat het mechanische gedeelte van je camera onderhevig is aan slijtage. Maar het gemak waar hier gepraat wordt over upgraden schiet bij mij toch een beetje verkeerd.

1) Je betaalt al zo'n duizend euro (sommige meer andere minder) voor een Digitale Spiegelreflex. Ik heb ondertussen geleerd om in guldens om te rekenen als ik grote aanschaffen doe, anders lijkt het voor Nederlanders goedkoop. Dat is dus zo'n 2200 gulden. Dan verwacht ik een camera die het meer dan 1000 opnames doet, geen gemiddelden, maar keiharde garanties. En graag zou ik dan ook meer dan 2 jaar met een camera doen. Al dat ge-upgrade vind ik persoonlijk alleen maar een middel om mensen geld uit de buidel te kloppen.

2)Bovendien zijn voor de productie van camera's ook grondstoffen en energie nodig. Voor het milieu vind ik de opmerking, ach ja dan hoop ik dat je al ge-upgrade hebt ook niet zo fantastisch. Als je kijkt naar de camera's die nu uitkomen dan zijn de verschillen voor de amateurfotograaf nou niet verschrikkelijk groot (Megapixeltje meer of minder, wat snellere autofocus, nog meer menuutjes...) Op een gegeven moment moet je je afvragen of je niet een aantal jaar (meer dan 2) tevreden kunt zijn met jouw aanschaf. Laten we een beetje oppassen met de upgrade zin want de enigen die hier op zitten te wachten zijn de fabrikanten...

3)Dan nog de opmerkingen dat er maar wat raak geschoten wordt. Persoonlijk vond ik dat de winst van digitale fotografie. Eer dat ik er met mijn oude camera achter kwam hoe het nu precies reageerde bij welke instellingen, was ik toch al een aantal afdrukken en rolletjes verder. Mensen schreven ook altijd, tja je moet je afvragen of je serieus fotografeert als je een rolletje gebruikt tussen pasen en kerst. Er moest veel geschoten worden om te leren. Dat kostte behoorlijk wat. Een van de winstpunten van digitale fotografie is dat je het resultaat niet hoeft na te bestellen of af te drukken (goedkoper en goed voor het milieu). Ik schiet niet zo maar wat raak, maar om te leren moet men experimenteren. En ja onze kat of dat landschap staat er ook 40 keer op. Puur om te leren (handig de exif achteraf!) Wil niet zeggen dat je er niet bewust mee bezig moet zijn, maar om met dit argument relatief korte levensduur van een camera goed te praten. Dan moet je maar niet zoveel "raakschieten"tja... Vind ik echt een afbreuk van digitale fotografie. Bij mij gaat de teller ook behoorlijk snel.

Ik hoop dat de probemen met de camera opgelost zijn, want ik word er niet vrolijk van als ik denk de camera langer dan 2 weken moet missen. Heel vervelend allemaal.

Goed dit was mijn mening, pfff dat lucht op....

Comment

Bij mij hetzelfde.....heb hem vandaag ook binnengebracht. Toestel is van begin mei 2004. Ik heb ook met een technieker van De Beukelaer gesproken,resetten kan helpen zei die, niet dus. Anders is er een electronica probleem.Toestel moet via een dealer van nikon binnegeleverd worden, zij aanvaarden, rechtstreeks, enkel sensorcleaning. Gelukkig heb ik mijn toestel hier bij een fotoboer gekocht...
                                +/-3 weken herstelduur...

Is er hier iemand die weet wat het euvel kan zijn?
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X