Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Canon Eos 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met Canon Eos 10D

Mijn vader heeft probleemen met zijn Canon Eos 10D. Tijdens het fotograferen merkte hij ineens op dat hij zijn foto's niet meer kon terug kijken. Ook menu en info kwam hij in geen mogelijkheid meer in. Hier bleef het helaas niet bij! ook de lens begon spontaan uit zijn eigen te zoomen en focusen, ook waren de contrasten van de foto's extreem hoog! en was geen een foto gelukt of scherp. zo zou ook bij het scherpstellen (de punts die rood worden) veel minder fel zijn.

We dachten in eerste stantie aan de backup batterij. Na hij de mijne in de camera had gedaan was het probleem raar genoegt meteen over. Hij heeft de volgende dag nog een nieuwe gekocht, maar merkte vandaag weer kort de probleemen op.. na een tijdje kwam dit vanzelf weer goed. Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
    Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

Re: Probleem met Canon Eos 10D

Oorspronkelijk geplaatst door Canontje
    Mijn vader heeft probleemen met zijn Canon Eos 10D. Tijdens het fotograferen merkte hij ineens op dat hij zijn foto's niet meer kon terug kijken. Ook menu en info kwam hij in geen mogelijkheid meer in. Hier bleef het helaas niet bij! ook de lens begon spontaan uit zijn eigen te zoomen en focusen, ook waren de contrasten van de foto's extreem hoog! en was geen een foto gelukt of scherp. zo zou ook bij het scherpstellen (de punts die rood worden) veel minder fel zijn.

We dachten in eerste stantie aan de backup batterij. Na hij de mijne in de camera had gedaan was het probleem raar genoegt meteen over. Hij heeft de volgende dag nog een nieuwe gekocht, maar merkte vandaag weer kort de probleemen op.. na een tijdje kwam dit vanzelf weer goed. Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?
    Lijkt me vrij raar. In elk geval kan er een iets niet in het verhaal: de camera kan niet vanzelf zoomen...
    Lijkt me voor de rest een nogal electronisch probleem te zijn, dus als het regelmatig gebeurt, zou ik de cam toch binnen doen voor controle en/of herstelling...

Veel succes...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Het is dat ik het zelf gezien heb met die lens, anders had ik het zelf ook niet gelooft.. Nou ja.. het leek ook te zoomen, maar kan ook de focus zijn geweest. De lens leek echt in en uit te schuiven..

Zijn er nog meer mensen die enig idee hebben wat dit kan zijn, of het zelf hebben mee gemaakt? Iniedergeval alvast heel erg bedankt voor je berichtje Cooma, ik zal het zeker door geven..
      Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

Comment

Hoi,
        al geprobeerd met de firmware te updaten?
        lost vaak wel wat problemen op...
        Canon 300D & Canon 100-400 EF Is

Comment

Zo ver wij weten staat er een vrij recente update op (2.0.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marcy
            Hoi,
            al geprobeerd met de firmware te updaten?
            lost vaak wel wat problemen op...
            Als hij voordien met de oude firmware werkte en zoveel andere 10D's, dan vermoed ik dat het probleem toch ergens anders moet liggen. Je kan natuurlijk wel proberen om te updaten.

Is er geen water ingekomen? Slecht contact bij die backupbatterij?

Ik denk dat binnenbrengen voor reparatie het beste of zelfs onvermijdelijk zal zijn.
            The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
            Fuji XT-2 + .......

Comment

Sommige lenzen schuiven in en uit tijdens het scherpstellen, vanzelf beginnen in- en uitzoomen is onmogelijk, want dat werkt enkel manueel, daar zit dus geen motortje op!

Zit de lens goed op de camera? Misschien zit/zat ze er niet volledig opgedraaid zodat de contactpunten niet op de juiste plaats zitten!?

Anders lijkt het mij ook het beste om de camera binnen te dragen, maar probeer misschien eerst nog eens met een andere lens...

Comment

Software en dus firmware kan niet spontaan veranderen. Ik vermoed dat het daar niet aan zal liggen.

Wat ik zou proberen is of de camera met een andere lens ook vreemd reageert. Is dat niet het geval zou het aan de lens kunnen liggen. Reageert de camera wel vreemd zal het aan de camera liggen.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                  Als hij voordien met de oude firmware werkte en zoveel andere 10D's, dan vermoed ik dat het probleem toch ergens anders moet liggen. Je kan natuurlijk wel proberen om te updaten.

Is er geen water ingekomen? Slecht contact bij die backupbatterij?

Ik denk dat binnenbrengen voor reparatie het beste of zelfs onvermijdelijk zal zijn.
                  De camera is tweedehands gekocht ongeveer een 1,5 maand geleden. Tot die tijd hebben wij geen rare dingen ondervonden met deze camera. Die update was door de vorige eigenaar gedaan. Verder is er geen water in de camera gekomen.. Kan door slecht contact bij de backup batterij deze probleemen ontstaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                    Sommige lenzen schuiven in en uit tijdens het scherpstellen, vanzelf beginnen in- en uitzoomen is onmogelijk, want dat werkt enkel manueel, daar zit dus geen motortje op!

Zit de lens goed op de camera? Misschien zit/zat ze er niet volledig opgedraaid zodat de contactpunten niet op de juiste plaats zitten!?

Anders lijkt het mij ook het beste om de camera binnen te dragen, maar probeer misschien eerst nog eens met een andere lens...
                    Dan lijkt me dit het geval, ik heb het nog eens nagevragen maar ik had het goed gezien.. de lens schoof echt in en uit. Verder zit de lens goed op de camera.. maar is dit wel het probleem? Omdat hij op dat moment ook niet in menu kan of foto's terug kijken zeg maar..

Comment

Tsja, misschien nog eens een andere batterij plaatsen, en indien dit geen verandering brengt zou ik dat toestel toch maar eens binnen dragen want blijkbaar flipt de elektronica!

Comment

Het zou ook wel eens kunnen dat het standby-batterijtje in het toestel niet genoeg meer functioneert, in ieder geval proberen alle batterijen eruit halen, ook de kleine in de cam zelf, en resetten !!

Yvan
                        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                          Software en dus firmware kan niet spontaan veranderen. Ik vermoed dat het daar niet aan zal liggen.

Wat ik zou proberen is of de camera met een andere lens ook vreemd reageert. Is dat niet het geval zou het aan de lens kunnen liggen. Reageert de camera wel vreemd zal het aan de camera liggen.
                          Ik denk niet dat het aan de lens ligt omdat je zonder lens ook in het menu kan komen, en dat ging juist ook niet meer. Ik zal het wel door geven, dan kan hij dat probeeren als hij het weer mee maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                            Tsja, misschien nog eens een andere batterij plaatsen, en indien dit geen verandering brengt zou ik dat toestel toch maar eens binnen dragen want blijkbaar flipt de elektronica!
                            Toen de probleemen ontstonden hebben we op dat moment een nieuwe en andere batterij in de battery pack gedaan. Deze batterij was pas net twee weken oud van mijn oom die een nieuwe camera had. Hij bleef op dat moment de zelfde probleemen geven.

De volgende dag heeft mijn vader de backup batterij vervangen en heeft daarna nog een keer kort even die probleemen gehad. Dit is wel goed gekomen.. maar je weet niet wanneer het weer terug komt natuurlijk.

Aldus.. aan de baterijen kan het niet liggen denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
                              Het zou ook wel eens kunnen dat het standby-batterijtje in het toestel niet genoeg meer functioneert, in ieder geval proberen alle batterijen eruit halen, ook de kleine in de cam zelf, en resetten !!

Yvan
                              Het resetten vind ik een hele goeie tip van je, had ik zelf nog niet aan gedacht! Dit is zeker het probeeren wel eens waard. De battery was al vervangen.. (zie verhaal hier boven van mij)

Comment

Working...
                              X