Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 gaat niet meer aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70 gaat niet meer aan

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
    Ik vind 60.000 foto's eigenlijk al weinig
    als je wat experimenteert met je fototoestel
    zit je daar toch 'relatief' snel aan, dan wil ik zeggen
    op 4-5tal jaar (heb nu 10.000 fotos in mn 10maand)..
    zo'n toestel moet toch langer meegaan
    laten we maar hopen dat hij t volhoudt

er zullen er hier wel niet veel zijn die 5 jaar met een D70 zullen werken .... deze is niet het einde van de digitale fotografie hé. .. ben benieuwd wat we in 2010 zullen hebben om mee te 'trekken'
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Een sluiter kost een € 200,- naar verluid. Eens in de 4-5 jaar is toch niet zoveel Bovendien, denk je niet te gaan upgraden in die tijd

Als je werkelijk zoveel foto's blijft maken of zelfs meer gaat maken kun je misschien beter naar een professioneel toestel om gaan zien. 200.000+ clicks

Bovenstaande opmerking maak ik niet zomaar. De professionele toestellen zijn niet zo duur omdat ze professioneel zijn, maar omdat ze lang mee moeten gaan in zware omstandigheden. We praten in de D70 klasse uiteindelijk over consumer toestellen. Die hebben een levensduur van gemiddeld 50 à 60.000 clicks. Moeten ze langer mee worden ze weer duurder, wat wij weer niet leuk vinden. Of zou jij de D70 nog kopen als'ie € 350,- duurder was en 100.000 clicks gemiddeld mee zou gaan

Ik houd ie € 350,- liever in m'n zak en steek het na 3 à 4 jaar in een nieuw toestel Het is niet de duur, maar de intensiteit van het gebruik dat je toestel doet slijten. Dus of minder gebruiken, upgraden naar een toestel dat je gebruik aankan of na een aantal jaren afscheid nemen en een nieuwe kopen is het devies

Blijft overgens het feit dat je wel een redelijke levensverwachting van een dergelijk toestel mag verwachten.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

De mijne is van de allereerste uitlevering einde maart 2004 en heb er al bijna 20000 foto's opzitten. Buiten een 512Mb kaartje dat een fout blijft vertonen (ik moet de corrupte foto op de camera deleten alvorens ik alle beelden kan downloaden via mijn cardreader) en wat stof hier en daar werkt deze camera nog steeds zoals op de eerste dag.

Comment

ja, het is wel waar wat jullie zeggen,
          maar k zou gewoon niet willen dat hij 'vroeger'
          de geest geeft...
          hij moet werken tot ikzelf klaar ben om een nieuw
          toestel te kopen, niet omdat hij het begeeft
          dus we zien wel

zolang de lenzen het maar niet begeven
          Nikon

Comment

ja, het is wel waar wat jullie zeggen,
            maar k zou gewoon niet willen dat hij 'vroeger'
            de geest geeft...
            hij moet werken tot ikzelf klaar ben om een nieuw
            toestel te kopen, niet omdat hij het begeeft
            dus we zien wel

zolang de lenzen het maar niet begeven
            Verwacht je van je auto ook dat'ie 500.000km mee gaat omdat jij het geld nog niet hebt voor een nieuwe
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
              Dus Amerikaanse klanten zouden het niet erg vinden als hun toestel stomweg dienst weigert?

Als ik zo eens naar mijn US vrienden luister is dat overigens niet het geval. Denk ook eens aan product aansprakelijkheid - die is in de USA spreekwoordelijk niewaar?
              Joost,

Wij hebben in België ook de wet op aansprakelijkheid d.w.z;:
              "Iedere handelaar is verplicht goede waren te leveren"....

Een bijkomend probleem is jouw recht, ik bedoel dus waar ga je jouw
              recht "halen"? Je "krijgt".... dat zelden of nooit.
              Daarom vind ik de Europese richtlijn van 2 jaar garantie prima.
              En het heeft laaaaang geduurd eer België dit heeft goed gekeurd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

@ajh:
                je hebt inderdaad een punt, ik had gewoon nie echt een idee hoeveel
                foto's een toestel als de D70 meegaat... je vergelijking met een auto
                is inderdaad een goede vergelijking... Het is eigenlijk niet slim om je
                body 2de hands te kopen dan... gelukkig heb ik de mijne nieuw gekocht...

hoe lang gaan lenzen eigenlijk mee? daar heb ik nog niet veel over horen
                klagen? Dat die langer meegaan weet ik, maar hoe lang?
                Nikon

Comment

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn 1D mark II. Na slechts 550 foto's op de teller.
                  Toestel gaf telkens de melding CF kaart formateren. Als je het dan wil formateren weigerd hij. Is nu binnen bij Etbass.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                    Wat mij nu echt interesseert is waar die toestellen gekocht zijn.
                    Ik had eens graag een statistiek gezien...
                    (per merk en per type)

Ergens ooit, heb ik horen "waaien" dat Europse klanten méér kritisch zijn
                    dan bijv. de Amerikaanse...
                    Dat zou impliceren dat toestellen in Europa beter (?) zouden zijn
                    qua kwaliteit....
                    (ik had dat artikel moeten bewaren )
                    Mijn toestel is bij topfoto gekocht. Een europees model dus met europeese garantie.
                    Ik ga 'm dit weekend binnenbrengen.

Comment

Lenzen heb ik eigenlijk nog nooit iets over gehoord. Wat wel gevoelig(er) is, is de beeldstabilisatie. De AF motor zelf gaat zelden kapot denk ik.

Maar ook daarvoor geldt dat hoe meer het gebruikt wordt, hoe eerder het verslijt.

Wat betreft het kopen van een 2e hands body. Jij schiet ongeveer 1000 foto's in de maand. Ik heb er in bijna een jaar 3500 geschoten. Voor mij zou het best zin kunnen hebben, voor jou minder denk ik. Hangt helemaal van je gebruik af en de prijs van de body in relatie tot het aantal foto's.
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

@ajh:
                        De lenzen die scherpstellen via de klassieke manier kunnen zeer oud worden zonder stuk te gaan denk ik. Nieuwere HSM/AF-S en VR/IS technologie zou wel een falingsgevoeliger kunnen zijn... Weet iemand wanneer juist die snellere AF systemen op lenzen zijn ingevoerd overigens en of deze sneller stuk gingen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                          De mijne is van de allereerste uitlevering einde maart 2004 en heb er al bijna 20000 foto's opzitten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                          De waarden die geroepen worden zijn gemiddelden. Voor Canon weet ik toevallig dat de 300D, 10D en 350D zo rond de 50.000 clicks mee zouden moeten gaan.

Ik vind het vreemd, dat gemak waarmee hier over 50.000 tot 100.000 clicks gepraat wordt. Dit zijn getallen waar tot over een paar jaar terug enkel pro's konden praten.
                          Wie het analoge tijdperk nog meegemaakt heeft zal het kunnen bevestigen: de gemiddelde prijs per afdruk inclusief filmrolletje en ontwikkelen heeft lang 15 tot 20 Bfr (€0.37 tot €0.5) gekost. Zo'n 20.000 clicks staat dan voor een kleine 400.000 Bfr (€10.000) per jaar.
                          Ja hoor, der zullen best wel enkele -financieel voorsproedige- amateurfotografen op Bd te vinden zijn die dit jarenlang konden volhouden. Maar toen waren 2000 tot 5000 foto's per jaar al eerder optimistische getallen. Waardoor de levensduur van de camera zonder veel problemen de 10 jaar kon halen. Iets wat nu een utopie lijkt.

IMHO en mijn gedacht, natuurlijk
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                            Ik vind het vreemd, dat gemak waarmee hier over 50.000 tot 100.000 clicks gepraat wordt. Dit zijn getallen waar tot over een paar jaar terug enkel pro's konden praten.
                            Wie het analoge tijdperk nog meegemaakt heeft zal het kunnen bevestigen: de gemiddelde prijs per afdruk inclusief filmrolletje en ontwikkelen heeft lang 15 tot 20 Bfr (€0.37 tot €0.5) gekost. Zo'n 20.000 clicks staat dan voor een kleine 400.000 Bfr (€10.000) per jaar.
                            Ja hoor, der zullen best wel enkele -financieel voorsproedige- amateurfotografen op Bd te vinden zijn die dit jarenlang konden volhouden. Maar toen waren 2000 tot 5000 foto's per jaar al eerder optimistische getallen. Waardoor de levensduur van de camera zonder veel problemen de 10 jaar kon halen. Iets wat nu een utopie lijkt.

Tja, 20000 foto's is idd veel, maar ik heb door veel experimenteren met mijn D70 ook zeer veel geleerd ondertussen. Van deze foto's blijven er nu nog maar iets meer dan 5000 RAW foto's over, en in deze berg kan nog danig gesnoeid worden! Mijn kwaliteitseisen zijn in die 15 maanden tijd ook danig verhoogd

Comment

ik vind dat als je 1000euro+ betaald voor een body,
                              dat die toch wel een deftige levensduur mag hebben,
                              dus ik hoop dat ik mn D70 toch voor vele jaren kan gebruiken

het is nu net t gemak van digitaal, dat je veel meer foto's neemt,
                              zonder erop te letten dat t 'geld kost'... nuja, als hij op een dag stuk is,
                              moet je hem natuurlijk herstellen of een nieuw toestel kopen, niets aan
                              te doen...

ik ga vanaf nu wa minder 'brol en testfoto's' nemen

het zou bovendien vooral om camera's gaan van voor september 04 (damn )

hier enkele gegevens over falen vs aankoopdata
                              Last edited by Olliebollie; 9 juni 2005, 20:33.
                              Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre

En is de D70 nu net niet gebaseerd die uit zo'n klasse komt?
                                We zullen wel zien hoe ver ons toestel meegaat. Hij heeft ondertussen een jaartje overleeft, nu kunnen we alleen hout vasthouden dat er geen problemen opduiken. 10000+ foto's ondertussen....

Comment

Working...
                                X