Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 gaat niet meer aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70 gaat niet meer aan

Oorspronkelijk geplaatst door mil1
    Bij mij hetzelfde.....heb hem vandaag ook binnengebracht. Toestel is van begin mei 2004. Ik heb ook met een technieker van De Beukelaer gesproken,resetten kan helpen zei die, niet dus. Anders is er een electronica probleem.Toestel moet via een dealer van nikon binnegeleverd worden, zij aanvaarden, rechtstreeks, enkel sensorcleaning. Gelukkig heb ik mijn toestel hier bij een fotoboer gekocht...
    +/-3 weken herstelduur...

Is er hier iemand die weet wat het euvel kan zijn?
    Op forums heb ik gelezen dat het een dc/dc converter kan zijn, maar bij mij hebben ze de lichtmetering sensor vervangen als ik me 't nog goed herinner.

Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen 't gewoon slikken dat ze 200 euro moeten ophoesten voor een toestel dat nog geen 2j oud is....Het is in ieder geval geen mechanische slijtage.
    Ik dacht dat er een europeese wet was waarbij je zowieso altijd al 2j garantie kreeg op consumenten electronica?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_M
      Op forums heb ik gelezen dat het een dc/dc converter kan zijn, maar bij mij hebben ze de lichtmetering sensor vervangen als ik me 't nog goed herinner.

Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen 't gewoon slikken dat ze 200 euro moeten ophoesten voor een toestel dat nog geen 2j oud is....Het is in ieder geval geen mechanische slijtage.
      Ik dacht dat er een europeese wet was waarbij je zowieso altijd al 2j garantie kreeg op consumenten electronica?
      Deze nieuwe wet van 2j garantie is nog maar enkele maanden oud. Het zou dus goed kunnen dat dit niet geldt voor alle toestellen van voordien.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

HTML-code:
        Na 15 maanden werkt mijn d70 niet meer. Alleen het groene lampje flikkert nog.

Toestel gekocht bij Top Foto en op aanraden van Ingo 
        het toestel naar de Beukelaar gestuurd via een dealer 
        in de streek.

Ik heb net melding gekregen dat het toestel herstelt is, 
        kostprijs €208,06 verzendkosten inbegrepen.
        Bij mijn toestel hebben ze een printplaatje vervangen, gekuist en terug afgesteld.

Ik heb wel aan Ingo van Top-Foto laten weten dat het toestel niet onder garantie werd herstelt.

Ondertussen heeft Ingo al naar de Beukelaar gebeld en naar Nikon Nederland, want daar zit de man voor Europa om dit aan te klagen.

Verder gaat hij proberen om mijn centen terug te krijgen van De Beukelaar.

Als dat geen service is!

Nu maar hopen dat hij het geregeld krijgt.

mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Jullie spreken steeds over zoveel foto's staan op de teller.
          Waar kunnen jullie op de D70 die teller aflezen.
          Ik heb al gezocht en vind die teller niet
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

dan moet je in menu aangeven dat ie verder moet tellen spooky. anders moet je manueel naar de fotonummering kijken, en optellen maar...

over DB: altijd prima geweest, maar 'recentelijk' enkele veranderingen. zo bekom je niet meer zomaar een handleiding, kan je niet meer zomaar je toestel binnenbrengen, ...! denk even na hoe dat zou komen, denk niet te ver...juist ja, een dankwoordje aan die mensen

voor de rest wel deze bedenking: toestel in duitsland gekocht, binnen het jaar binnenbrengen bij DB, is toch europese garantie? wat houdt anders europese garantie in?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

@ to ajuin

Bedankt voor het antwoord
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Met de opanda exif viewer (www.opanda.com) vindt je dat terug in de info in de foto zelf (werkt helaas niet voor alle modellen camera's wel voor de D70).
                Neem een foto in jpg, open deze in internet explorer, rightclick op de foto, kies 'View Exif'.
                Ergens onderaan in de makernotes vindt je dan 'Total number of Shutter Releases for Camera' : Dat is het aantal foto's effectief met je camera gemaakt, onafhankelijk van doortellen of niet, rechtstreeks op disk met Nikon Capture etc.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door spooky
                Jullie spreken steeds over zoveel foto's staan op de teller.
                Waar kunnen jullie op de D70 die teller aflezen.
                Ik heb al gezocht en vind die teller niet
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

Ik heb vandaag naar De Beuckelaer gebeld ivm. het kipperende licht aan de geheugenkaart. Men kende de fout... zou een nieuwe lichtsensor moeten geplaatst worden....
                  Men wist mij ook te vertellen dat alle herstellingen, waar de gebruiker geen fout aan heeft, komen op het flinke bedrag van 193€. En dat voor een body van 14 maanden...
                  Ik vind het smerig van nikon dat geen garantie wordt toegepast bij een gekend en veel voorkomend defect (gebrek).
                  Wachttijd +/- 3 weken...

Mil
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Mijn vader heeft een maand geleden hetzelfde probleem gehad met zijn d70, toestel binnen gedaan en 3weken daarna terug met een rekening van 193euro erbij. Komt thuis met toestel, alle foto's worden overbelicht gemaakt. moeten alles op -2 to -5 trekken om er iets normaals uit te krijgen. als gevold is het toestel terug voor herstelling. Ik heb met mijn canon 20d het probleem gehad dat er een fysische vlek was op mijn sensor en dat bij een gloednieuw apparaat. pas gezien na een week dus DOA lukte niet meer. 3weken later terug gehad en alles perfect. dus wat ik meestal lees over canon service dat die traag zou zijn klopt niet echt. en blijkbaar niet enkel problemen bij canon maar ook nikon service. Hebben ook gezegd dat het gewoonweg belachelijk is dat ze 200eur durven vragen voor een fout die puur fabricagefout is van nikon.
                    maar wat doe je eraan. als klant sta je daar machteloos. je kan kiezen. 200eur of een kappote camera, dan is de keuze wel gemaakt.

Comment

En lap, ik heb het ook zitten . Vandaag mijn D70 uit de tas gehaald om andere lens te steken en hij weigert dus alle dienst. Als er een CF-kaartje in zit knippert het groene lichtje achterop de body.
                      Mijn toestel is één van de eersten aangekocht bij topfoto, dus een kleine 1,5 jaar oud en ongeveer 8400 foto's op de teller. Voor zover ik hier heb kunnen lezen zal ik dus beter naar topfoto gaan om van de garantie te kunnen genieten, want bij De Beuckelaer krijg je blijkbaar maar één jaar garantie.
                      Dedju, en nu wou ik net foto's gaan maken van oldtimers hier in de buurt.
                      http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
                        ..... Hebben ook gezegd dat het gewoonweg belachelijk is dat ze 200eur durven vragen voor een fout die puur fabricagefout is van nikon.
                        maar wat doe je eraan. als klant sta je daar machteloos. je kan kiezen. 200eur of een kappote camera, dan is de keuze wel gemaakt.
                        Wat als je je (Belgisch) toestel bij Nikon Duitsland zou binnenbrengen?
                        Zou je dan misschien niets moeten betalen?
                        In ieder geval heb je je toestel dan al zeker binnen de 2 weken terug

Comment

Ik heb mijn D70 terug..... na 2 weken, normaal zou het 3 weken zijn...

Binnen gedaan bij Action Shop Mortsel ( waar ik hem gekocht had).

Die mensen hebben echt moeite gedaan , en het resultaat was meer dan behoorlijk. Ik heb namelijk niets moeten betalen, terwijl mijn toestel toch al 3 maanden uit waarborg is.

Dit is wat heeft De Beuckelaer gedaan heeft: compleet nazicht, vervangen van platine/circuit, regelingen en test.

Dát noem ik nu eens service se
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                          X