Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 gaat niet meer aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 gaat niet meer aan

Ik denk dat m'n D70 de geest heeft gegeven.
    Vandaag wou ik 'm aandoen, maar het enige wat gebeurde was dat het lampje van de CompactFlash blijft knipperen.
    Zelfs het glasje van m'n viewfinder blijft donker (hetzelfde effect als je er geen batterij in hebt steken)
    wat ik al heb geprobeerd:

Reset (met knopje)
    Andere CF-kaartje
    zonder cf-kaartje
    andere batterij

Heeft iemand ook al zoiets meegemaakt?
    Ik heb één van de eerste D70's die er in duitsland toen te krijgen waren (nog voor dat ze in belgie te koop waren, deze is meer dan een jaar oud, gekocht bij topfoto).

Re: D70 gaat niet meer aan

Na een jaar ...dat is voor dergelijk toestel toch vlug of niet ....???Hoeveel opnames gemaakt ongeveer?
    Heb zelf nog juist binnen het jaar mijn "sequence motor" moeten laten vervangen (motortje dat zorgt voor het opklappen van de spiegel).
    Hopelijk ben ik nu toch voor een paar jaar crashvrij...
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen voor een toestel dat iets meer dan een jaar oud is. Misschien is het wel een kinderziekte van de eerste batch D70's?

Ik schat dat ik rond de 3000-4000 opnames zit (zeer weinig naar mijn mening)
      Het probleem lijkt me eerder ergens softwarematig/electronisch dan mechanisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
        Heb zelf nog juist binnen het jaar mijn "sequence motor" moeten laten vervangen (motortje dat zorgt voor het opklappen van de spiegel).
        Is dat een Nikon kwaaltje? Want een collega fotograaf hier ter plekke meldde een paar weken terug dat zijn D70 voor exact hetzelfde euvel terug moest (183 euro... kassa!).

Comment

Ik dacht dit nog al gelezen te hebben op het net. (Nikonians forum?)
          Je moet eens zoeken met Google. De meeste toestellen die hier last van hadden waren net iets ouder dan één jaar...

Comment

Wat mij nu echt interesseert is waar die toestellen gekocht zijn.
            Ik had eens graag een statistiek gezien...
            (per merk en per type)

Ergens ooit, heb ik horen "waaien" dat Europse klanten méér kritisch zijn
            dan bijv. de Amerikaanse...
            Dat zou impliceren dat toestellen in Europa beter (?) zouden zijn
            qua kwaliteit....
            (ik had dat artikel moeten bewaren )
            Last edited by theokus; 9 juni 2005, 14:51.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

op DPreview hebben ze 't over flashing green light
              een probleem dat ze daar al kennen
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                Ergens ooit, heb ik horen "waaien" dat Europse klanten méér kritische zijn dan bijv. de Amerikaanse...

Dat zou impliceren dat toestellen in Europa beter (?) zouden zijn
                qua kwaliteit....
                Dus Amerikaanse klanten zouden het niet erg vinden als hun toestel stomweg dienst weigert?

Als ik zo eens naar mijn US vrienden luister is dat overigens niet het geval. Denk ook eens aan product aansprakelijkheid - die is in de USA spreekwoordelijk niewaar?

Wel is de life expectancy time van een electronisch apparaat hier (in het westen bedoel ik dan) hoger dan in bijvoorbeeld Japan. Japanners leven nog meer in een wegwerpmaatschappij dan wij dat doen; een digitaal toestel dat ouder is dan ca. een jaar is daar al rijp voor vervanging (volgens de eigenaar dan). De gemiddelde Japanner zit er niet mee als de sluiter van zijn digitale camera slechts 50.000 keer meegaat; tegen die tijd is hij al weer drie modellen verder

Comment

Ik heb een D70 uit de allereerste lichting van bij topfoto. 7500 foto's verder nog in goede staat... Af en toe weigert ie wel een foto te maken als ik op de ontspanknop druk, als ik em dan enkele keren aan en af zet doet ie het weer wel. Dit komt erg zelden voor (misschien een keer of 4 tot nu toe), maar het lijkt altijd op het verkeerde moment te gebeuren.

Koen
                  Koen
                  http://stuutekeer.wordpress.com

Comment

Ikzelf heb ook een D70 van de eerste generatie (gekocht in april '04, mijn toestel komt uit de 2° levering die toen bij de fotograaf is toegekomen - ik had het geluk redelijk vooraan op de voorbestellijst te staan)

Ondertussen zijn we dus 14 maanden later, de teller staat ongeveer op 6000 opnames. Toestel wordt regelmatig meegesleurd naar feestjes, gebeurtenissen etc.

En tot op heden nog geen problemen ondervonden. Toestel is wel een officieel "belgisch" toestel gekocht bij een fotozaak in Merksem (antwerpen)

Heb het toestel enkel vorig jaar binnengebracht voor een nazicht van de backfocus, maar verder alles prima (ze hebben toen ineens de sensor gekuist ook )
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Hier 9400 opnames op mijn camera sinds mei van vorig jaar. Houdt het nog steeds uit. Hopelijk nog eens zoveel en dan misschien upgraden naar een D100 opvolger.
                      " Hout vasthouden " zegt men bij ons.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

18.000 fototjes op de teller en reeds een nieuwe body kopen?

ik hoop dat zo'n toestel het langer uithoud!
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

Dat is toch de verwachting.. Zou best wel een 30000 foto's mogen meegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

De waarden die geroepen worden zijn gemiddelden. Voor Canon weet ik toevallig dat de 300D, 10D en 350D zo rond de 50.000 clicks mee zouden moeten gaan. Dat is dan wel gemiddeld over zoveel honderdduizend toestellen. Je zult ze erbij hebben die 5.000 mee gaan en ook die 100.000 meegaan.

Bovendien, een sluiter vervangen is zo'n ramp nog niet. Het is relatief goedkoop.

Blijft wel het feit dat je mag verwachten dat'ie langer dan 6.000 clicks meegaat. Dat is toch echt te weinig Zou onder coulance bijvoorbeeld verholpen moeten worden als je het mij vraagt.
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik vind 60.000 foto's eigenlijk al weinig
                              als je wat experimenteert met je fototoestel
                              zit je daar toch 'relatief' snel aan, dan wil ik zeggen
                              op 4-5tal jaar (heb nu 10.000 fotos in mn 10maand)..
                              zo'n toestel moet toch langer meegaan
                              laten we maar hopen dat hij t volhoudt
                              Nikon

Comment

Working...
                              X