Re: welke systeemcamera...
Hallo,
Net terug van Sicilië mét de Sony A6000 ... Ik heb enkel in jpg gewerkt.
En neen, geen "plons", niets "gepikt", alles dik in orde - maar het weer kon beter.
Ik heb net mijn foto's snel bekeken. Ik heb er 8 van de 1350 moeten wissen wegens "verkeerde scherpte".
Voor de rest was de 16mm pancake met 0.75 uwa + 18-200mm een erg fijne vakantiecombinatie voor de A6000.
Ik heb nooit meer dan 1,5 lege batterij per dag gehad (en had er 3 in totaal).
De zoeker voldoet perfect. Snelheid van de A6000 is ruim voldoende waarbij scherpstellen op een aanvliegende reiger boven het water geen enkel probleem was.
Scherpstellen in het donker verliep ook zeer vlot en nauwkeurig.
De ISO stond op automatsch tussen 100 en 3200 zonder minimum sluitertijd.
Ik heb al een 20-tal foto's bewerkt (jpg's). Ik haal deze binnen in ACR voor de basisbewerkingen en gebruik dan de Nik collection voor de verdere afwerking.
De A6000 jpg's laten zich vrij uitgebreid bewerken en ook het omlaag halen van de hooglichten is geen enkel probleem.
Wat ik wel precies ervaar is dat ik misschien beter -0.3 kan onderbelichten.
Tot zover de eerste resultaten - die prima zijn
Jaja
Hallo,
Net terug van Sicilië mét de Sony A6000 ... Ik heb enkel in jpg gewerkt.
En neen, geen "plons", niets "gepikt", alles dik in orde - maar het weer kon beter.
Ik heb net mijn foto's snel bekeken. Ik heb er 8 van de 1350 moeten wissen wegens "verkeerde scherpte".
Voor de rest was de 16mm pancake met 0.75 uwa + 18-200mm een erg fijne vakantiecombinatie voor de A6000.
Ik heb nooit meer dan 1,5 lege batterij per dag gehad (en had er 3 in totaal).
De zoeker voldoet perfect. Snelheid van de A6000 is ruim voldoende waarbij scherpstellen op een aanvliegende reiger boven het water geen enkel probleem was.
Scherpstellen in het donker verliep ook zeer vlot en nauwkeurig.
De ISO stond op automatsch tussen 100 en 3200 zonder minimum sluitertijd.
Ik heb al een 20-tal foto's bewerkt (jpg's). Ik haal deze binnen in ACR voor de basisbewerkingen en gebruik dan de Nik collection voor de verdere afwerking.
De A6000 jpg's laten zich vrij uitgebreid bewerken en ook het omlaag halen van de hooglichten is geen enkel probleem.
Wat ik wel precies ervaar is dat ik misschien beter -0.3 kan onderbelichten.
Tot zover de eerste resultaten - die prima zijn
Jaja
Comment