Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D IV of 7D II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Canon 1D IV of 7D II

    Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
    Het verschil in ruis zal kleiner zijn als wat die foto's laten zien, je hebt nl. verschillende belichtingstijden gebruikt. 1/640s voor de 1dx, 1/800s voor de
    1d4 en 1/1000s voor de 7d2. De 7d2 krijgt dus de kortste belichtingsduur, en dus laagste signal-to-noise ratio, waardoor de ruis duidelijker aanwezig is.
    Juist opgemerkt. Bovendien mag je appelen niet met peren vergelijken en moeten de ruisprestaties omgerekend worden volgens de cropfactor. Dan is de 7D2 (voortgaande op de metingen van DxO) iets beter dan de huidige crops van Nikon en Sony en 30% beter dan de 5D3.
    Deze verbetering van de signal-to-noise ratio (criterium Wildlife) is vooral zichtbaar boven ISO 800.
    DxO geeft ook een hoog gewicht aan de dynamische range (criterium Landschap), die is zeker bij lage gevoeligheden merkelijk beter bij de concurrentie.

    Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen de 1d4 voor de 7d2 ingeruild en heb nog geen seconde spijt gehad. AF is duidelijk beter en de hogere resolutie geeft meer detail.
    Ruisprestaties zijn ook meer dan behoorlijk en liggen niet ver van de 1d4.
    Bedankt voor de info.
    Last edited by palombian; 11 november 2014, 09:24. Reden: appelen met peren

    Comment


    • #77
      Re: Canon 1D IV of 7D II

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      .
      Maar met door een goede rawconverter te draaien was de 7D vanaf ISO 800 maar 1 stop achter bij de 5D2.

      .
      En welke super rawconverter was dit dan wel, vraag ik mij af? En welk detail restte er nog ?

      Comment


      • #78
        Re: Canon 1D IV of 7D II

        Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
        Het verschil in ruis zal kleiner zijn als wat die foto's laten zien, je hebt nl. verschillende belichtingstijden gebruikt. 1/640s voor de 1dx, 1/800s voor de
        1d4 en 1/1000s voor de 7d2. De 7d2 krijgt dus de kortste belichtingsduur, en dus laagste signal-to-noise ratio, waardoor de ruis duidelijker aanwezig is.
        Ik heb ondertussen de 1d4 voor de 7d2 ingeruild en heb nog geen seconde spijt gehad. AF is duidelijk beter en de hogere resolutie geeft meer detail.
        Ruisprestaties zijn ook meer dan behoorlijk en liggen niet ver van de 1d4.
        Met een langere belichtingstijd op de 7DII zal hij nog meer ruis geven hé.

        En als jij tevreden bent met je omruiling is dat toch helemaal Ok hé, je moet je niet verdedigen.
        Maar je moet ook de waarheid willen toegeven en dat is voor velen o zo moeilijk.

        Ik ben zelf ook een "die hard" Canon gebruiker, maar ik geef de fouten wel toe en vind dat ze op hun cropcamera's toch nog wat kunnen leren van andere merken qua ruis

        Maar ieder zijn eigen mening uiteraard !

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 12 november 2014, 00:25.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #79
          Re: Canon 1D IV of 7D II

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Juist opgemerkt. Bovendien mag je appelen niet met peren vergelijken en moeten de ruisprestaties omgerekend worden volgens de cropfactor
          Waarom zou ik een opname dat gemaakt is met een bepaald toestel moeten omzetten volgens de cropfactor om een vergelijk te maken ??
          Voor mij maakt dat geen *** uit, elk toestel moet op 100% een goede prestatie geven !
          - eentje van 10Mp moet op 100% zo weinig mogelijk ruis hebben
          - eentje van 18Mp moet op 100% zo weinig mogelijk ruis hebben
          - eentje van 30Mp moet op 100% zo weinig mogelijk ruis hebben

          Ik ga ze niet onderling vergelijken op een aangepaste grootte maar bekijk ze wel elk afzonderlijk op 100 %

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #80
            Re: Canon 1D IV of 7D II

            Zucht, gij wilt de waarheid (=wetenschappelijke feiten) gewoon nie onder ogen zien, verblind door uw voorliefde voor de 1D reeks! Ik steek er geen moeite meer in. Succes met uwe verkoop!
            Flickr

            Comment


            • #81
              Re: Canon 1D IV of 7D II

              Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
              Zucht, gij wilt de waarheid (=wetenschappelijke feiten) gewoon nie onder ogen zien, verblind door uw voorliefde voor de 1D reeks! Ik steek er geen moeite meer in. Succes met uwe verkoop!
              Zoals ik reeds geschreven heb Wim, ik ga niet af op cijfertjes gegeven al dan niet door de fabrikant of een door bepaald merk betaalde persoon.
              Ik ga enkel uit van het zelf uittesten en de voorbeelden die ik er aan overhoud, misschien ga ik daar in de fout en moet ik meer naar de "wetenschappelijke feiten" kijken ...

              En ik heb geen voorliefde voor de 1D reeks, maar wel een voorliefde voor ruisvrije opnames recht uit de cam.
              Elk gebruik van een ruisverwijderaar in postprocessing neemt een deel van je detail weg, de ene doet het uiteraard beter dan de andere

              En dat laatste stukje over "succes met uwe verkoop" is op de man gespeeld, wat hier totaal naast de kwestie is

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #82
                Re: Canon 1D IV of 7D II

                Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                En welke super rawconverter was dit dan wel, vraag ik mij af? En welk detail restte er nog ?
                Sinds ik Lightroom gebruik maak ik mij nog weinig zorgen over ruis.

                Comment


                • #83
                  Re: Canon 1D IV of 7D II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Waarom zou ik een opname dat gemaakt is met een bepaald toestel moeten omzetten volgens de cropfactor om een vergelijk te maken ??
                  Voor mij maakt dat geen *** uit, elk toestel moet op 100% een goede prestatie geven !
                  - eentje van 10Mp moet op 100% zo weinig mogelijk ruis hebben
                  - eentje van 18Mp moet op 100% zo weinig mogelijk ruis hebben
                  - eentje van 30Mp moet op 100% zo weinig mogelijk ruis hebben

                  Ik ga ze niet onderling vergelijken op een aangepaste grootte maar bekijk ze wel elk afzonderlijk op 100 %

                  grts
                  Sieg
                  We gaan er niet eeuwig over doorgaan en zeker geen ruzie maken, maar mijn gedacht staat op een 100% van een 1.6 (of 1.3) crop een groter beest - wanneer genomen met dezelfde lens - dan op die van een FF.

                  Daarbij kost en weegt zo'n crop - met telelens - behoorlijk minder, je kan er niet evenveel van verwachten.
                  Sommige fotos ga ik niet kunnen nemen, het zij zo.

                  Er zijn ook betere cameras dan een 1DX, of ze zullen er zeker komen, er zijn misschien wel fora waar over jouw toestel een beetje geringschattend wordt gedaan, daar hoef je je toch niets van aan te trekken ?

                  Comment


                  • #84
                    Re: Canon 1D IV of 7D II

                    ISO 4000...
                    Flickr

                    Comment


                    • #85
                      Re: Canon 1D IV of 7D II

                      Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                      Thanks William. I use the Neat Image Photoshop plug-in on the TIFF file, in addition to the NR that DPP applies to the RAW file.
                      Alles lezen hé!

                      Comment


                      • #86
                        Re: Canon 1D IV of 7D II

                        Uiteraard, met zo'n hoge iso's is er altijd wat nabewerking nodig, dat was ook zo met mijn 1D4. Toch een mooi eindresultaat met fantastisch detail in de veren. Bewijst hoe goed de 7D2 files zich laten 'opschonen'.
                        Flickr

                        Comment


                        • #87
                          Re: Canon 1D IV of 7D II

                          Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                          Uiteraard, met zo'n hoge iso's is er altijd wat nabewerking nodig, dat was ook zo met mijn 1D4. Toch een mooi eindresultaat met fantastisch detail in de veren. Bewijst hoe goed de 7D2 files zich laten 'opschonen'.
                          Ook op lagere iso-waarden zal je bij zowat elke camera ruis zien in de achtergrond van zo'n foto's.
                          Die ruis is met een goede plug in vrij gemakkelijk weg te werken zonder dat de details helemaal mee verdwijnen (de "ruisonderdrukking" van Photoshop Elements veegt de details wel teveel mee weg).
                          Ik gebruik daarvoor Topaz Denoise, maar er zijn er nog andere die heel goede resultaten geven.
                          Neat Image is blijkbaar ook beter geworden, vroeger veegde die alle details mee weg.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Canon 1D IV of 7D II

                            Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                            Zeer bemoedigend.

                            De foto zal wel met goed licht gemaakt zijn, maar dat lijkt me essentieel.
                            Wie ruis wil zoeken, vind die in de schaduwen bij elke camera.

                            Correctie: de eend zwom blijkbaar in de schaduw, 1/100 op ISO 400
                            Last edited by palombian; 13 november 2014, 22:11.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Canon 1D IV of 7D II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ook op lagere iso-waarden zal je bij zowat elke camera ruis zien in de achtergrond van zo'n foto's.
                              Die ruis is met een goede plug in vrij gemakkelijk weg te werken zonder dat de details helemaal mee verdwijnen (de "ruisonderdrukking" van Photoshop Elements veegt de details wel teveel mee weg).
                              Ik gebruik daarvoor Topaz Denoise, maar er zijn er nog andere die heel goede resultaten geven.
                              Neat Image is blijkbaar ook beter geworden, vroeger veegde die alle details mee weg.
                              Idd, en zeker als je cropt (meestal met vogels) zal je altijd wat ruisonderdrukking moeten toepassen. Ik gebruik Lightroom om ruis weg te werken en exporteer daarna naar CS6 waar ik mbv layers het onderwerp weer 'vrijmaak' van ruisonderdrukking zodat de details weer tevoorschijn komen. Maar ik probeer toch niet boven iso 1600 te gaan, zowel toen met de 1D4 als nu met de 7D2.
                              Flickr

                              Comment


                              • #90
                                Re: Canon 1D IV of 7D II

                                Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                                Idd, en zeker als je cropt (meestal met vogels) zal je altijd wat ruisonderdrukking moeten toepassen.
                                Mmmmm…. Nooit een ruisonderdrukking gebruikt.
                                Ooit wel eens noise ninja gehad als plug in maar tegenwoordig nee , niets meer.

                                Comment

                                Working...
                                X