Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D IV of 7D II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1D IV of 7D II

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
    juist , ik ken nog veel goede natuurfotografen die nog steeds de 1d mark 3 gebruiken en zelfs de 2n en nog veel publiceren in de boekjes .
    Uiteraard, maar is dat een argument om vandaag nog een tweedehands 1D MkIV te kopen als je voor minder een nieuwe 7D MkII hebt ?

Comment

Ik ga mijn 1D4 vervangen door de 7D2. De 1D4 is een dijk van een camera en heeft mij vele prachtige beelden opgeleverd, maar ik vond dat de autofocus soms wat steken liet vallen. Dat uitte zich vooral met de 300mm f2.8 II en de 2x III. Te weinig 'keepers'. Ik verwacht betere resultaten op dat vlak met het autofocussysteem van de 1DX in de 7D2. Andere pro's voor de 7D2 zijn voor mij de hogere resolutie, minder luide sluiter, 'nieuwe technologie'. Alleen de hoge iso prestaties zullen mogelijk onder het niveau van de 1D4 liggen, maar daar kan ik mee leven, ik ga meestal toch niet boven iso 1600.
      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
        klopt, prijs voor zo een body met weinig clicks ligt zeker boven de 2000 euro
        Ja, dat is wel zo maar die raken blijkbaar niet verkocht voor dat bedrag.
        Dat geeft toch aan dat investeren in een dure body hoe goed die ook presteert een slechte zaak is.
        Ik had mijn Canon 1D III nieuw gekocht voor 3500 euro en mocht amper drie jaar later blij zijn dat ik er nog 1500 euro voor kreeg

Een tijdje geleden stond er hier ook Canon 1 D IV te koop voor onder de 2000 euro en het duurde abnormaal lang voor die verkocht was,vroeger zou hij er geen dag op gestaan hebben of hij was verkocht geweest.

Ik ben bang dat de zware/grote boddy's terrein aan het verliezen zijn op de alsmaar kleiner worden de camera's die dan ook nog meer kunnen voor minder geld.
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
          Ik ga mijn 1D4 vervangen door de 7D2. De 1D4 is een dijk van een camera en heeft mij vele prachtige beelden opgeleverd, maar ik vond dat de autofocus soms wat steken liet vallen. Dat uitte zich vooral met de 300mm f2.8 II en de 2x III. Te weinig 'keepers'. Ik verwacht betere resultaten op dat vlak met het autofocussysteem van de 1DX in de 7D2. Andere pro's voor de 7D2 zijn voor mij de hogere resolutie, minder luide sluiter, 'nieuwe technologie'. Alleen de hoge iso prestaties zullen mogelijk onder het niveau van de 1D4 liggen, maar daar kan ik mee leven, ik ga meestal toch niet boven iso 1600.
          Het autofocus systeem van de 1Dx zit niet in de 7D II en ook niet in de 5D III, ik weet niet hoeveel keer ik dat hier nog moet schrijven.
          Verwar een body uit de 1D reeks nooit met eentje uit het lagere segment !!
          En je 1DmkIV vervangen door een 7DII, het moet niet gekker worden toch ??? Kan je dan gewoon geen 7DII bijkopen ?

Trouwens met een 2x extender zal je steeds problemen hebben om snel te focussen, het is een noodoplossing en dat is alles !

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Uiteraard, maar is dat een argument om vandaag nog een tweedehands 1D MkIV te kopen als je voor minder een nieuwe 7D MkII hebt ?
            Ja, moest ik zelf moeten kiezen wist ik het wel héél zeker !

grts
            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
              .... Ik ben bang dat de zware/grote boddy's terrein aan het verliezen zijn op de alsmaar kleiner worden de camera's die dan ook nog meer kunnen voor minder geld.
              Dat verschil is er altijd geweest Ronald en zal er nog wel een tijdje blijven.
              De grote body's blijven de pro reeks en er zal altijd een groot verschil van kwaliteit en snelheid blijven.

Maar inderdaad, de meesten zullen tevreden zijn met een 7DII body, waarom .... omdat ze nog nooit gewerkt hebben met een body uit de 1D reeks en zodoende ook niet dat vergelijk kunnen maken.
              Het blijft ieder zijn keuze en de beste body is degene die je gebruikt.

grts
              Sieg

Comment

PS. voordat iemand me erop aanvalt omdat ik een splinternieuwe 1DmkIV te koop heb staan.
                De enigste reden van verkoop is omdat ik een 1Dx gebruik en er nog wel eentje zou willen aanschaffen.
                De 1DIV heeft amper 1800 klicks, wordt zelden gebruikt omdat ik ben verknocht geraakt aan FF
                Maar dat terzijde is de 1DIV nog steeds een pak sneller en accurater dan een recentere 5DIII, dus ....

grts
                Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Het autofocus systeem van de 1Dx zit niet in de 7D II en ook niet in de 5D III, ik weet niet hoeveel keer ik dat hier nog moet schrijven.
                  Verwar een body uit de 1D reeks nooit met eentje uit het lagere segment !!
                  En je 1DmkIV vervangen door een 7DII, het moet niet gekker worden toch ??? Kan je dan gewoon geen 7DII bijkopen ?

Trouwens met een 2x extender zal je steeds problemen hebben om snel te focussen, het is een noodoplossing en dat is alles !

grts
                  Sieg
                  ‘The Mark II also inherits the iTR AF and AI Servo AF III technologies of the 1Dx’ BRON

Volgens de eerste bevindingen van verschillende professionele fotografen is het autofocussysteem van de 7D2 superieur aan de 1D4 en de 5D3.

Ik heb de 1D3 en de 1D4 gehad en het zijn idd topbody’s, maar met verouderde technologie. Niet dat dat slecht is, maar de 7D2 is beter. Lagere segment ja, maar de 7D2 is ook een PRO aps-c camera.
                  En nee twee body’s is geen optie, de 1D4 zou toch maar in de kast blijven liggen. Volgens mij is de 7D2 momenteel de beste ‘birding’ camera.
                  Flickr

Comment

Juist, in je bron staat dat hij deels het systeem heeft overgenomen van de 1Dx en 5D III
                    Maar om je een voorbeeldje te geven, dit stond ook bij het uitkomen van de 5DIII maar toch kan deze helemaal de 1Dx niet volgen.

Bevindingen van professionele fotografen volg ik al lang niet meer, ik spreek liever over eigen bevindingen.
                    Als ik morgen een D4s krijg van Nikon dan zal ik deze zeker en vast de hemel inprijzen.

Het enige voordeel van de 7D voor birding zal zijn crop factor zijn, en soms mis ik dat zelf ook wel een beetje met mijn FF
                    Maar als ik dan de kwaliteit bekijk van de FF is dat gemis al lang weer vergeten.

Nog even terzijde, waarom denk je dat een 7D niet meegeteld wordt in je CPS membership status en een 1D en 5D reeks wel ?

grts
                    Sieg

Comment

Sieg, wat is uw ervaring met full frame vs APS-C. Kan je met een full frame verder croppen vanwege de betere beeldkwaliteit waardoor eigenlijk de crop factor van een APS-C sensor wordt gecompenseerd?

Ik ben ook van plan om een full frame aan te schaffen maar zou ervaringen willen horen van anderen die al de vergelijking hebben kunnen maken.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Kan je met een full frame verder croppen vanwege de betere beeldkwaliteit waardoor eigenlijk de crop factor van een APS-C sensor wordt gecompenseerd?
                        Ik wil niet onder Sieg's duiven schieten, maar zo bekijk ik het toch niet.
                        In de praktijk is full frame handiger voor groothoekgebruikers en crop meer voor telegebruikers.

Theoretisch heeft full frame nog een voordeel qua ruis bij hogere iso-waarden, maar dat moet je eerder toestel per toestel afwegen, vind ik.
                        Kleinere scherptediepte bij full frame is - naast tele vs. groothoek - nog zo een bepalende factor in de keuze van sensorformaat.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Juist, in je bron staat dat hij deels het systeem heeft overgenomen van de 1Dx en 5D III
                          Maar om je een voorbeeldje te geven, dit stond ook bij het uitkomen van de 5DIII maar toch kan deze helemaal de 1Dx niet volgen.

Bevindingen van professionele fotografen volg ik al lang niet meer, ik spreek liever over eigen bevindingen.
                          Als ik morgen een D4s krijg van Nikon dan zal ik deze zeker en vast de hemel inprijzen.

Het enige voordeel van de 7D voor birding zal zijn crop factor zijn, en soms mis ik dat zelf ook wel een beetje met mijn FF
                          Maar als ik dan de kwaliteit bekijk van de FF is dat gemis al lang weer vergeten.

Nog even terzijde, waarom denk je dat een 7D niet meegeteld wordt in je CPS membership status en een 1D en 5D reeks wel ?

grts
                          Sieg
                          Hierin kan ik je wel volgen. De AF-performantie van de 1Dx staat nog wel een trapje hoger dan van de 5DIII.
                          Dat is al genoeg getest en aangetoond, en met de laatste firmware is blijkbaar het verschil nog groter geworden : http://www.grantatkinson.com/blog/un...ware-ver-2-0-3.
                          Mag natuurlijk ook wel, als een toestel meer dan 2x zo duur is.

En de beeldkwaliteit van fullframe staat zeker op een hoger niveau, ik ben van een 7d naar een 5diii gegaan, en dat verschil was toch immens.
                          Maar wat betreft het CPS-membership sla je de bal toch mis hoor. Ik ben zelf lid geworden toen ik een 7d en 5diii had (silver membership).
                          Ik heb juist nog eens gekeken, en zelfs een 40d (!!) word nog aanvaard.

En 2 IDx'en ?? Pfff, en dan vind ik dat mijn rugzakske soms al zwaar word.....en je doet dat op puur natuurlijke basis ? Nouja, je moet iets doen om in conditie te blijven he.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Maar wat betreft het CPS-membership sla je de bal toch mis hoor. Ik ben zelf lid geworden toen ik een 7d en 5diii had (silver membership).
                            Ik heb juist nog eens gekeken, en zelfs een 40d (!!) word nog aanvaard.

En 2 IDx'en ?? Pfff, en dan vind ik dat mijn rugzakske soms al zwaar word.....en je doet dat op puur natuurlijke basis ? Nouja, je moet iets doen om in conditie te blijven he.
                            Je hebt gelijk Stapperke, ik kijk eigenlijk enkel vanaf Gold membership (omdat je daar de meeste voordelen hebt), maar inderdaad je hebt nog silver ook.
                            Ik had me eigenlijk verkeerd uitgedrukt, nu heb ik Gold, als ik mij een 7DII bijkoop blijf ik op Gold staan ondanks dat ik dan drie body's zou hebben, omdat deze niet meetelt in Gold of Platinum maar enkel in Silver (hopelijk duidelijker omschreven nu)
                            Dus als ik (wat ik zeker niet zou doen) mijn 1DmkIV zou vervangen door een 7DII val ik een stap terug in de service naar Silver

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 4 november 2014, 17:47.

Comment

Ik heb een 1Dx en 5DIII en dus sprekend over eigen bevindingen: een groot verschil tussen de AF van beide toestellen heb ik zeker niet kunnen ontdekken. Voor sport en BIF is 12 FPS natuurlijk wel lekker meegenomen ... Verder heb ik ook een tijdje een 1D Mark IV gehad; de AF daarvan sla ik toch iets lager aan dan die van de 5D Mark III. Pro-bodies worden- op bepaalde punten- toch achterhaald door de nieuwere consumer-modellen.
                              Last edited by hapa; 4 november 2014, 21:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                                Ik heb een 1Dx en 5DII en dus sprekend over eigen bevindingen: een groot verschil tussen de AF van beide toestellen heb ik zeker niet kunnen ontdekken.
                                Geen groot verschil tussen een 1Dx en een 5DII
                                Dan zou ik de 1Dx toch eens terug binnen steken in de winkel hoor

grts
                                Sieg

Comment

Working...
                                X