Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D IV of 7D II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 1D IV of 7D II

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Sieg, wat is uw ervaring met full frame vs APS-C. Kan je met een full frame verder croppen vanwege de betere beeldkwaliteit waardoor eigenlijk de crop factor van een APS-C sensor wordt gecompenseerd?

    Ik ben ook van plan om een full frame aan te schaffen maar zou ervaringen willen horen van anderen die al de vergelijking hebben kunnen maken.
    dit is een interessante vraag,, misschien kan Sieg hogerop antwoorden als hij dit al getest heeft of ondervonden ? Want als ik ooit mij 1d mark 4 vervang zou ik toch de 1,3 missen en als de 1d x genoeg kan croppen zodat de 1,3 niet gemist wordt zal ik terug voor en 1d gaan denk ik .

    Comment


    • #47
      Re: Canon 1D IV of 7D II

      Gebruikerservaringen over de nieuwe 7D mark II vind je hier : http://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=1498585
      Foto's gemaakt met de 7D mark II en verdere uitleg vind je hier : http://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=1500012
      En voor mensen die een gedemonteerde 7D mark II wensen te zien kan je hier kijken : http://www.lensrentals.com/blog/2014...open-the-7d-ii

      De vraag die gesteld wordt als er een verschil is ts beelden van een cropcamera en een FF camera, dan is het antwoord : ja.
      De beelden afkomstig uit mijn 1DS MKIII kan ik croppen tot 100 % en gebruiken.
      De beelden afkomstig uit mijn 50 D (werkcamera) kan ik niet veel croppen voor er groot verlies gaat optreden in beeldkwaliteit.
      Het zit hem vooral in de opbouw van de pixels. Bij croppen van de 50D zie ik vierkantjes, bij de 1DS MKIII blijven de pixels aan elkaar hangen.

      Ik blijf alvast nog even verder werken met mijn historisch verouderde 1DS MKIII zolang er geen alternatief is van
      Canon die betere beelden kan leveren ts iso 50 en iso 800.
      En de 50D blijf ik houden als werkpaard voor mijn beroepsactiviteiten, ook al is dit toestel niet gemaakt om
      in stoffige en vochtige omstandigheden te gebruiken. Bij mij trotseert hij reeds jaren regen, wind en stof.

      grtjes
      Dirk

      Comment


      • #48
        Re: Canon 1D IV of 7D II

        Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht

        De vraag die gesteld wordt als er een verschil is ts beelden van een cropcamera en een FF camera, dan is het antwoord : ja.
        De beelden afkomstig uit mijn 1DS MKIII kan ik croppen tot 100 % en gebruiken.
        De beelden afkomstig uit mijn 50 D (werkcamera) kan ik niet veel croppen voor er groot verlies gaat optreden in beeldkwaliteit.
        Het zit hem vooral in de opbouw van de pixels. Bij croppen van de 50D zie ik vierkantjes, bij de 1DS MKIII blijven de pixels aan elkaar hangen.


        Dirk
        Bedankt, ik had al zo een vermoeden. En altijd mooi meegenomen dat de ISO prestaties ook beter zijn.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #49
          Re: Canon 1D IV of 7D II

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Geen groot verschil tussen een 1Dx en een 5DII
          Dan zou ik de 1Dx toch eens terug binnen steken in de winkel hoor

          grts
          Sieg
          Dat denk ik ook eigenlijk...
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #50
            Re: Canon 1D IV of 7D II

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Geen groot verschil tussen een 1Dx en een 5DII
            Dan zou ik de 1Dx toch eens terug binnen steken in de winkel hoor

            grts
            Sieg
            Mijn fout: ik bedoelde de 5D III ! Ik heb het intussen aangepast ...

            Comment


            • #51
              Re: Canon 1D IV of 7D II

              '7dii Af drive going from MFD to near infinity is definitely faster than 1d4 with 600 IS II and 2ctxiii. ' FM
              Flickr

              Comment


              • #52
                Re: Canon 1D IV of 7D II

                Zelfs met de nodige korrels zout blijken de gebruiksrapporten van de 7DII totnutoe unaniem gunstig.

                Met alle respect voor degenen die het geld kunnen of willen geven aan een FF met de duurdere en zwaardere lenzen en statieven erbij, ik blijf bij een crop.

                Ik vind 7DII, net zoals de eerste versie, een koopje, en denk er sterk over hem aan te schaffen.
                Voor het verschil met een 1DX ben ik goed op weg voor een 300 f:2.8 II of de nieuwe 400 f:4 DO, beide draagbare combinaties.

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 1D IV of 7D II

                  Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                  Inderdaad de 1 D IV is geen full frame .....
                  maar je kan er wel mee in Full HD-kwaliteit filmen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 1D IV of 7D II

                    De 1D IV is inderdaad geen FF, maar wel één met het "PRO" imago, en daar gaat het hier over.
                    Het is al lang geweten dat de meeste dure toestellen aan amateurs worden verkocht.

                    "The difference between men and boys ...".

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 1D IV of 7D II

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Het is al lang geweten dat de meeste dure toestellen aan amateurs worden verkocht.

                      "The difference between men and boys ...".
                      Deze kan ik smaken
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 1D IV of 7D II

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        De 1D IV is inderdaad geen FF, maar wel één met het "PRO" imago, en daar gaat het hier over.
                        Het is al lang geweten dat de meeste dure toestellen aan amateurs worden verkocht.

                        "The difference between men and boys ...".
                        Op wat slaagt dat nu weer, is niet echt een meerwaarde hé ?
                        Is dat omdat je zelf met een 7D werkt ?

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 1D IV of 7D II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Op wat slaagt dat nu weer, is niet echt een meerwaarde hé ?
                          Is dat omdat je zelf met een 7D werkt ?

                          grts
                          Sieg
                          Sieg, heb je al eens kunnen bekijken of je genoeg kan croppen met de 1 dx om de 1.3 crop van de 1d 4 te compenseren ? Gr

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 1D IV of 7D II

                            Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                            Sieg, heb je al eens kunnen bekijken of je genoeg kan croppen met de 1 dx om de 1.3 crop van de 1d 4 te compenseren ? Gr
                            Ik heb het ondertussen nog niet geprobeerd maar kan eigenlijk naar ervaring zeggen dat dit heel makkelijk kan
                            De 1DmkIV heeft 16Mp en de 1Dx heeft 18Mp
                            De kwaliteit van de 1Dx is sowieso al beter vanwege het FF beeld vind ik persoonlijk, maar eigenlijk ben ikzelf een fan van FF geworden
                            Ik heb vroeger steeds met 1,6 cropcamera's gewerkt (350D, 40D, 50D, 7D) en vond dit makkelijk omdat je brandpuntafstand "zogezegd" verlengd.
                            Toen ik indertijd de overstap maakte van 1,6 crop naar de 5DII, 1DIV en de 1Dx mistte ik in het begin wel de cropfactor
                            Maar je leert op die manier je onderwerpen (dieren en vogels in mijn geval) wel op een andere manier te benaderen.
                            Je gaat je meer gaan verdiepen in de soort om ongestoord dichterbij te komen.
                            En ondertussen mis ik deze cropfactor eigenlijk niet meer.

                            Als ik morgen even de tijd heb zal ik eens een vergelijkende foto maken van hetzelfde onderwerp met zowel de 1Dx als de 1DmkIV

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 5 november 2014, 22:24.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon 1D IV of 7D II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Op wat slaagt dat nu weer, is niet echt een meerwaarde hé ?
                              Is dat omdat je zelf met een 7D werkt ?

                              grts
                              Sieg
                              Inderdaad, en prijs mij gelukkig, voor velen is dat al hoog gegrepen.

                              Ik wou gewoon stellen, opnieuw met alle respect voor je passie en het resultaat, dat ik het spijtig zou vinden dat jouw niveau van uitrusting hier op het forum als de norm wordt voorgesteld.
                              Een beetje relativeren kan geen kwaad .

                              Ik hou me er momenteel te weinig mee bezig om heel duur materiaal te verantwoorden, maar misschien vlieg ik er binnenkort terug in.

                              Verder met de interessante discussie hoe je zo goed mogelijke fotos maakt binnen je mogelijkheden.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon 1D IV of 7D II

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                .... Ik wou gewoon stellen, opnieuw met alle respect voor je passie en het resultaat, dat ik het spijtig zou vinden dat jouw niveau van uitrusting hier op het forum als de norm wordt voorgesteld.
                                Een beetje relativeren kan geen kwaad .
                                Dat heb ik ook nergens gezegd of geschreven toch ?

                                Ik probeer hier gewoon juist de verschillen te verduidelijken, maar velen willen het verschil niet zien/horen omdat ze net hun eigen toestel/lens "het beste" vinden zonder ooit eerst een vergelijk gemaakt te hebben in de praktijk.

                                Het spreekt voor zich dat niet iedereen in de 1D reeks blijft, maar dat hoeft ook niet en op dit kleine formaat bijlange na niet belangrijk.
                                En al zeker niet als het over niet snel bewegende onderwerpen gaat.
                                Maar er moet dan ook niet geschreven worden dat een toestel van 1600€ hetzelfde zou zijn als eentje van 4000€ of 6000€.

                                En neen ik werk niet enkel met "dat niveau van uitrusting" hoor Palombian, ik heb ook kleiner materiaal waar ik nog steeds zeer tevreden over ben, maar ik geef de verschillen wel toe ;-)

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X