Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D IV of 7D II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1D IV of 7D II

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
    En wat denken jullie van de keuze(voor autosport) tussen de 7D MK II en de 5D MK III

7D Mark II zonder twijfel !

Comment

Ik zou zelfs niet twijfelen en kiezen voor de 7D mark II !

- Super AF ( ALLE 65 cross AF punten )
      - Ondanks de crop zeer goed in hoge iso's
      - 10 beelden per sec.
      - Dual DIGIC 6 + buffer kan volgen tot 1090 jpeg beelden
      - veel beter in film - ITR scherpstelsysteem
      - knipperdetectie
      - niet te vergeten weersbestendig gebouwd !
      - en zoveel meer..

Comment

Bedankt voor het meedenken

Ik heb er een paar nachtjes over geslapen en beslist om voor de Canon 7 D II.

Jammer toch dat zo'n degelijk,duur toestel als de 1D IV zo snel veroudert is, maar dat is de prijs van de vooruitgang zeker.
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Ronald; Ik ben net terug uit verlof en zie nu pas je topic.
          Ik kan maar 1 ding zeggen, zonder twijfel de 1DmkIV !

Behalve de 1Dx is er op het ogenblik geen betere camera dan de 1DmkIV qua snelheid en soliditeit
          Reken er niet op dat de 7D II beter zal presteren dan een 1DmkIV
          Ok hij zal meer AF punten hebben (zou begot niet weten wat ik met al die punten moet doen) maar qua snelheid en beeldkwaliteit nope

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
            Waarvoor gebruik je je camera vooral?
            Gebruik je hem vaak in slecht weer?
            Ondertussen research gedaan zeker ?

Comment

Het is nu eigenlijk moeilijk hier een goede onderbouwde mening te geven, omdat er van de 7DII nog maar weinig aan de praktijk getoetste gegevens zijn.
              Dus alle geformuleerde meningen zijn eigenlijk nogal hypothetisch .

Hier hebben al een aantal mensen hun 7DII ontvangen, en de meningen zijn blijkbaar toch enthousiast : http://www.canonrumors.com/forum/ind...opic=23421.150 . Op de laatste pagina's vind je vooral al wat praktijkervaringen.

Een voordeel heb je in elk geval met de 7DII, is dat je een nieuw toestel hebt, en dus ook 2 jaar garantie. Uiteindelijk met een tweedehandstoestel weet je nooit wat ermee gebeurd is.
              De 1Div zal nog wel 1 voordeel hebben, en dat is zijn bouw. Deze zal nog altijd wel robuuster gebouwd zijn. Ik dacht trouwens de 7Dii nu ook een popup-flitske heeft, en normaal gezien komt dat de weathersealing niet ten goede.

Voor de rest ga ik hier geen uitspraken doen, maar het zou me niet verbazen dat een nieuw toestel nu, beter presteert dan een duurder toestel dat 5 of 6 jaar geleden gelanceerd is.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Het is nu eigenlijk moeilijk hier een goede onderbouwde mening te geven, omdat er van de 7DII nog maar weinig aan de praktijk getoetste gegevens zijn.
                Dus alle geformuleerde meningen zijn eigenlijk nogal hypothetisch .

Hier hebben al een aantal mensen hun 7DII ontvangen, en de meningen zijn blijkbaar toch enthousiast : http://www.canonrumors.com/forum/ind...opic=23421.150 . Op de laatste pagina's vind je vooral al wat praktijkervaringen.

Een voordeel heb je in elk geval met de 7DII, is dat je een nieuw toestel hebt, en dus ook 2 jaar garantie. Uiteindelijk met een tweedehandstoestel weet je nooit wat ermee gebeurd is.
                De 1Div zal nog wel 1 voordeel hebben, en dat is zijn bouw. Deze zal nog altijd wel robuuster gebouwd zijn. Ik dacht trouwens de 7Dii nu ook een popup-flitske heeft, en normaal gezien komt dat de weathersealing niet ten goede.

Voor de rest ga ik hier geen uitspraken doen, maar het zou me niet verbazen dat een nieuw toestel nu, beter presteert dan een duurder toestel dat 5 of 6 jaar geleden gelanceerd is.
                Dit is ook mijn mening.
                Ik denk dat er alleen dat steengevoel(robuustheid) overblijft van de 1DIV.
                MVG. Hugo

Comment

Ik als nikonian heb hier eigenlijk niks vergeten maar ik zou zeer duidelijk voor de 1D4 gaan.
                  Die 1,3X sensor is het beste van twee werelden. Ik ben daar jaloers op.
                  En uhhhhh…. éénmaal een profbody gehad nooit meer terug!

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Dit is ook mijn mening.
                    Ik denk dat er alleen dat steengevoel(robuustheid) overblijft van de 1DIV.
                    het is niet omdat een body niet meer up to date is deze plots geen goede foto's meer kan maken , ik zou zeker voor een 1d mark 4 gaan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                      het is niet omdat een body niet meer up to date is deze plots geen goede foto's meer kan maken , ik zou zeker voor een 1d mark 4 gaan .
                      Waar heb ik dat geschreven?
                      MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                        Waar heb ik dat geschreven?
                        Inderdaad !! Maar dat zijn zo'n dooddoenerkes die altijd moeten terugkomen he. Nu nog een reactie in die trend van "het belangrijkste is nog altijd de man achter de camera "
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Een 1dmkiv voor 1700€ met minder dan 10000 clikcks. Daar stel ik me toch vragen bij. De gemiddelde tweedehands prijs ligt toch wel boven de 2000€.
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                            Een 1dmkiv voor 1700€ met minder dan 10000 clikcks. Daar stel ik me toch vragen bij. De gemiddelde tweedehands prijs ligt toch wel boven de 2000€.

klopt, prijs voor zo een body met weinig clicks ligt zeker boven de 2000 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              De beeldkwaliteit van de nog oudere 1D MKIII is ondertussen al lang overtroffen door de recentere 1,6x crop camera's...
                              Ik gebruik de 1D MKIII nog steeds met veel plezier als 2de body naast mijn MKIV... akkoord je loopt tegen de beperkingen aan. Maar als ik de foto's op mijn scherm bekijk ben ik daar héél tevreden over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
                                Ik gebruik de 1D MKIII nog steeds met veel plezier als 2de body naast mijn MKIV... akkoord je loopt tegen de beperkingen aan. Maar als ik de foto's op mijn scherm bekijk ben ik daar héél tevreden over.
                                juist , ik ken nog veel goede natuurfotografen die nog steeds de 1d mark 3 gebruiken en zelfs de 2n en nog veel publiceren in de boekjes .

Comment

Working...
                                X