Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D4

En hoe zit het met de witbalans van D800/D4 die naar het groene neigt volgens vele berichten?
    Ik fotografeer niet altijd in RAW, dus de rechtstreeks uit camera JPG kwaliteit moet ook heel goed zijn voor mij...
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      En hoe zit het met de witbalans van D800/D4 die naar het groene neigt volgens vele berichten?
      Ik fotografeer niet altijd in RAW, dus de rechtstreeks uit camera JPG kwaliteit moet ook heel goed zijn voor mij...
      Geef eens een bron van die berichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Geef eens een bron van die berichten.
        Zelfde reactie hier.
        Vriend fotograaf Jan Masyn (al eerder genoemd hier) heeft de eerste gehad als beroepsmens, de tweede niet maar nu wel de Df met dezelfde sensor. Ik weet zeker dat hij niet prutst met instellingen en al helemaal niet met witbalans.
        Neem gewoon eens een kijkje (en bedenk dat ik daar alleen maar een puntje aan kan zuigen, verder gaan mijn aspiraties niet) op de blog van Jan.
        Waar is die neiging naar groen ?

Comment

De neiging naar groen is enkel door sommigen gezien op het LCD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            De neiging naar groen is enkel door sommigen gezien op het LCD.
            Nooit wat van gemerkt op mijn D800E. Groenzweem was destijds wél een issue op de D2XS, ook enkel op het LCD schermpje.

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Nooit wat van gemerkt op mijn D800E. Groenzweem was destijds wél een issue op de D2XS, ook enkel op het LCD schermpje.

Walter
              Nooit gemerkt hoor Walter
              Heb die 3 jaar gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Nooit gemerkt hoor Walter
                Heb die 3 jaar gehad
                Staat allemaal op D.Preview hoor, je moet wel wat zoekwerk doen om terug te gaan naar die periode. Herinner mij nog levendig de bashers en de deniers, sommigen staafden hun green issue met foto's.

Walter

Last edited by Phororhacos; 22 februari 2014, 09:25. Reden: links toegevoegd
                D850

Comment

De D800 is de eerste camera na een D70s, D300, D3, waarvan ik de Jpegs direct uit de camera goed vind. Ik deed vroeger alles in raw en nu grijp ik daar alleen naar terug als ik echt twijfel aan de omstandigheden (gemengd licht, hoge contrasten).
                  De kleuren zijn echt top recht uit de camera.
                  D800 en een goed glasservies

Comment

voor degene die een D4 willen kopen, nu de D4 of wachten op een D4s?
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik heb enkele weken terug gekocht. Geen seconde spijt van gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Staat allemaal op D.Preview hoor, je moet wel wat zoekwerk doen om terug te gaan naar die periode. Herinner mij nog levendig de bashers en de deniers, sommigen staafden hun green issue met foto's.

Walter

http://www.dpreview.com/forums/post/13337288
                        Bedankt voor je toelichting Walter, ik heb het écht nooit (en gelukkig) nooit ervaren

Comment

Ik ben zelf ook een amateur en heb me eind 2012 een D4 aangeschaft. Aangezien ik heel veel sportfoto's maak , ook binnensporten .....heb ik me die keuze nog niet beklaagd. Je kan je sluitersnelheid kort genoeg houden, want je verhoogt simpelweg je isowaarde. Tot 8000 iso is het geen probleem (mits minimale nabewerking). Als je enkel portret of landschap of architectuurfotografie doet , heeft het inderdaad geen zin om zo'n duur toestel aan te schaffen.

Comment

Ook bij macro; vogel en theaterfotografie is het belangrijk dat je een hoge iso waarden kan instellen zonder ruisproblemen. Mooier nog bij vogelfotografie, dat goedkope weinig lichtsterke tele-objectieven zoals http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-478648.html het overwegen waard worden.

Comment

²²²²²
                              Last edited by Reservoir_Dog; 19 april 2014, 23:08.

Comment

Working...
                              X