Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D4

Eigenlijk hadden ze een D4 in een D700/D800 body moeten maken he, 7 of 8 fps en dezelfde electronische internals als de D4
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Dit 15 jarig jongetje heeft geen Nikon 4D nodig om een top fotograaf te zijn.
      Dit talent doet het voor minder dan de helft. Droom maar verder.

David Uzochukwu
      http://www.flickr.com/people/davideji/
      Is helemaal mijn stijl van fotografie niet.
      En ja idd, ik droom van een D4
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        In fotografie ben ik meer een gearhead dan estheticus.....
        Eerlijk gezegd ben ik dat ook....

Comment

Zoals Geert reeds schreef heb ik mezelf getrakteerd op een D4. De D800E is in de vitrine gegaan omdat:
          1/ het teveel toestel is voor mij
          2/ ik het toestel nooit goed onder de knie heb gekregen
          3/ de D4 veel meer aanleunt voor mijn type amateurfotografie

Het is een smak geld en daar moet ieder voor zich beslissen of de hobby dit waard is. In fotografie ben ik meer een gearhead dan estheticus en de D4 is op dat gebied (eigenlijk alle gebeid) uiteraard
          Is bij alle hobby's een beetje hetzelfde hé Vincent, als je gaat fietsen voor je gezondheid heb je ook geen fiets van 10.000€ nodig,
          een oude omafiets houdt je even gezond.

En als je daar als gearfanaat en fotoliefhebber je plezier kan in vinden om het beste te willen hebben, groot gelijk.
          Zo heb ik een vriend die laatst een afstandsbestuurde heli met turbines heeft gekocht, prijskaartje van een mooie auto,
          morgen kan dat ding in duizend stukken op de grond liggen, maar hij heeft ervaring met vliegen met die dingen.
          Ervaring in fotografie is ook een pluspunt als je een D4 koopt, en ik vermoed dat velen dat hier hebben,
          en dromen van zo een camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Eigenlijk hadden ze een D4 in een D700/D800 body moeten maken he, 7 of 8 fps en dezelfde electronische internals als de D4
            Had ik ook graag gezien ipv. de Df.
            Last edited by Guest42; 31 januari 2014, 12:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Is helemaal mijn stijl van fotografie niet.
              Iedere goede fotograaf heeft zijn eigen stijl.
              Die jongen die zevert niet over apparatuur maar die doet er iets mee. En dat niet alleen hij is zo goed dat hij wordt uitgenodigd om te publiceren in toonaangevende bladen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                er is toch niets ergerlijker op een fotoforum als men schrijft... fotograVen.
                grt,bouk.
                Een verzorgd taalgebruik is leuk, maar hier moet fotografie primeren. In jouw post staan welgeteld vijf taalfouten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Iedere goede fotograaf heeft zijn eigen stijl.
                  Die jongen die zevert niet over apparatuur maar die doet er iets mee. En dat niet alleen hij is zo goed dat hij wordt uitgenodigd om te publiceren in toonaangevende bladen.
                  100% gelijk, maar bij bepaalde stijlen of eisen naar het eindproduct toe, kan de gebruikte apparatuur het de fotograaf veel gemakkelijker maken.
                  bv. het fotograferen van snelle sporten, vogels in de vlucht, in donkere omstandigheden toch nog met wat degelijks voor de dag komen
                  en noem maar op.
                  Ik heb het hier reeds eens gezegd, mijn schoonzus maakt unieke wenskaarten op basis van foto's, eerst als hobby, later in bijberoep,
                  en nu eigenlijk meer als hoofdberoep, zij gebruikt een simpel compactje van Canon, maar heeft oog voor detail, bewerkt niets, want dat kan ze niet,
                  maar toch staan haar kaarten te koop in vele winkels in gans West-Vlaanderen en verkopen als zoete broodjes.
                  Van de technische kant van fotografie begrijpt zij geen snars, en toch is haar handeltje een succes.
                  Zij is er zo eentje van het kunstzinnige type die dat allemaal niet nodig heeft.

Ga maar eens na, de meest technische mensen, die automatisch ook houden van techniek, zijn over het algemeen ook materiaalfanaten,
                  dat is dan ook hun goed recht, of niet?

Eigenlijk zie je dat een beetje in alle beroepen en of hobby's, de ene rijdt met een prachtige volledig ingerichte bestelwagen om bv.
                  zijn beroep als koeltechnieker uit te voeren, en de ander doet dat met een hoop oud ijzer, wat niet wil zeggen dat dat werk dan
                  minderwaardig is, gewoon de aard van het ventje zeker.
                  Ik ben persoonlijk ook voorstander van mooi en degelijk materiaal, en dat op alles wat technisch is en ben helemaal geen kunstenaar,
                  maar ik hou gewoon van mooie dingen, of dat nu een fototoestel is of een stuk gereedschap maakt niets uit, ik hou er gewoon van.

Comment

Een paar jaar geleden zat in de fotografie-cursus een gepensioneerde manager, met een D3.
                    De foto's die hij toonde, kon je evengoed met een compactje genomen hebben.
                    Hij heeft het maar een 2-tal maanden volgehouden, dan hebben we niets meer van hem gehoord.

Iedereen heeft het recht te kopen wat hij wil, maar ik vind het toch jammer dat toestellen met zoveel mogelijkheden, maar voor 10% gebruikt worden, of meer in een kast liggen dan onderweg zijn.
                    Nikon Df

Comment

Awel Geert, het is inderdaad zo dat ieder koopt wat hij/zij graag wilt. Ik kan echt met bewondering kijken naar foto's van GNo, Dama, Sieg, ... en weet dat Sieg een benchmark legt voor mij om diezelfde kwaliteit foto's te kunnen nemen.
                      Een Dama en GNo bv. doen een fotografie waar ik weet dat ik er geen plezier zou aan beleven maar kan er gelukkig wel kwijlend naar kijken.

Geert kent me al redelijk goed en ik heb gewoonweg graag goed gerief, of dit nu voor te werken is dan wel in mijn hobby. Gelukkig ben ik ook wijs genoeg dat € niet gelijk staat aan goede foto's en dus niet te beroerd mezelf een gearhead te noemen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik heb het hier reeds eens gezegd, mijn schoonzus maakt unieke wenskaarten op basis van foto's, eerst als hobby, later in bijberoep,
                        en nu eigenlijk meer als hoofdberoep, zij gebruikt een simpel compactje van Canon, maar heeft oog voor detail, bewerkt niets, want dat kan ze niet,
                        maar toch staan haar kaarten te koop in vele winkels in gans West-Vlaanderen en verkopen als zoete broodjes.
                        Van de technische kant van fotografie begrijpt zij geen snars, en toch is haar handeltje een succes.
                        Zij is er zo eentje van het kunstzinnige type die dat allemaal niet nodig heeft.

.
                        Daar heb ik nu heel veel respect voor. Ik heb een ex-boerin in mijn vriendenkring die doet hetzelfde als uw schoonzus. Ook met foto's uit een compactje maakt ze prachtige kaarten en kalenders.
                        Deze vinden gretig aftrek. Zij is goed bemiddeld en hoeft het niet voor het geld te doen maar ik heb haar ooit gezegd dat er geen mooiere waardering voor je werk is wanneer mensen het zo goed vinden dat ze er voor willen betalen.

Comment

Die kleine van 15jaar trekt met een 5dmk2, voor een kind van die leeftijd niet bepaald een goedkoop compactje.

Als ik het hier zo lees; ik ben zeker ook een gearhead , en eigenlijk met al mijn hobby's al gehad.
                          Ooit nog school gedaan voor fiets en motorfietsmekanieker, en alhoewel ik geen racepiloot of wielrenner ben heb ik van beide mooie exemplaren gehad.
                          Nu met de foto's hetzelfde, ik heb graag mooi gerief, draag er dan héél veel zorg voor en kan er van genieten.
                          Maar om nu te zeggen dat een hobbyist eigenlijk geen D4 mag kopen zoals ik al eens lees pfff, dan mag 75% van de Porsches en Ferraris de winkel niet verlaten. Die worden ook maar op 10% van hun kunnen gebruikt.
                          D800 en een goed glasservies

Comment

En mag vrijwel niemand Photoshop of zelfs maar Word en Excel gebruiken. Want zij die zelfs die laatsten voor meer dan 50% gebruiken zijn op één hand te tellen. (ik hoor daar ook niet bij, als jurist heb ik genoeg aan een veredelde rekenmachine en Word van 1995)

Comment

Awel Geert, het is inderdaad zo dat ieder koopt wat hij/zij graag wilt. Ik kan echt met bewondering kijken naar foto's van GNo, Dama, Sieg, ... en weet dat Sieg een benchmark legt voor mij om diezelfde kwaliteit foto's te kunnen nemen.
                              Een Dama en GNo bv. doen een fotografie waar ik weet dat ik er geen plezier zou aan beleven maar kan er gelukkig wel kwijlend naar kijken.

Geert kent me al redelijk goed en ik heb gewoonweg graag goed gerief, of dit nu voor te werken is dan wel in mijn hobby. Gelukkig ben ik ook wijs genoeg dat € niet gelijk staat aan goede foto's en dus niet te beroerd mezelf een gearhead te noemen .
                              Ik denk dat we op dat vlak voor een stuk gelijkdenkend zijn Vincent, twee gearhead's dan maar bij bij is wel één probleem,
                              die €rotische bottleneck..... De machines zijn hier de laatste twee maanden ook bijna allemaal vervangen, en dat heeft ook wat gekost.
                              maar momenteel ben ik tevreden met mijn fotografische uitzet, ik zal wel wachten op een toestel a-la D800 met de D4 sensor,
                              de Df heeft volgens mij TE veel moeten inboeten aan gebruiksgemak om er een retro look aan te geven, maar elk zijn gedacht hé.

Comment

1) Chasing the magic bullet.
                                2) G.A.S.

En voor de rest kan ik de humor van bouk wel smaken.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                                X