Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D4

IK ben ook en amateur...Maar als je het kan betalen waarom niet...(De rijkste van kerkhof wil ik later niet zijn hoor )
    Ik doe veel sport (tafeltennis) en dit is het enigste toestel waar mee ik goed kan werken in sporthallen met weinig licht.
    Toestel is wel niet perfect...VB: met 1 batterij kom ik juist geen dag toe. Die XQD kaartslot is een miskleun. En de sluiter maakt te veel lawaai. En mijn toestel geeft de kleur rood te fel weer en ik heb al de instellingen al veranderd maar is nog altijd niet opgelost. Hij staat nu terug in fabrieksinstellingen en ik trek het wel recht met Photoshop. Maar als het niet opgelost geraakt mocht ik hem binnen doen voor nazicht.
    Maar ben toch zeer tevreden van mijn toestel. Als je ziet waar ik van kom. Begonnen met 2x D70 dan D200 en D80 daarna 2x D300 dan D700 en Nu dus D4 en misschien daarna de D5 maar dat zal nog wel even duren denk ik.
    2 x Nikon Z6 met wat glas
    www.janvanginkel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Awel Geert, het is inderdaad zo dat ieder koopt wat hij/zij graag wilt. Ik kan echt met bewondering kijken naar foto's van GNo, Dama, Sieg, ... en weet dat Sieg een benchmark legt voor mij om diezelfde kwaliteit foto's te kunnen nemen.
      Een Dama en GNo bv. doen een fotografie waar ik weet dat ik er geen plezier zou aan beleven maar kan er gelukkig wel kwijlend naar kijken.

Geert kent me al redelijk goed en ik heb gewoonweg graag goed gerief, of dit nu voor te werken is dan wel in mijn hobby. Gelukkig ben ik ook wijs genoeg dat € niet gelijk staat aan goede foto's en dus niet te beroerd mezelf een gearhead te noemen .
      Wijze woorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
        IK ben ook en amateur...Maar als je het kan betalen waarom niet...(De rijkste van kerkhof wil ik later niet zijn hoor )
        Ik doe veel sport (tafeltennis) en dit is het enigste toestel waar mee ik goed kan werken in sporthallen met weinig licht.
        Toestel is wel niet perfect...VB: met 1 batterij kom ik juist geen dag toe. Die XQD kaartslot is een miskleun. En de sluiter maakt te veel lawaai. En mijn toestel geeft de kleur rood te fel weer en ik heb al de instellingen al veranderd maar is nog altijd niet opgelost. Hij staat nu terug in fabrieksinstellingen en ik trek het wel recht met Photoshop. Maar als het niet opgelost geraakt mocht ik hem binnen doen voor nazicht.
        Maar ben toch zeer tevreden van mijn toestel. Als je ziet waar ik van kom. Begonnen met 2x D70 dan D200 en D80 daarna 2x D300 dan D700 en Nu dus D4 en misschien daarna de D5 maar dat zal nog wel even duren denk ik.
        U heeft zeker gelijk: je laatste hemd heeft geen zakken maar je kan natuurlijk ook een gouden halsketting en een Rolex kopen om te pronken, want als ik zie hoeveel camera's u in tien jaar tijd gekocht heeft en dan nog steeds niet tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          Gelukkig bestaan er hier géén boetes voor
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Toestel kun je best kopen in functie van type fotografie, is volgens mij geld en beeldkwaliteit wegsmijten als je  bvb als landschap of portretfotograaf een D4 of DF zou kopen.
            D4 is ontwikkelt voor type fotografie waar snelheid primeert (AF, FPS), om die reden heeft men ook de resolutie laag gehouden om hoge fps te kunnen halen.
            Het rare is bij de DF heeft men snelheid (fps en AF) overboord gegooid en heeft men de sensor die juist daarop gericht was overgehouden, d4s sensor had toestel toch veel aantrekkelijker gemaakt.
            Tot 25000 ISO wordt beeldkwaliteit D4 overklast door de 36mp toestellen, en waarschijnlijk ook daarboven als je zelf de ISO’s gaat pushen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
              Tot 25000 ISO wordt beeldkwaliteit D4 overklast door de 36mp toestellen, en waarschijnlijk ook daarboven als je zelf de ISO’s gaat pushen.
              Waarop steun je die bewering ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                Toestel kun je best kopen in functie van type fotografie, is volgens mij geld en beeldkwaliteit wegsmijten als je  bvb als landschap of portretfotograaf een D4 of DF zou kopen.
                D4 is ontwikkelt voor type fotografie waar snelheid primeert (AF, FPS), om die reden heeft men ook de resolutie laag gehouden om hoge fps te kunnen halen.
                Het rare is bij de DF heeft men snelheid (fps en AF) overboord gegooid en heeft men de sensor die juist daarop gericht was overgehouden, d4s sensor had toestel toch veel aantrekkelijker gemaakt.

Ik twijfelde een beetje aan die 25000, dacht dat het eerder in de buurt ging liggen van 6400 maar zie, Comparometer is toch een handige site:

Wie kan hier in alle objectiviteit zeggen dat de één beter is dan de ander?? Wie kan zeggen welk beeld van de D4/D800 is? ( Ik heb natuurlijk wel het D800 geresized naar de 100% grootte van het D4 beeld. )

Ik blijf erbij: als ik mag geloven dat de AF module in de D800 dezelfde is als deze in de D4, dan is de enige reden om een D4 te verkiezen boven de D800, het aantal fps. Tenzij je nu echt niets anders doet dan bij natuurlijk licht heel schaars verlichte scenes filmen aan 100000 ISO of zo )
                Ik ben en blijf dus supertevreden van mijn D800E, die ik desgewenst, door de grip eraf te halen en er een bescheiden lensje op te zetten als een 50mm 1.8D, ook kan omtoveren tot een veel kleinere, minder opvallende, handzame camera

Walter
                D850

Comment

De D4 is de tweede

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    De D4 is de tweede
                    Wel Paul, we zullen zien, ik laat nog even de gelegenheid aan enkele anderen om te reageren.

Walter
                    D850

Comment

Ik zou het niet weten, de onderste is marginaal beter denk ik, maar dat verschil ga je nooit zien in de realiteit.
                      Als dat alles is, dan is dat weer een reden om mijn D800 te houden
                      D800 en een goed glasservies

Comment

U heeft zeker gelijk: je laatste hemd heeft geen zakken maar je kan natuurlijk ook een gouden halsketting en een Rolex kopen om te pronken, want als ik zie hoeveel camera's u in tien jaar tijd gekocht heeft en dan nog steeds niet tevreden.
                        Ik heb die niet gekocht voor te pronken hoor. Nikon Nekstrap is er af en vervangen door gewoon zwart exemplaar en op schoot plak ik alles af op het toestel. Feit is dat ik zo veel body's versleten heb is omdat ik altijd de grens opzoek van wat het toestel kan. En alles voor de D700 en de D4 was gewoon slecht in de hogere ISO's. Als ik in een slecht verlichte sporthal een sluitertijd moet hebben van 1/500 sec op F2.8 dan zit je snel op een ISO te werken van ongeveer 10.000 en welk toestel geeft dan nog een foto met weinig ruis...De D4 dus. Kan met de D800 + D610 ook maar dan heb je geen 10 foto's per seconden en de buffer is veel kleiner + 36 megapixels is er over voor mij 16 megapixels is meer dan voldoende.
                        2 x Nikon Z6 met wat glas
                        www.janvanginkel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Wel Paul, we zullen zien, ik laat nog even de gelegenheid aan enkele anderen om te reageren.

Walter
                          Het verschil is klein doch de tweede vind ik het beste. Niet voldoende om alleen daarom van camera te wisselen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                            Ik heb die niet gekocht voor te pronken hoor. Nikon Nekstrap is er af en vervangen door gewoon zwart exemplaar en op schoot plak ik alles af op het toestel. Feit is dat ik zo veel body's versleten heb is omdat ik altijd de grens opzoek van wat het toestel kan. En alles voor de D700 en de D4 was gewoon slecht in de hogere ISO's. Als ik in een slecht verlichte sporthal een sluitertijd moet hebben van 1/500 sec op F2.8 dan zit je snel op een ISO te werken van ongeveer 10.000 en welk toestel geeft dan nog een foto met weinig ruis...De D4 dus. Kan met de D800 + D610 ook maar dan heb je geen 10 foto's per seconden en de buffer is veel kleiner + 36 megapixels is er over voor mij 16 megapixels is meer dan voldoende.
                            Inderdaad hebben de D70 en D200 veel ruis onder bepaalde omstandigheden, maar door goed te belichten wist ik die ruis te minimaliseren en zo nodig later softwarematig te verwijderen met behoud van scherpte, maar dat koste veel tijd.
                            Met de D800 is het ruisprobleem opgelost en als natuurfotograaf is de hoge resolutie een must.
                            De D1 tot en met de D4 modellen moet je vergelijken met de werkpaarden uit de analoge tijd de F1 tot F4. Robuste, snelle en betrouwbare toestellen die tegen een stootje kunnen. De voornaamste doelgroep journalisten die ook onder moeilijke omstandigheden niet met lege handen op de redactie kunnen aankomen. Waar snelheid van minder belang is telt de betrouwbaarheid zoals voor huwelijksfotografen.

Comment

De tweed is volgens mij ook de D4.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Volgens de ingesloten exif, is de tweede de D4

Comment

Working...
                                X