Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D4

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Ik zou zeggen : milledjie, dat is toch wel het één en ander zeg
    Voor die mannen met de vele mm's is de ruimere mogelijkheid tot croppen toch wel goud waard.

Comment

Na een kalme fotoperiode de vorige jaren (verbouwing) ga ik de draad terug oppikken. Mijn D300s wordt verkocht en in de plaats komt een "gewone" D800. Voor meer FPS kan ik nog altijd terugvallen op D700 + grip. D4 zou ik ook wel zien zitten, maar de fikse afschrijving van zo'n toestel houdt me tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ik zou zeggen : milledjie, dat is toch wel het één en ander zeg
        Voor die mannen met de vele mm's is de ruimere mogelijkheid tot croppen toch wel goud waard.
        Ik fotografeer vogels met een verouderde D3.
        Een D800 kan je fijn croppen maar dat is de bedoeling niet hé.
        Als ik een andere camera zou kopen (of kunnen kopen) zou het een D4 zijn.
        De D800 is te traag.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Dan vraag ik me toch wel even af waar een D800 te kort schiet (zou schieten) voor vogelfotografie ????????
          Ik zei niet dat een D800 tekort schiet voor vogelfotografie.
          Maar zoals Johan hierboven zegt: D800 is trager. Met name voor vluchtfotografie is de autofocus met D4 (en voorheen D3s) sneller.
          Wil niet zeggen dat er geen goede vogelfoto's met een D800 kunnen worden gemaakt.
          Rinus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Na een kalme fotoperiode de vorige jaren (verbouwing) ga ik de draad terug oppikken. Mijn D300s wordt verkocht en in de plaats komt een "gewone" D800. Voor meer FPS kan ik nog altijd terugvallen op D700 + grip. D4 zou ik ook wel zien zitten, maar de fikse afschrijving van zo'n toestel houdt me tegen.
            Ik kan je met de hand op het hart verzekeren dat moiré iets is dat je echt bewust moet proberen uit te lokken met de "E" versie, niet iets dat je fotoplezier constant komt vergallen. Het genot een foto te zien die gewoon scherp is aan 100%, jij gaat je dat niet beklagen.

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Ik fotografeer vogels met een verouderde D3.
              Een D800 kan je fijn croppen maar dat is de bedoeling niet hé.
              Als ik een andere camera zou kopen (of kunnen kopen) zou het een D4 zijn.
              De D800 is te traag.

Johan
              Wel Johan, ik vind zelf nog altijd dat de kwaliteit van een verouderde D3 niks is om je voor te schamen. Ik doe daar alles mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Ik kan je met de hand op het hart verzekeren dat moiré iets is dat je echt bewust moet proberen uit te lokken met de "E" versie, niet iets dat je fotoplezier constant komt vergallen. Het genot een foto te zien die gewoon scherp is aan 100%, jij gaat je dat niet beklagen.

Walter
                Heb met mijn D800E ook nog geen moiré gezien.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Welcome Back Frank!!!

Comment

Walter
                    Oh eventuele moiré zou voor mij geen deal breaker zijn. Ik ben er gewoon niet van overtuigd dat de extra €550 recht evenredig staan tot het extra detail dat de D800E levert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      Welcome Back Frank!!!
                      Bedankt Roland

Misschien ontmoeten we elkaar nog wel eens op een SD?

Comment

Laat het ons hopen hé Frank
                        Bedankt Roland

Misschien ontmoeten we elkaar nog wel eens op een SD?

Comment

Oh eventuele moiré zou voor mij geen deal breaker zijn. Ik ben er gewoon niet van overtuigd dat de extra €550 recht evenredig staan tot het extra detail dat de D800E levert.
                          Net nagekeken: ik sta stom dat het prijsverschil nog steeds zo groot is. En dat voor iets dat er NIET in zit. je moet het inderdaad voor jezelf uitmaken. Ik weet: eens je de vanzelfsprekendheid van beelden die gewoon scherp zijn op 100% hebt ervaren, wil je nooit meer terug.

Walter
                          D850

Comment

Net nagekeken: ik sta stom dat het prijsverschil nog steeds zo groot is. En dat voor iets dat er NIET in zit. je moet het inderdaad voor jezelf uitmaken. Ik weet: eens je de vanzelfsprekendheid van beelden die gewoon scherp zijn op 100% hebt ervaren, wil je nooit meer terug.

Walter
                            Hoe zit het nu met die AF problemen van zo een D800/E? Zijn die nu helemaal opgelost? Ik bedoel, de onscherpte met de linkse focuspunten enz....
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Hoe zit het nu met die AF problemen van zo een D800/E? Zijn die nu helemaal opgelost? Ik bedoel, de onscherpte met de linkse focuspunten enz....
                              Op D.Preview zijn er zieke geesten met tijd teveel, deze hier bijvoorbeeld, die maar blijven komen met verhalen over slechte AF. Meestal zonder foto's of met bewijsmateriaal waaruit zo al blijkt dat ze niet weten hoe om te gaan met de AF mogelijkheden van de D800/E. Los daarvan zullen er best wel mensen geweest zijn bij wie iets niet naar behoren functioneerde. Ik kan alleen voor mezelf spreken: welk focuspunt ik ook selecteer, met welke lens ook, hij zit er altijd knal op. Maar je moet wel de beperkingen kennen en accepteren van het systeem natuurlijk, iets dat heel contrastarm is in weinig licht, ja dat kan moeilijkheden geven. Bij élke DSLR.

Walter
                              D850

Comment

Op D.Preview zijn er zieke geesten met tijd teveel, deze hier bijvoorbeeld, die maar blijven komen met verhalen over slechte AF. Meestal zonder foto's of met bewijsmateriaal waaruit zo al blijkt dat ze niet weten hoe om te gaan met de AF mogelijkheden van de D800/E. Los daarvan zullen er best wel mensen geweest zijn bij wie iets niet naar behoren functioneerde. Ik kan alleen voor mezelf spreken: welk focuspunt ik ook selecteer, met welke lens ook, hij zit er altijd knal op. Maar je moet wel de beperkingen kennen en accepteren van het systeem natuurlijk, iets dat heel contrastarm is in weinig licht, ja dat kan moeilijkheden geven. Bij élke DSLR.

Walter
                                Ik kan dit alleen maar beamen, mijn D800 zit er ook altijd knal op qua focus, met elke lens die ik er al op heb gezet, soms wel na lichte AF finetune, wat niets uitzonderlijks is.

Comment

Working...