Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Er rijden er natuurlijk ook veel op een dure koersfiets en die toch geen platte prijs kunnen rijden hé ! Geen kwaad woord over die lens, maar er is wel ander materiaal op de markt zeker ?

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Even iets anders. Ik kwam deze post tegen van iemand die ook een Df heeft gekocht.

      Als ik naar zijn fotoreeks kijkt denk ik echt WTF, echt geen referentie voor de Df moet ik zeggen en de 70-300mm lens doet er ook geen goed aan.
      Het F&M forum is ervoor gekend om daar iedereen te bejubelen en iedere vorm van kritiek wordt als "rude and impolite" afgedaan maar stopt me toch niet De TS kan er (hopelijk) enkel maar beter van worden.
      oeioeioei... geen reclame voor de camera of de lens.
      Of de fotograaf natuurlijk.

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Die foto reeks maakt weer eens duidelijk dat het (matige) resultaat aan de fotograaf ligt en niet aan de camera.
        Heel juist, ik heb zelden een mooier voorbeeld gezien. Je bent nog vrijgevig met het woord "matig" vind ik, matige foto's vind ik die waar ik er voor mij mezelf over twijfel als ik ze er ja dan neen zou uitgooien indien ze van mij zouden zijn.. Hier heb ik die twijfel echt niet.
        Ik ga eens met scherp schieten : onze directeur die zichzelf beschouwt als fotoliefhebber heeft in mijn analoge tijd (F2 + MF-optiek) een D70 aangeschaft waarmee hij mij in theorie de baas was. Dat heeft maar korte tijd geduurd want binnen de kortste keren leken de foto's op NIKS meer. Ik (intussen D1) zeg : dir. er is iets mis met uw lichtbalans. "Paul, wat bedoel je met lichtbalans ?"
        Voor mij heeft hij zodanig veel gemorreld met de instellingen dat het niet meer mooi was, enfin, het probleem werd "opgelost" door de D200 te kopen die hij nu nog heeft, samen met een 70-200/2.8 die hij nu ook nog heeft.
        Wat blijkt ? 4 weken geleden heeft hij op facebook 68 foto's geplaatst van een avond in een auditorium bij kunstlicht, resultaat : de helft onscherp, de andere helft bewogen. ik kon niet laten om het hem door te steken, blijkbaar is het nu de schuld van de lens. Ik durf de link niet te plaatsen naar de openbare reeks van de fameuze 68.

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik heb dit nog eens gelezen maar nu traaaaaag.
          Van Canon heb ik geen benul, we blijven dus binnen Nikon maar ik lees toch écht dat alle andere FF sensors een betere tot veel betere kwaliteit hebben dan die van de Df ?
          Dus hebben een D3 en D700 een betere sensorkwaliteit dan de Df en de D4 (want ze zijn identiek) ????
          Een D800- sensor is een klasse apart met ook weer voor- en nadelen.

          Nu wil het toeval dat ik een D3 én een Df heb. Ik kan getuigen dat een D3 nog altijd bepaalde voordelen heeft op een Df maar NIET op het vlak van sensorpresaties.
          #197 is van jouw hand, daar lees ik toch al iets heel anders.

          Bovendien : klik eens op de link in #1 en ga eens zoeken wat Jan Masyn voor mekaar krijgt met een Df sensor (ergens Februari) : ongestraft oppimpen tot 36 MPix. Zelfs de meest doorwinterde fotograaf zal moeten toegeven dat dit op zijn minst als "merkwaardig" kan bestempeld worden.
          Laat me duidelijk zijn ik bedoel FF’s momenteel op de markt zoals de d610, d800, sony a7/a7r  canon 5dmkiii.
          Heb de proef op de som heb genomen, heb een 12000 iso opname geprint en vergeleken met een zelfde opname gemaakt met DF, en voor mij komt de d610  er  beter uit.
          Ben gestart van RAW , normale RAW bewerking en dit zowel met LR als capture one 7

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
            Laat me duidelijk zijn ik bedoel FF’s momenteel op de markt zoals de d610, d800, sony a7/a7r  canon 5dmkiii.
            Heb de proef op de som heb genomen, heb een 12000 iso opname geprint en vergeleken met een zelfde opname gemaakt met DF, en voor mij komt de d610  er  beter uit.
            Ben gestart van RAW , normale RAW bewerking en dit zowel met LR als capture one 7
            Ah zo, ik dacht al..... je vergeet er trouwens nog een paar.
            Maar je hebt het wel ook over de Sony en de Canon waarover ik écht niet kan meepraten omdat ik er geen heb, beetje discussie naast de kwestie vind ik, zei ik voor mezelf al eerder. Ik heb die toestellen nog nooit in handen gehad.
            Vooreerst : mag ik aannemen dat je zowel een Df als een D610 hebt waarmee je vertrouwd ben ? Ik heb zelf geen D610 (het stopt financieel ergens) dus ik moet me wel houden aan het oordeel van iemand anders.
            Laat maar zien zou ik zeggen, er kijken zeker al een aantal mensen belangstellend mee, de bal ligt nu echt wel in jouw kamp. Waar zijn die foto's ? Laat ze maar komen.
            Wat zijn jouw kwaliteitsnormen ? Als ik het zo begrijp heeft een D610 een betere beeldkwaliteit dan een D4 ??????
            Ik snap er dus niks meer van. Het spijt me.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              zeg : dir. er is iets mis met uw lichtbalans. "Paul, wat bedoel je met lichtbalans ?"
              Moet dat niet de "witbalans" zijn....
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Moet dat niet de "witbalans" zijn....
                Klopt, wat zeg ik nu zelf

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ah zo, ik dacht al..... je vergeet er trouwens nog een paar.
                  Maar je hebt het wel ook over de Sony en de Canon waarover ik écht niet kan meepraten omdat ik er geen heb, beetje discussie naast de kwestie vind ik, zei ik voor mezelf al eerder. Ik heb die toestellen nog nooit in handen gehad.
                  Vooreerst : mag ik aannemen dat je zowel een Df als een D610 hebt waarmee je vertrouwd ben ? Ik heb zelf geen D610 (het stopt financieel ergens) dus ik moet me wel houden aan het oordeel van iemand anders.
                  Laat maar zien zou ik zeggen, er kijken zeker al een aantal mensen belangstellend mee, de bal ligt nu echt wel in jouw kamp. Waar zijn die foto's ? Laat ze maar komen.
                  Wat zijn jouw kwaliteitsnormen ? Als ik het zo begrijp heeft een D610 een betere beeldkwaliteit dan een D4 ??????
                  Ik snap er dus niks meer van. Het spijt me.
                  Laat je niet vangen Paul, pevece15 is de broer van Puerte of.........
                  Op het einde van de rit zal hij alles wat er bestaat getest hebben, en niets (buiten Sony) zal deugen, de kwakkel is terug....

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Laat je niet vangen Paul, pevece15 is de broer van Puerte of.........
                    Op het einde van de rit zal hij alles wat er bestaat getest hebben, en niets (buiten Sony) zal deugen, de kwakkel is terug....
                    +1, Ik vermoed dat je gelijk hebt demeyereg, ik ben geen technicus, maar wat pevece15 beweert lijkt me vergezocht.
                    Paul

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Laat je niet vangen Paul, pevece15 is de broer van Puerte of.........
                      Op het einde van de rit zal hij alles wat er bestaat getest hebben, en niets (buiten Sony) zal deugen, de kwakkel is terug....
                      Ik dacht eerder aan Playerofware deze trol had ook elke camera die op de markt is 'getest'.

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Laat je niet vangen Paul, pevece15 is de broer van Puerte of.........
                        Op het einde van de rit zal hij alles wat er bestaat getest hebben, en niets (buiten Sony) zal deugen, de kwakkel is terug....
                        Ah zo, vandaar dat er geen reactie meer komt.
                        Ik vond die Df FF stelling ook al passen als een tang op een varken.
                        Allicht ben ik te goedgelovig.
                        Dit vond ik ook al vreemd : "normale RAW bewerking en dit zowel met LR als capture one 7"
                        Ik gebruik voor de Df NEF's het beste dat er momenteel verkrijgbaar is, Adobe CC. Misschien zit het verschil daar in ?

                        Veel belangrijker in dit absurde verhaal is : ik zit op schema met de pesto (onvergelijkbaar al zeg ik het zelf), binnenkort de gravlax en de saus en dan horen jullie van me.

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Moderator Warning: Met lichtjes andere woorden dan voordien: laten we het over de camera hebben, niet over een of andere trol.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Ik gebruik voor de Df NEF's het beste dat er momenteel verkrijgbaar is, Adobe CC. Misschien zit het verschil daar in ?
                            Aha, dat is voor mij ook nog een probleem, ik gebruik CS5, maar die Nef van de Df kent ie dus niet.
                            Dus ik weet niet of ik kan een plug-in installeren (als dat al bestaat) of zal moet overgaan naar de Clout (en betalen grrr)
                            Die ViewNX2 die erbij geleverd is heb ik nog niet geprobeerd.
                            Nikon Df

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                              Die ViewNX2 die erbij geleverd is heb ik nog niet geprobeerd.
                              Met ViewNX kan je niet echt veel aanvangen, dan even aanpassen en sorteren.
                              Nikon Capture NX2 is voor mij naast de Nikcollection, zeer knap om je NEF's te corrigeren; uiteraard is dit louter persoonlijk
                              Er zijn zovele fotobewerkingsprogramma's zat
                              Last edited by Roland Cuypers; 26 maart 2014, 18:42.

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Inderdaad, er zijn veel verschillende programma's, vandaar dat ik niet graag betaal voor een Photoshop CC.
                                Mijn CS5 is ook een crack (of mag ik dat hier niet verkondigen, is dit heiligschennis?)
                                Nikon Df

                                Comment

                                Working...
                                X