Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Dpreview: rechtzetting preview a7/a7r
    Update: initial tests with our production-level α7 and α7R cameras have shown much-improved AF speed and accuracy. We'll have more details in our final reviews of these cameras.

Comment

Tijdens de Art en Craft dag heb ik een van beiden (ik dacht de 7R) even geprobeerd, en was toen ferm onder de indruk van de net razendsnelle autofocus, al waren de catacomben van de Ghelamco Arena niet bepaald de beste lichtomstandigheden. Ik had nochtans daarvoor al gelezen dat de AF zo traag was, maar de realiteit sprak dat tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
        Volgens "chipfotovideo" heeft de A7 een betere beeldkwaliteit dan de D610 en de A7r een betere dan de D800E.De sensors zijn ongeveer dezelfde,maar niet helemaal.Aangezien de afstand tot de lens en de sensor dichterbij is voor de Sony's.Ze zijn dus aangepast voor systeemcamera's.
        Heb dat magazine ook aangekocht...stond ook een test van D610 in... negatief punt was magere detailweergave? duh? Echt geloofwaardig is dat magazine niet vrees ik....

Comment

Ondanks het feit dat hier blijkt dat het toch weer een slecht toestel is,ben ik toch wel aan het denken om in de lente er mij zo eentje aan te schaffen.Ik ga nog wel wachten tot de nieuwe voorspelde reflexen van Sony uit komen, om een beslissing te nemen.Indien dit SLT's zijn dan koop ik de A7.Indien dit reflexen zijn zonder spiegel,dan ga ik waarschijnlijk hiervoor.Van de EVF heb ik geen schrik meer,ik heb onlangs eens door de zoeken van de A99 gekeken en ik vond dat nog niet zo slecht.Ik vond dit eigenlijk beter dan de OVF spiegelzoeker van mijn A580.Temeer daar je het zoekerbeeld kan uitvergroten(ideaal voor macro).Indien ik de LA-AE4 bijkoop,dan kan ik al de fantastische minolta lenzen die ik heb ook gebruiken.

Comment

slecht toestel??? absoluut niet hoor....een paar mindere zaken zoals tragere focus & tragere bediening, maar IQ is bij de beste van alle dslr's hoor...
            Heb zeker veel intresse.... hadden ze de 35/2.8 of 55/1.8 kunnen leveren lag er ene onder den boom

Comment

Onze vrienden van TheCamerastore hebben de A7/A7R verkozen tot camera van het jaar, voor wat het waard is.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Hoi,

ik heb de A7 ook in de hand gehad, ik begon er bijna op te kwijlen...
                Maar....
                Wat vinden jullie van het feit dat er géén IS systeem aan boord is??
                In alle nieuwe Sony's zit het voortaan in de body's.
                Nieuwe lenzen uit de aftermarket voor dit merk zullen dan ook geen IS in de lens meer hebben, b.v. de nieuwe Tamron 150-600...
                Dat is in ieder geval één reden om op verdere ontwikkelingen af te wachten.

Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Onze vrienden van TheCamerastore hebben de A7/A7R verkozen tot camera van het jaar, voor wat het waard is.
                  Ik denk ook dat het een supercamera is, van een nieuwe generatie. Het heeft lang geduurd, maar nu is de EVF toch echt wel volwassen geworden en steekt hij in gebruiksgemak de OVF al voorbij. Dat gaat in de toekomst alleen maar beter worden. Ook de introductie van nieuwe in camera beeldprocessing, waardoor vaagheid door diffractie bij dichtgeknepen diafragma wordt verminderd bv., of verscherping zonder halovorming en plaatsafhankelijke aangepaste ruisreductie is echt vernieuwend. Als ik het goed begrijp, kan ik met deze camera mits adapter ook mijn Nikon lenzen gebruiken. Dat is een verleidelijke gedachte.

Walter

Edit: mijn bekommernis is niet dat hij te traag zou focussen ( de A7r ) maar wel dat hij...té klein is! Als ik de vergelijkende foto's zie met andere DSLR's, is zo'n kleine body nog hanteerbaar?? Nu dat weer!
                  Last edited by Phororhacos; 24 december 2013, 10:56.
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Ik denk ook dat het een supercamera is, van een nieuwe generatie.
                    Inderdaad zal binnen enkele jaren blijken dat dit een toonaangevende camera is ... mogelijk even relevant als de OM1 van Olympus in de jaren 70 ... heb de afmetingen vergeleken en die zijn heel gelijkaardig ... alleen was er een kompleet systeem getoond tegelijk met de introductie van de OM1 ... dat is hier niet het geval.

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    té klein
                    Er is ook een grip die ook een tweede o zo noodzakelijke batterij plaats biedt .. daarmee is het probleem van te klein opgelosd ... zeker in combinatie met langere lenzen.

Comment

• Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Er is gewoon geen plaats voor die sensor-stabilisator van de Alpha serie (geërfd van Minolta). Lensstabilisatie schijnt zowat overal de trend te zijn.
                      Het ontbreken van een goede standaardzoom in de kit, iets meer dan 28-70, is jammer. In elk geval past zowat alles er op via de LA-EA4 adapter, ook de Minolta lenzen. Het scherpstellen is ook met die lenzen razendsnel. In "Amateur Photographer" stond een test van de A7R. Lenzen van Canon werken blijkbaar ook met een speciale adapter die ook de elektronische verbinding maakt. De autofocus is dan wel traag. Het voordeel van deze volledig elektronisch gestuurde lenzen is dat ze voor alle systemen kunnen aangepast worden mits de juiste elektronica.

Comment

ik zou wel voor de A7 gaan persoonlijk... 24mp is meer dan genoeg...

Comment

Hoi,
                          Oorspronkelijk geplaatst door huugooke Bekijk bericht
                          Er is gewoon geen plaats voor die sensor-stabilisator van de Alpha serie (geërfd van Minolta). Lensstabilisatie schijnt zowat overal de trend te zijn.
                          Een concern als Sony heeft voldoende slimme koppen in huis om hier een stabilisatiesyteem in te bedenken.
                          Voor lensstabilisatie zoals Canon en Nikon in huis hebben, heeft Sony niet gekozen (net als Olympus).
                          Daarom zullen de lenzen van Sony en lenzen geschikt voor die Sony's niet gestabiliseerd zijn. Dus niet goed voor de A7 en A7R...
                          Het is voor Sony van belang om één lijn in hun producteigenschappen te kiezen... en gemakkelijker voor ons, de klant.

Ad B

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huugooke Bekijk bericht
                            Er is gewoon geen plaats voor die sensor-stabilisator van de Alpha serie (geërfd van Minolta).

Dat werd ook gezegd van FF DSLR's, voor de a900 er was...
                            En wat bleek: de a900 had sensor-stabilisatie .

Soit, mij maakt het niet uit. Wie sensor-stabilisatie wil, kan bij a99 terecht.

Sony heeft in elk geval op dit moment zowat het meest veelzijdige aanbod op technologisch vlak. Iemand die hier zijn ding niet in vind, die moet al van ver komen...
                            En ja, lenzen voor elk van deze toestellen zullen er ook wel komen. Niet zoals die er voor de axx-reeks ondertussen zijn.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              ik zou wel voor de A7 gaan persoonlijk... 24mp is meer dan genoeg...
                              Dacht ik eerst ook, maar de A7R heeft tot nu toe blijkbaar betere testresultaten, zeker wat AF betreft.
                              Ik zie wel wat het wordt naar het eind van 2014 toe. Tot dan blijf ik hoe dan ook de a900 gebruiken.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Dacht ik eerst ook, maar de A7R heeft tot nu toe blijkbaar betere testresultaten, zeker wat AF betreft.
                                Ik zie wel wat het wordt naar het eind van 2014 toe. Tot dan blijf ik hoe dan ook de a900 gebruiken.
                                Klopt, daarmee dat ik het niet meer weet (overweeg ook een olympus e-m1 maar ben verzot of kleine dof van A7)
                                Met 36mp is het blijkbaar ook moeilijker om scherpe foto's te trekken... (sneller beweginsonscherpte?)

Ik heb het vooral moeilijk met de commentaren dat het toestel vrij sloom in gebruik zou zijn (heel trage bediening en opstarten e.d.)

Comment

Working...
                                X