Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Dat is inderdaad een terechte opmerking. Vrees dat ondanks alle ontwikkelingen op sensor gebied en andere zaken, de echt grote revolutie eigenlijk pas zal komen als ze er ook in slagen om het glas kleiner te maken. En op dat vlak vermoed ik dat de fysica wetten gewoonweg blijven gelden. Glas dat véél licht vangt zal volgens mij altijd zwaar blijven.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik vrees dat de EVF de toekomst zal zijn,waarschijnlijk zal je binnen enkele jaren niet veel toestellen met ovf meer vinden.Alleen nog een paar dinosaurussen,zoals canikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
        Ik vind het toch maar een bizar systeem.

Oké, ge hebt dan een FF camera, maar alle zooms zijn F4 en de primes zijn F2.8 omdat ze anders te groot en zwaar worden door de kleine body dus ge haalt niet het meeste uit uw sensor.
        Denk dat op termijn wel grotere EVF body's zullen gemaakt worden. Hier hebben ze natuurlijk een beetje een statement willen maken van zie eens: maar zo klein en toch FF. Als het aanslaat zullen ze zeker leren uit de gebruikersreviews en weten dat klein ook ongemakkelijk klein kan zijn.

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Denk dat op termijn wel grotere EVF body's zullen gemaakt worden. Hier hebben ze natuurlijk een beetje een statement willen maken van zie eens: maar zo klein en toch FF. Als het aanslaat zullen ze zeker leren uit de gebruikersreviews en weten dat klein ook ongemakkelijk klein kan zijn.

Walter
          Wat is het selling point dan tov een traditionele DSLR? Als ze EVF's verfijnen tot het punt dat de voordelen groter zijn dan de nadelen waardoor een stuk van het gokwerk (en volgens velen waarschijnlijk ook het charme) uit fotografie wordt gehaald, dan misschien? Voor de rest ligt het voordeel toch vooral in het lagere gewicht en de "compactheid" van de camera. Oké, ge kunt er een 35mm F/2.8 prime op monteren en dan hebt ge wel effectief iets klein/licht om mee te nemen. Maar een 6D met een 40mm pancake is nu ook niet bepaald een last om mee te sjouwen, en geen een van de twee past uiteindeiljk in uw broekzak.

Voor de landschapsfotograaf kan zo'n nieuwe sony nog nuttig zijn als er deftige (lichtgewicht) primes voor uitkomen?

Ik blijf er bij. Olympus systeem is fantastisch, groot lenzenarsenaal en dankzij de kleine beeldcirkel is het mogelijk om ook heel compacte lenzen te bouwen. Als ge een kast vol Leica's hebt liggen versta ik het ook nog waarom ge de A7 wilt. Maar deze camera kopen om er dan een 24-70 F4 lens op te gaan monteren, daar ontgaat het nut mij een beetje van.
          flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            Dat is inderdaad een terechte opmerking. Vrees dat ondanks alle ontwikkelingen op sensor gebied en andere zaken, de echt grote revolutie eigenlijk pas zal komen als ze er ook in slagen om het glas kleiner te maken. En op dat vlak vermoed ik dat de fysica wetten gewoonweg blijven gelden. Glas dat véél licht vangt zal volgens mij altijd zwaar blijven.
            Pas op. Lichtsterke en kleine primes die bovendien ook nog eens licht zijn, bestaan toch reeds hoor. Een voorbeeldje is de Canon EF-M 22mm F/2 STM die amper 105gr weegt.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
              Pas op. Lichtsterke en kleine primes die bovendien ook nog eens licht zijn, bestaan toch reeds hoor. Een voorbeeldje is de Canon EF-M 22mm F/2 STM die amper 105gr weegt.
              Optisch is die ook niet veel waard hé... Is ook geen fullframe lens en is slechts 2.0.
              Leica heft enkele kleine kwalitatieve primes dat je ook op de A7 kan gebruiken (dan wel MF).
              Persoonlijk zou ik voor een camera met een 35mm liever de RX1 hebben dan de A7 met een 35mm:
              redenen: leaf shutter, optische zoeker, zeer kleine 35 2.0 en weegt als geheel (RX1) minder dan de 35mm van de A7.

Comment

Geef me de RX1 met de sensor van de A7, de snelle (PD)AF en de snellere processor en ik koop hem direct.
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

De lader van de A7 = de lader van de nex. Verder wachten we af - het is jammer dat we nu al 3 lenssystemen krijgen bij Sony - eenvoudiger wordt 't er niet op. Het ziet er mooi uit - maar ik heb genoeg met wat ik nu heb. En nee - ik ga geen nieuw lenssysteem inkopen - al ben ik natuurlijk wel van de partij als er goeie mirrorless-convertoren komen die snel blijven focussen - maar daar, wringt het schoentje allicht.
                  EN laat ons eerlijk blijven 2100€ voor 36Mpix - da's een koopje - al is de 24Mpix interessanter voor wie iets sneller wil focussen, en qua low-light zou die ook beter zijn. Het is nog vroeg - en het Zeiss glas is jammer genoeg behoorlijk prijzig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Optisch is die ook niet veel waard hé... Is ook geen fullframe lens en is slechts 2.0.
                    Leica heft enkele kleine kwalitatieve primes dat je ook op de A7 kan gebruiken (dan wel MF).
                    Persoonlijk zou ik voor een camera met een 35mm liever de RX1 hebben dan de A7 met een 35mm:
                    redenen: leaf shutter, optische zoeker, zeer kleine 35 2.0 en weegt als geheel (RX1) minder dan de 35mm van de A7.
                    Optisch is dat wel een goede lens, maar het is inderdaad geen fullframe lens.

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    De lader van de A7 = de lader van de nex. Verder wachten we af - het is jammer dat we nu al 3 lenssystemen krijgen bij Sony - eenvoudiger wordt 't er niet op. Het ziet er mooi uit - maar ik heb genoeg met wat ik nu heb. En nee - ik ga geen nieuw lenssysteem inkopen - al ben ik natuurlijk wel van de partij als er goeie mirrorless-convertoren komen die snel blijven focussen - maar daar, wringt het schoentje allicht.
                    EN laat ons eerlijk blijven 2100€ voor 36Mpix - da's een koopje - al is de 24Mpix interessanter voor wie iets sneller wil focussen, en qua low-light zou die ook beter zijn. Het is nog vroeg - en het Zeiss glas is jammer genoeg behoorlijk prijzig.
                    Waarom is dat een koopje? Een D800 body kost 2.149 euro en heeft ook 36MP.
                    Last edited by jocau; 18 oktober 2013, 22:41.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Eerste review voor de geintresseerden :

Sony's latest offerings bring full-frame imaging performance to palm-sized interchangeable-lens cameras.

Images :

News und Foren zu Computer, IT, Wissenschaft, Medien und Politik. Preisvergleich von Hardware und Software sowie Downloads bei Heise Medien.
                      Last edited by Dpix; 19 oktober 2013, 08:42.

Comment

Ik zie een verschil tussen A7 en A7R het volgende :

Electronic front curtain shutter A7=Nee en A7R= ja => weet iemand wat dit betekent in de praktijk?

Last edited by Dpix; 19 oktober 2013, 08:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een voordeel van een elektronische zoeker is dat de belichting die je door die zoeker ziet overeen komt met de belichting van de foto die je maakt.
                          Mijn ervaringen ook op videogebied van elektronische zoekers is tot nu toe niet erg positief, maar wellicht kan daar verandering in komen wanneer ik deze Sony heb kunnen bekijken.
                          Maar helaas en nu ook weer wordt er in reviews weinig aandacht aan de kwaliteit van die zoekers besteed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Mijn ervaringen ook op videogebied van elektronische zoekers is tot nu toe niet erg positief, maar wellicht kan daar verandering in komen wanneer ik deze Sony heb kunnen bekijken.
                            Maar helaas en nu ook weer wordt er in reviews weinig aandacht aan de kwaliteit van die zoekers besteed.
                            Probeer maar eens de zoeker van Olympus namelijk de VF4 die trouwens ook gemonteerd is in de nieuwe OMD-Em1 (Epson Paneel). Fantastische zoeker en even groot dan een Nikon D4.
                            De laatste generatie zoekers van Sony zijn ook excellent.
                            Ik werk zelf met een EVF van de OMD naast mijn 5D2. Ik mis die OVF van de 5D zeker niet. Integendeel.

Voor vogel-vliegtuig spotters is dat misschien energieverslindend maar voor de rest draagt een Optische zoeker niks bij. Nope, njet.
                            Evf's hebben veel meer voordelen dan OVF's (heb ik vroeger al eerder vernoemd).

Wat deze Sony A7 betreft. Goed bekeken van Sony.
                            Design vind ik prachtig met royale plaats voor de toetsen wat niet zo evident is voor kleine systeemcamera's, in ieder beter dan mijn OMD EM5 waar sommige toetsen te minuscuul zijn.

De A7 is misschien geen camera voor iedereen en heeft ook niet de intentie dat te zijn, en dan denk ik in de eerste plaats aan mensen die hun camera als werkbeest gebruiken waar de camera misschien te klein uitvalt en zeker als daar zwaardere lenzen op gemonteerd zijn.

Een FF camera ter grootte van mijn OMD ? Ik heb zeker interesse hiervoor.
                            Voor mij geen Lompe DSLR ni meer. Ik zie geen voordeel in meer gewicht en groter afmetingen.

Voor mensen die zware lenzen meenemen en waar fotografie hun beroep is waar hun apparatuur als echte werkbeesten gebruikt wordt voor sport, wildlife enz ... daar heb ik begrip voor.

Voor mezelf heb ik liever een kleinere camera waar ik kan kiezen om zwaar of licht op stap te gaan.
                            Nu heb ik de 5D met het zwaardere geschut en een OMD en EPL als ik licht op stap wil.

Met een A7 bepaalt alleen de lens de omvang van het systeem. Wil ik licht om stap dan zet je er een kleine prime op terwijl je dezelfde beeldkwaliteit behoud tegenover dat je twee verschillende systemen hebt.
                            Voor mij blijft een 5D2 met prime nog altijd groot, ik wil daar gewoon ni meer mee rondsleuren en daarom grijp ik altijd naar mijn OMD.
                            Een kleinere camera neem je gewoon gemakkelijker mee, althans dat is mijn ervaring.

Voor mij is deze A7 welkom, chapeau Sony !
                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Dubbele Post, verwijderd.
                              Last edited by Funcky; 20 oktober 2013, 11:12.
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Er wordt hier o.a gezegd: je ziet door een elektronische zoeker het plaatje zoals het later vastgelegd wordt.
                                Bij DSLR kijk je door de grootste lenslopening, ik neem aan dat je dat ook doet bij een EVF zeker bij donkere omstandigheden en dan zie je dus niet de belichting zoals die vastgelegd wordt, vaak wil je ook de scherptediepte van te voren beoordelen. ( b.v. portret /Macro) Bij een DSRL (Nikons) is er een knop om de scherptediepte van te voren te beoordelen bij de gekozen lensopening, maar werkt dat ook bij een EVF?
                                Ik geloof wel dat de toekomst voor de EVF is: hoe minder bewegende onderdelen hoe beter maar nu zitten er mijn inziens nog te veel haken en ogen aan.

Comment

Working...
                                X